שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרכבת מתלוננת על חברות האוטובוסים
    מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל, מתח היום ביקורת חריפה על חברות האוטובוסים והמוניות, אשר לדבריו לא משתפות פעולה עם הרכבת כדי לשפר את מצב התחבורה הציבורית. בחברת דן לא מבינים על מה הטענות, ובכירים בתחום התחבורה הציבורית מאשימים דווקא את הרכבת בחוסר עניין בשיתוף פעולה

    מנכ"ל הרכבת תוקף: חברות האוטובוסים והמוניות לא משתפות פעולה עם הרכבת, ופוגעות בפיתוח התחבורה הציבורית. במהלך ביקור שערכה היום (א') ועדת הכלכלה של הכנסת בהנהלת רכבת ישראל, מתח מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל, ביקורת חריפה על חברות האוטובוסים והמוניות. "הן לא שמחות לשתף איתנו פעולה, בגלל שהן רואות בנו איום", אמר הראל לחברי הוועדה. "תדירות האוטובוסים היוצאים מתחנות הרכבת נמוכה ולא אטרקטיבית, ואין שירות משלים מספק של מוניות".

     

    לדברי הראל, שיתוף הפעולה עם חברות האוטובוסים הכרחי כדי לממש את חזון הפיתוח של הרכבת, ולהגשים את היעד המוצהר של ממשלת ישראל, לפיו יש לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית. "למשל, הפעלה של קו תחבורה ציבורית שחוצה את תל-אביב ממזרח למערב - מתחנת רכבת-מרכז לחוף הים - הייתה מגדילה לאין-שיעור את השימוש גם ברכבת וגם בתחבורה ציבורית", דברי הראל.


    מנכ"ל הרכבת: "תדירות האוטובוסים נמוכה ולא אטרקטיבית" (צילום: הרצל יוסף) 

     

    יש לציין כי בעיית השילוב בין אמצעי התחבורה הציבורית עמדה במרכז עבודתה של ועדת סדן, שבחנה ב-2007 את הרפורמה בענף האוטובוסים. על-פי המלצות הוועדה - שאומצו על-ידי שר התחבורה הקודם, שאול מופז - יוקמו רשויות תחבורה ציבורית בשלוש הערים הגדולות, שתפקידן יהיה לשפר את השירות לנוסעים, תוך יצירת שילוב בין כל אמצעי התחבורה: רכבת ישראל, רכבות קלות, אוטובוסים, ומוניות.

     

    בראיון עם ynet לפני כשבועיים, הביע שר התחבורה החדש, ישראל כץ, את תמיכתו בהקמת הרשויות, וכן את מחויבותו ליצירת שילוב בין אמצעי התחבורה הציבורית.

     

    "לא רואים ברכבת איום"

    בחברות האוטובוסים הביעו היום פליאה על דברי מנכ"ל הרכבת. "לא רק שאנחנו לא רואים ברכבת ישראל איום או מתחרה, הרי שיש לנו אינטראקציה יוצאת מן הכלל, לטובת הנוסעים שלנו", אומר ל-ynet דובר דן, איתן פיקסמן. "עתיד הסעת ההמונים טמון בשיתוף פעולה בין רכבות ואוטובוסים - אין דרך אחרת. יתרה מזאת, שיתוף הפעולה הזה עובד בהצלחה הלכה למעשה, כבר שנים רבות, והוכחה לכך היא הכרטיסים המשותפים לנו ולרכבת".

     

    בענף התחבורה יש מי שמצביע דווקא על הרכבת כמי שאשמה בחוסר התיאום בין אמצעי התחבורה הציבורית. גורמים בענף מציינים כי הוכחה לכך אפשר למצוא בהתנהלות הרכבת בזמן הפסקת הפעילות בקו בין תל-אביב ובאר-שבע: לטענתם, הרכבת הודיעה על הפסקת הפעילות ללא תיאום עם חברות האוטובוסים, ורק התערבות משרד התחבורה הביאה לכך שקווי האוטובוס הרלוונטיים תוגברו בהתאם.

     

    "למצוא פתרון זמין לנוסע"

    בתגובה לדברי מנכ"ל הרכבת, אומרים ל-ynet במשרד התחבורה כי כמענה לבעיית השילוב הקיימת בין אמצעי התחבורה מקודם
    כיום פרויקט הנקרא "שילובים", שנועד לשפר את השירות לנוסע, באמצעות איתור נקודות התורפה בממשקים בין הרכבת וחברות האוטובוסים. במשרד מציינים כי "הפרויקט נועד למצוא פתרונות להידוק השילוביות בין כל אמצעי התחבורה הציבורית, שיעניקו בסופו של דבר שירות מהיר ויעיל יותר לנוסעים. בסופו של דבר, יהיה פתרון רחב-היקף, כך שלנוסע היורד מרכבת יהיה פתרון זמין של תחבורה ציבורית".

     

    הפתרונות הנבחנים במסגרת הפרויקט, כוללים שיפור בתיאום לוחות הזמנים של הרכבת וקווי האוטובוסים, הידוק התקשורת בין מנהלי תחנות הרכבת והאחראים מטעם חברות האוטובוסים, הוספת קווי אוטובוסים "מזינים" לתחנות הרכבת, ושיפור מערכות הכרטוס המשותף. במשרד התחבורה אומרים כי חלק מהפתרונות ייושמו בטווח הזמן המיידי - בתוך שבועות - וחלקם ייושמו עד סוף השנה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שר התחבורה, ישראל כץ. מחויב לפתרון בעיית השילוביות
    צילום: גיל יוחנן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים