שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רוצים להרגע? 8 תרגילים לבית להפגת מתחים
    מליוני אנשים ברחבי העולם קמים כל בוקר, ומתחילים את היום עם צ'י קונג - אומנות תנועה סינית בת 3,000 שנה, שעובדת על נשימה נכונה וחיזוק כל מערכות הגוף. אלי ספיר, מטפל ומאמין מושבע, מעביר לכם סדנה מצולמת של שמונה תרגילים פשוטים ומתאימים לכולם שיעזרו לכם להרגע

    הצ'י קונג (צ'י - אנרגיה, קונג - שליטה או עבודה) היא אומנות תנועה סינית הקיימת כבר 3,000 שנה. במרכזה: פרקטיקה מדיטטיבית שעושה שימוש בתנועות איטיות ועדינות, תוך שליטה בנשימה ובנשיפה. כך, מאמינים מתרגליה, הם מקדמים את זרימת הצ'י בגוף, מחזקים את מערכותיו ומסייעות למניעת מחלות.  

     

    בסרטון שלפניכם נתרגל את "שמונת חלקי תחרת המשי", תרגול עתיק שהמצאתו מיוחסת למצביא סיני מפורסם מהמאה ה-12, שביקש לשפר את בריאותם וכוחם של חייליו.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     
    "שמונת חלקי תחרת המשי" הוא אחד מתרגולי הצ'י קונג הנפוצים ביותר: הוא פשוט, קל ללימוד ומשפיע לחיוב על מערכת העצבים. אם מעולם לא תרגלתם בשיטות סיניות, אל תילחצו: מדובר בתרגול אידילי למתחילים. כאן תמצאו תרגילים בסיסיים לנשימה נכונה יותר, חידוש האנרגיה של האיברים הפנימיים ומערכת התנועה, כך שתתחילו (או תסיימו) את היום בצורה הרגועה ביותר שיש. מומלץ לבצע כל תרגיל 12 פעמים בקצב המתאים לנשימה שלכם
     

    תרגיל 1

    ידיים למטה, ברכיים מכופפות מעט, אגן לאחור. קחו אוויר, נשפו, קחו שוב אוויר, עלו על קצות האצבעות, יידים ב-90 מעלות, ונשפו. בצעו מספר חזרות, עד שהתנועה תבוא ללא מאמץ.
     

    תרגיל 2

    תרגיל שמסייע לתפקוד המעי הגס והריאות: פשקו את הרגליים, פרשו את כף היד ל-90 מעלות, אצבע ואגודל ב-90 מעלות כשהמבט מתמקד בין האגודל לאצבע. היד השנייה מאוגפרת, וגם ב-90 מעלות. קחו אוויר, כופפו ברכיים, הוציאו אוויר והפכו בין הכפות ידיים.
     

    תרגיל 3

    תרגיל שמסייע למערכת העיכול: סגרו מעט את הרגליים, יד אחת דחפו לשמיים ויד שנייה - לאדמה. קחו אוויר, הוציאו והטו את הגוף לכיוון היד שדוחפת לאדמה, כשהמבט לעבר היד הזו. קחו אוויר והחליפו בין הידיים.
     

    תרגיל 4

    תרגיל טוב לכתפיים ולצוואר: ידיים למטה, ברכיים מכופפות מעט, אגן לאחור. התרוממו, כפות הידיים ב-90 מעלות, כשהמבט הצידה. כעת החליפו בכיוון אליו פונה הראש.
     

    תרגיל 5

    תרגיל טוב לפתיחת הנשימה בבוקר: יד אחת כלפי השמיים והיד השניה כלפי האדמה. התנועה תצא לכיוון היד הפתוחה, והמבט ילווה אותה.
     

    תרגיל 6

    מדי לילה, כשליש מנפח האוויר בריאות נשאר "תקוע". תרגיל זה מיועד להוציאו, כדי שייכנס אוויר נקי יותר: קחו אוויר והוציאו אותו בשריקה. לוו את השריקה בתנועה קדימה.
     

    תרגיל 7

    הידיים אוחזות את האגן, קחו אוויר ובעת הנשיפה, הורידו את הידיים לעבר
    הברכיים. בכל נשיפה חדשה, רדו עוד עם הידיים. זכרו לעלות לאט לאט.
     

    תרגיל 8

    קחו אוויר, עלו על קצות האצבעות, ושחררו אוויר תוך כדי הרעדה קלה של הגוף.
     
    יש לציין כי לא כל מתרגלי הצ'י קונג משתמשים באותן הפרקטיקות. רבים מתרגלים אותה בישיבה, בעמידה, או ללא תזוזה כלל. המונח "צ'י קונג" לא היה פופולרי בעולם עד שנות ה-70. אז פרץ "גל הצ'י קונג", במהלכו תרגלו קבוצות של עשרות אלפי אנשים את האומנות באיצטדיונים בסין. הפרקטיקה הזו נאסרה על-ידי השלטון ב-1999, מתוך חשש שאסיפות הענק יתפתחות לכדי תנועת מחאה פוליטית, בדומה לפאלון גונג. עם או בלי אצטדיונים, הצ'י קונג אינו סובל מיחסי ציבור גרועים: 200 מיליון איש מתרגלים אותו ומטרתם, בין השאר, היא לחזק את הגוף ולשפר את הבריאות.
     
    הכותב הוא מטפל בקליניקה "מגע בקצב הגוף" בחיפה 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עובד על הנשימה. אלי ספיר בפעולה
    צילום: טלי טילר
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים