שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: זאב אושרוב

    למרות המשבר: חגיגה ליצרניות הרכב האמריקניות

    מאות חובבי רכב ומבקרים חגגו ב-4 ביולי, יום העצמאות האמריקני, לכבוד תעשיית הרכב המקומית - פעם סיבה לגאווה והיום במשבר. היינו שם והבאנו לכם את התמונות והעשן

    תעשיית הרכב האמריקנית ידעה שנה קשה למדי, עם פשיטת רגל של שתיים מהיצרניות הגדולות ביותר - ג'נרל מוטורס וקרייזלר. הראשונה הפכה לחברה בבעלות ממשלתית, השנייה יצאה מפשיטת הרגל כשהיא בבעלות לא אחרת מפיאט האיטלקית. פורד, שמפסידה כסף אך נראית עדיין חסונה יחסית, נותרה יצרנית הרכב העצמאית היחידה.

     

    אבל כל החדשות הרעות הללו לא הפריעו למאות חובבי רכב ומבקרים לחגוג ב-4 ביולי - יום העצמאות האמריקני. באירוע, שנערך ביוזמת אספני הרכב הארצישראלים (IVC), ובהשתתפות שורה של מועדוני רכב מהגדולים בישראל, ציינו חובבי הרכב את יומן של יצרניות הרכב האמריקניות. 

     

    צילום: זאב אושרוב

     

     

    במפגש, שנערך בשבת בבוקר, השתתפו מכוניות אמריקניות משנות ה-20 ואילך, בהן מכוניות יוקרה, מכוניות השרירים של מועדון Fuel Slut וטנדרים אמריקניים ישנים וחדשים. לחגיגה הצטרפו בעלי דגמים קלאסיים של פיאט, בעלת הבית החדשה של קרייזלר, כמו גם בעלי דגמי סיטרואן קלאסיות, מועדון המכוניות הקלאסיות של סובארו, מועדון מאזדה, חברי מועדון ה-5 ורבים נוספים.

     

    גם אגף האופנועים האמריקניים לא הופקר, וכלל דגמי אינדיאן קלאסיים לצד אופנועי הארלי דייוידסון. אופנועים וקטנועים קלאסיים מאיטליה (מועדון הווספה) וממדינות נוספות השתתפו אף הם באירוע וכיבדו את התעשייה הגדולה בעולם בנוכחותם.

     

    "אסור לתעשיית הרכב האמריקנית להיעלם"

    אירית בורג, חברת IVC וממארגנות האירוע, מסבירה כי הוחלט לקיים את האירוע דווקא בשיאו של המשבר הגדול בתולדות התעשייה האמריקנית, מכיוון ש"תעשיית הרכב האמריקנית הנפלאה, העניקה לאנושות רווחה, קידמה ונוחות, והכי חשוב פרנסה. אסור לתת לתעשיית הרכב האמריקנית להיעלם, שהרי זה עלול ליצור תגובת שרשרת ואחריה התמוטטות של כלל תעשיית הרכב".

     

    לדבריה, האירוע נועד כדי גם בכדי להודות למאות אלפי המשפחות שמתפרנסות מתעשייה זו, ושנפגעו בגלל פיטורי הענק שנערכים בימים אלה, ולא כדי לסייע לבעלי ההון שמחזיקים בחברות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אגף ה"באנו לתמוך"
    צילום: רועי צוקרמן
    קרייזלר עתיקה עם "מושב החותנת" - ספסל אחורי נפתח למקרה הצורך
    צילום: זאב אושרוב
    ב.מ.וו 700
    צילום: זאב אושרוב
    MG מידג'ט
    צילום: זאב אושרוב
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים