שתף קטע נבחר

זירת הקניות

ארה"ב: נתב ספינה שגרם לדליפת נפט - לכלא

בנובמבר 2007 התנגשה ספינת משא במגדל של גשר במפרץ סן פרנסיסקו, ודלק שדלף ממנה גרם לזיהום חמור. הנתב טען בבית המשפט שמדובר בטעות. השופט צידד בתובעים: הוא נווט מיומן; היה עליו לדחות את ההפלגה בשל הערפל הכבד כפי שעשו עמיתיו באותו היום

נתב של ספינת משא שגרם לזיהום חמור במימי מפרץ סן פרנסיסקו בנובמבר 2007, נשפט בסוף השבוע שעבר לעשרה חודשי מאסר.

 

ג'ון קוטה הודה בבית המשפט בשתי עבירות על חוקי הסביבה - בגין הזרמת נפט למימי המפרץ וגרימת מותם של אלפי ציפורים. הוא גם הביע חרטה על המעשה. "אני מתנצל בפני בית המשפט ובפני תושבי המפרץ על הנזק שגרמתי", אמר.

 

האירוע התרחש כאמור בנובמבר 2007. באותו יום אפוף ערפל כבד התנגשה הספינה "קוסקו בוסאן" באחד מהמגדלים של גשר המחבר את סן פרנסיסקו למפרץ אוקלנד. כ-200 אלף ליטר של נפט דלפו מהספינה למים. כתוצאה מהזרמת הנפט מתו כאלפיים ציפורים, ועשרות קילומטרים של חוף זוהמו בנפט גולמי. הזיהום גרם לדייגים המקומיים לאבד הכנסות הנאמדות במיליוני דולרים.

 

פרקליטו של קוטה ביקש מבית המשפט להטיל עליו עונש של חודשיים מאסר וטען שלא היה הגורם היחידי שהיה אחראי לאירוע. הוא הסביר שהאירוע נגרם בין היתר גם בשל העובדה שהצוות הסיני של הספינה לא היה מיומן, ובשל קשיי השפה שהקשו על קוטה לתקשר עימם. "זו הייתה תאונה. שרשרת של טעויות שנעשו על ידי מספר רב של אנשים", אמר הפרקליט.

 

השופטת קבעה כי קוטה נשכר על ידי בעלי הספינה כדי להוביל אותה מחוץ למפרץ סן פרנסיסקו משום שיש לו הכרה עמוקה של האזור והיה עליו לדעת היכן נמצא הגשר."זהו מבנה שלא זה ממקומו כבר הרבה מאוד שנים", אמרה. 

 

היא גם הסכימה לטענות התביעה לפיה קוטה שגה בשורה ארוכה של החלטות באותו יום. הוא יצא להפלגה בערפל כבד בשעה שנווטים של שש ספינות אחרות החליטו לא לצאת לים באותו יום, הוא לא שוחח עם הקברניט על נתיב ההפלגה וגם לא הודיע למשמר החופים שהראדאר שלו לא אמין.

חוץ מעונש המאסר צפוי קוטה להתמודד עם כמה תביעות אזרחיות מצד דייגים וגורמים נוספים, שצפויים לדרוש ממנו לפצות אותם על הפסד הכנסות ועלויות ניקוי החופים מהזיהום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים