שתף קטע נבחר

הרכבת החליטה: הגשר השומם יואר תמיד

גשר ההפרדה המפלסית בבנימינה, שנבנה בעלות של כ-60 מיליון שקל כדי למנוע מפגשי כביש-מסילה מסוכנים, עומד שומם כבר חצי שנה. זה לא מפריע לרכבת ישראל להאיר אותו באור יקרות לילה-לילה, ללא כל צורך. הרכבת: הגשר מואר מטעמי בטיחות

גשר ההפרדה המפלסית בבנימינה, שאינו מוביל לשום מקום ואיש אינו עושה בו שימוש - מואר היטב, לא לצורך. רכבת ישראל הקימה את הגשר בבנימינה, לפי הוראת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז. הסיבה להחלטה על הפרדה מפלסית בין תנועת רכבות ומכוניות - תאונת הרכבת הקשה שהייתה במקום. התקציב ניתן, האישורים הנדרשים הגיעו, וגשר בעלות של למעלה מ-60 מיליון שקלים נפתח ברוב פאר והדר. אלא שהגשר החשוב אינו מוביל כרגע לשום מקום. הוא סגור משני צדיו בעזרת מחסומי בטון עבים וכבדים, שאינם מאפשרים למכוניות לעבור. זאת מכיוון שסלילת הדרכים המובילות אליו, מתעכבת. 

 

 

לזה אנחנו כבר כמעט רגילים במדינת ישראל, ונוטים שלא להתרגש. אבל העובדה שהגשר השומם מואר כבר חצי שנה באור יקרות, שעולה למשלם המסים הון תועפות בחשבונות חשמל ובלאי, מקוממת למדי. ברכבת ישראל מסבירים כי "למרות שההפרדה חסומה לתנועת כלי רכב, הרי שהיא נפרצת חדשות לבקרים על ידי מפרי חוק ולפיכך, בחרה הרכבת מבחינה בטיחותית להאיר את המקום, על מנת למנוע אסון".

 

תושבי המקום לעומת זאת מתקשים להבין על איזו תנועה "חדשות לבקרים" מדברים ברכבת. "כדי להזיז את מחסומי הבטון צריך בולדוזר", אומר ל-ynet יואב, תושב האזור. "הטענה כאילו מכוניות נוסעות על הגשר מופרכת לחלוטין. היא ניתנה כנראה על-ידי מישהו שניסה להתבדח", הוסיף.

 

את תגובת מועצת בנימינה-גבעת עדה לא ניתן היה להשיג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכבת ישראל (ארכיון)
צילום: אלכס קולומויסקי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים