שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הקרייזלר תמיד במוסך? אל תוותרו ליבואנית

    במידה והמכונית החדשה שרכשתם מתקלקלת פעם אחר פעם, ומאכילה אתכם מרורים, אל תרימו ידיים ואל תכנעו לניסיון היבואנית להתנער מאחריות. העקשנות יכולה להשתלם - עובדה

    כשאתם רוכשים מכונית חדשה והיא מאכילה אתכם ללא הרף מרורים, ומחייבת אתכם לבלות במוסך יותר זמן מאשר להנות ממנה בשימוש רגיל, אל תוותרו. גם אם יבואנית המכונית תנסה להתנער מאחריות, העקשנות שלכם תשתלם בסופו של דבר.

     

    אבנר מזרחי הוא מסוג העקשנים הללו, שאינו מוכן לוותר. מכונית קרייזלר וויאג'ר משנת 2007 שרכש ב-268,704 שקלים, לא העניקה לו יותר מדי שעות חדווה. זמן קצר לאחר שרכש אותה, החלה לדבריו רעידה בבלמים, וידית תא הכפפות התפרקה. לאחר שפנה למוסך מורשה של החברה, הוחלפו לו במסגרת האחריות דיסקיות בילום וידית תא כפפות. זמן קצר לאחר מכן התברר כי שלט פתיחת הדלתות לא תקין. נורית התרעה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים דלקה כל הזמן, למרות שלא חסר היה אוויר. המזגן רעש, ונקישה מטרידה נשמעה מתיבת ההילוכים כאשר הרכב האט לקראת עצירה.


    קרייזלר וויאג'ר. לא הסב נחת

     

    שוב נכנס הרכב לטיפול במוסך, אלא שלטענתו של אבנר לא טופל הפעם כראוי, ובתום הטיפול התגלו מתחת לרכב סימני נזילת שמן. כאשר נבדק הרכב על ליפט, התברר כי קיימת נזילת שמן מאטם ראש המנוע, מאגן השמן וממיכל העיבוי. בנוסף, כך אומר אבנר, "הבעיות הבסיסיות כמו הרעש מתיבת ההילוכים, לא תוקנו". לאחר כחודשיים הוכנס הרכב למוסך אחר. שם גילה מנהל המוסך כי בתא המנוע חסר ריפוד המבודד את התפשטות חום המנוע. בנוסף אמר כי שמן התיבה כהה ושרוף, וכי לדעתו יש להחליף את תיבת ההילוכים - בכפוף לאישור מחלקת השירות של מכשירי תנועה.

     

    לאחר ממצאים אלה פנה מזרחי לחברת מכשירי תנועה, יבואנית המותג קרייזלר לישראל, וביקש להחליף את הרכב ברכב אחר מאותו שנתון. בקשתו נדחתה למרות שבמכתב התשובה ציינה החברה כי "לנוכח מורכבותו הרבה של כלי הרכב, אין להוציא מכלל אפשרות שבמהלך יצור הרכב אירעו תקלות שגרמו לפגמים העלולים להתגלות רק במהלך השימוש בו". החברה התעקשה להמשיך ולתקן את הרכב כמתחייב בכתב האחריות. בנוסף נשלח למוסך מומחה מטעם היבואנית, שנהג ברכב וקבע כי השמן אינו שרוף, וכי תיבת ההילוכים תקינה ואין מקום להחליפה. בינתיים הוכנס הרכב לטיפול במוסך, ומזרחי קיבל רכב חלופי - עם חמישה מקומות ישיבה, למרות שלצרכי משפחתו הוא צריך רכב עם שבעה מקומות.

     

    למרות התעקשותו של מזרחי לקבל רכב חדש, התשובה המשיכה להיות שלילית, תוך קביעה שתיבת ההילוכים תקינה. זאת למרות שלדבריו, בנסיעת מבחן שנערכה לאחר הטיפול, המשיכה התיבה להשמיע נקישות, ומנהל המוסך חיווה דעתו פעם נוספת שיש להחליפה. כעברו חודשיים אף החמיר המצב. הנקישות הפכו לדפיקות, הרכב החל לקרטע ולא ניתן היה לשלב את תיבת ההילוכים להילוך אחורי.

     

    כעת העביר מזרחי את המכונית לבדיקה במכון דינמומטר, אשר קבע אף הוא כי יש בלאי יתר בתיבת ההילוכים, החלפת ההילוכים לקויה והשילוב לקוי, אין הילוך אחורי, השמן כהה, יש בלאי בדיסקיות התיבה האוטומטית הגורם להחלקה או השהייה בתאוצה, ולרעידות. המכון קבע חד-משמעית כי יש לשפץ את תיבת ההילוכים. כעת, ורק לאחר שמזרחי החליט להיעזר בשירותיו של עורך דין, הסכימו לדבריו להחליף את התיבה בחדשה.

     

    חשבתתם שזה יהיה סוף הסיפור? טעיתם. כשהגיע למוסך ל"ביקור פתע", התברר לו כי תיבת ההילוכים לא הוחלפה בחדשה כמובטח, אלא בתיבה הכוללת חלקים מהתיבה הישנה והלא תקינה, וכן חלקים מתיבה אחרת. הרכב נמסר לו, ולדבריו הובהר כי נבדק במכון דינמומטר ונמצא תקין. אלא שהתיבה עדיין לא תפקדה היטב. כאשר שב וטען זאת באוזני היבואנית, נאמר לו לפתע כי הוא אשם בנזקים שנגרמו לה.

     

    מזרחי דרש לקבל את דו"ח הבדיקה הנוסף של דינמומטר, ובו התגלה כי יש חשש לחדירת מים וחול למיכל השמן, בניגוד כמובן למה שנמסר לו. חוות דעת שמאי שהזמין, גורסת כי למרות התיקונים שנעשו, המכונית אינה תקינה וכמות התקלות אינה סבירה. עוד העריך השמאי כי כאשר תימכר, צפויה לה ירידת ערך של כ-10%. והתקלות? אלה המשיכו. בלוח המחוונים החלה להידלק נורית המעידה על בעיות במנוע, ובמוסך אמרו לו הפעם כי מדובר בבעיות בתוכנת מחשב תיבת ההילוכים.

     

    כעת החליט מזרחי לפנות לעזרת בית המשפט. דרישתו הייתה לחייב את החברה להחליף את הרכב הפגום בחדש, או לחילופין לחייבה לפצותו בגין ירידת ערך הרכב (כ-26,870 שקל), באובדן ימי עבודה (עשרת אלפים שקלים) ובעוגמת נפש (30 אלף שקל). זאת לאחר שהרכב טופל במוסך לא פחות מ-50 פעמים במסגרת חייו הקצרים.

     

    השופט משה ברעם, מבית משפט השלום בירושלים, מינה מומחה לבחון את טענות הצדדים, ולהעריך את גובה הנזק. על סמך ממצאי הבדיקה קבע השופט כי על מכשירי תנועה לפצות את מזרחי בסכום של 35,000 שקל, לשאת במחצית אגרת בית המשפט, וכן בהוצאות המומחה ובשכר הטרחה של עורך הדין מצד התובע.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קרייזלר וויאג'ר - בעיות בלתי פוסקות
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים