שתף קטע נבחר
 

פיאט: צופים גידול של 50% ברווחים ב-2010

קונצרן הרכב האיטלקי, ששולט כיום גם על קרייזלר, צופה שיפור משמעותי ברווחים בשנת 2010 - אם הממשל האיטלקי ימשיך בתוכנית התמריצים

פיאט תיהנה מרווח תפעולי גדול ב-50% בשנת 2010 לעומת השנה - בגובה 1.5 מיליארד יורו - אם איטליה תמשיך להעניק תמריצים לרכישת רכב חדש. למרות התחזית האופטימית, בפיאט מתכוונים להמשיך ולנהוג במשטר כלכלי נוקשה, כדי להיות מוכנים למקרה שהמשבר העולמי לא ייפסק.

 

מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, אמר אתמול (ד') בשיחה עם אנליסטים כי הוא סבור שעסקי הרכב השתנו לתמיד, כתוצאה מהצניחה בביקוש שגרמה לממשלות רבות ברחבי העולם לתמרץ קניית רכב חדש. מרקיונה הוסיף כי פיאט מצפה כי הברית שלה עם קרייזלר, בה היא מחזיקה 20% מהמניות ועשויה להגדיל את הנתח ליותר מ-30% בקרוב, תחייב שינויים בנפח הייצור של כל קונצרן בקטגוריות שונות.


תחזית אופטימית לפיאט: צמיחה של 50% ברווח התפעולי ב-2010

 

"יש סברה שמסתובבת... ושבמקרה אני מסכים איתה... שתנאי המסחר האמיתיים של תעשיית הרכב השתנו לצמיתות", אמר מרקיונה בהתייחסו לתוצאות הרבעון השלישי של פיאט. "כתוצאה מכך, אני חושב שנצטרך להמשיך ולהתמקד בהתייעלות חזקה ככל שניתן בשארית שנת 2009".

 

עבור יצרניות הרכב הגדולות, שהפסקת תוכניות הגריטה על-ידי הממשלות יפגעו בביקוש למכוניותיהן, למרקיונה היו כמה מילות הרגעה: "אנחנו מתחילים לראות יציאה משפל המכירות... הגרוע ביותר עבר, והחברה הזאת (פיאט) נערכה מחדש כדי להתמודד עם המציאות".

 

יצרניות הרכב האירופיות מדווחות על מכירות טובות ברבעון השלישי, תוך שהן מנצלות את המומנטום שיצרו תוכניות גריטה. אלא שהמניות ממשיכות לצנוח, עקב חשש המשקיעים שהמכירות ירדו ברגע שתוכניות הגריטה יסתיימו - כפי שקרה בארה"ב.

 

מרקיונה היה ברור בנוגע להשפעת תוכנית הגריטה על פיאט, ואמר כי אם התמריצים יימשכו באיטליה, הרווח התפעולי יעמוד על כ-1.5 מיליארד יורו (8.3 מיליארד שקל), בהשוואה לתחזית של מיליארד יורו (5.5 מיליארד שקל) לשנת 2009. אם התמריצים יבוטלו, לעומת זאת, מרקיונה חוזה ירידה של 300 מיליון יורו (1.6 מיליארד שקל) ברווחים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה. רמז עבה לממשל האיטלקי
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים