שתף קטע נבחר
 

אכזבה: מכירות הרכב בארה"ב עלו רק באחוז

חודש אוגוסט, שכלל את בהלת הקניות של תוכנית הגריטה המדוברת, נסגר אמנם בעלייה ראשונה מאז אוקטובר 2007. אלא שבניגוד מוחלט לתחזיות, הצמיחה מול החודש המקביל אשתקד עומדת על אחוז בודד

מכירות הרכב בארצות הברית עלו באוגוסט בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, אבל רבים בתעשיית הרכב מאוכזבים. הסיבה: העלייה שנרשמה, בגובה של אחוז בלבד, נמוכה מכפי שקיוו ועשויה להצביע על כך שבתום תוכנית הגריטה המקומית, המכירות יקרסו בשנית. למעשה, נראה כי העובדה שתכנית הגריטה הסתיימה ב-25 בחודש, גרמה לקריסה במכירות הרכב בארה"ב, בשבוע האחרון.

 

נתונים שמפרסם האוטומוטיב ניוז מגלים כי בחודש אוגוסט נמכרו בארה"ב 1,262,189 כלי רכב, זאת לעומת 1,250,117 באוגוסט 2008. עלייה זניחה של אחוז בלבד, אם כי יש לזכור כי מאז חודש אוקטובר 2007, השוק האמריקני רושם ירידה עקבית וכואבת במכירות. מראשית השנה ועד סוף אוגוסט, עומדת הירידה המצטברת על קרוב ל-28%.


יונדאי. המרוויחה הגדולה באוגוסט בארה"ב

 

המרוויחה הגדולה ביותר מהעלייה בארה"ב, היא יונדאי - שמכירותיה זינקו בחודש החולף בלמעלה מ-50%. זאת, ככל הנראה תודות לפופולריות של מכוניותיה בקרב רוכשי רכב בתוכנית הגריטה. גם פורד יכולה לראות עצמה מרוצה, עם צמיחה של 17% לעומת שנה שעברה - הנתון הטוב ביורת זה ארבע שנים. טויוטה רשמה אף היא עלייה נאה, בשיעור של כמעט 6.5%, אך קרייזלר הציגה צניחה של 15% לאומת אשתקד. GM הייתה המפסידה הגדולה, עם ירידה של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יש לציין כי הן בקרייזלר והן ב-GM, מדובר בירידות נמוכות משמעותית מאלו שהורגלנו אליהן עבור שתי היצרניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד. יש לה סיבה לחגוג
צילום: בני הספל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים