שתף קטע נבחר

ביקורת משחק: צבי הנינג'ה חוזרים בזמן

TMNT: Turtles in Time Re-Shelled, יוצא עם חגיגות חצי יובל לצבים הלוחמים המוכרים לרבים מאיתנו מהילדות. אורן נתן ניסה את החידוש למשחק הארקייד המצליח משנות ה-90

בכל דור ודור מסופרות מעשיות רבות על חבורות שונות היוצאות להילחם למען הצדק. למרות הרקע השונה של כל חבורה וחבורה, ישנו מתכון קבוע להצלחה: המתכון מדבר לרוב על מנהיג כריזמטי, שותפי סוד בעלי יכולות ורשע גמלוני שעסוק במזימות להשתלט על העולם. בין אותן מעשיות ניתן למצוא החל מהמכבים, דרך ירון זהבי וחבורת חסמב"ה, דארטניאן והמוסקטרים ועד...ארבעה גיבורים ירוקים עם שריון.

 

צבים בני 25

חבורת צבי הנינג'ה שמציינת בימים אלה 25 שנה להיווסדה, חוזרת אלינו במשחק וידאו חדש-ישן שמופץ דרך החנויות הדיגטליות של רשתות ה-PS3 וה-XBOX 360 (בעלות של עשרה דולרים). המשחק Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time, אשר יצא במקור בשנות התשעים המוקדמות למכונות הארקייד ולקונסולת הסופר נינטנדו (עידן ה-16 ביט), מבוסס ברובו על תוכנית הטלוויזיה המצוירת, ועוסק בעלילה בה נשלחים הצבים למסע בזמן, בניסיונותיהם להשיב את פסל החירות למקומו הטבעי (הפסל נחטף על ידי

שרדר וקרנג).

 

 

המשחקיות, פעולה בגלילה צדית, מבוססת על משחקי המכות הקלאסיים, ודורשת מהשחקן ללכת בקו ישר ולתקוף כמה שיותר אויבים. מאחר ולא מדובר במשחק פלטפורמה, תפקידה של סביבת הלחימה, לא בא כמעט לידי ביטוי.

 

ממשק השליטה על הדמויות, מציג מקש אחד להתקפה רגילה (שימוש בכלי הנשק של הצבים), ומקש אחד להתקפה מיוחדת (לרוב מדובר בשימוש בתרגילי נינג'ה שמיועדים לנטרל קבוצות אויבים).

 

למרות שברוב מוחלט של שלבי המשחק השתמשנו  במתקפות הרגילות, ולמדנו שהתבנית הנכונה והקלה להצלחה, היא שימוש מושכל במתקפות המיוחדות, לצד ניצול של מתקפות מהאוויר. בנקודה זאת נכנסת לתמונה שאלת השאלות: עם איזה צב הכי כיף לשחק?

 

עם מי הכי כיף לשחק?

למרות שעל הנייר ידוע שליאונרדו ורפאל מתיימרים להיות מנהיגי החבורה, בפועל המשחק עם מיכאלאנג'לו ודונטלו מהנה יותר. הכוונה שלי היא שלמרות הנתונים הטבעיים, במנוע המשחק המהיר והארקיידי, דווקא מיכאלאנג'לו בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר בזכות השילוב האטרקטיבי בין מהירות לנשק אטרקטיבי במיוחד (הנונצ'אקו המפורסם). יתרונות אלה באים לידי ביטוי בחוויית המשחק ליחיד, ופחות רלוונטיים במשחק הקבוצתי שם הכאוס על המסך גדול למדי.

 

חווית המשחק הקבוצתית שלטעמנו מהווה את גולת הכותרת של המשחק, מאפשרת לשחקן לשתף פעולה עם שלושה שחקנים נוספים (הן על גבי הקונסלה הביתית והן במצב המקוון), במה שאמור לספק לשחקנים את חווית שיתוף הפעולה בין הצבים.

 

למרות שבפועל נהנינו משיתוף הפעולה בין הצבים השונים, במבחן המציאות, במיוחד כאשר מדובר בחידוש של המשחק המקורי, יוצרי המשחק היו חייבים לנסות ולשלב תרגילים שמשלבים בין הצבים השונים, לדוגמה תרגיל בו אחד הצבים משתמש בחברו בתור מקפצה.

 

מהפרה-היסטוריה עד לעתיד

מבנה המשימות במשחק עושה שימוש נרחב בעלילת המשחק, ולוקח את השחקן אל תקופות שונות בהיסטוריה. בין השלבים השונים ניתן למצוא שלב בתקופה הפרה-היסטורית, שלב בספינת פיראטים, שלב עתידני ואף מספר שלבי גלישה (שלבים מהירים בהם גולש השחקן על סקייטבורד). המעבר לסביבת משחק תלת ממדית (שזוכה להתאמה מלאה

לרזולוציית HD) בהחלט משפר את חווית המשחק הכללית.

 

למרות שממבט ראשון הדמויות על המסך (הן הצבים והן האויבים) נראות פחות טוב מסביבת הלחימה, עדיין מדובר בשיפוץ ראוי (מלבד הגרפיקה, זוכות הדמויות השונות לדיבוב). בין האויבים השונים ניתן למצוא כמובן את חיילי "הרגל" (גירסת הרובוטים) על שלל גרסאותיהם לצידם של חיילי הסלע ואף מספר רובוטים משוכללים.

 

אינטליגנציה נמוכה

למרות ההיצע הנמוך של האויבים ורמת האינטליגנציה הבעייתית (האויבים סטטיים ומגיבים בעיקר לתנועת השחקן), משתדל המשחק להישאר רענן בעיקר בזכות כלי הנשק השונים של האויבים. הקרבות המרכזיים במשחק, מבוססים על עימותים בין הצבים לבין אויבים וותיקים שבהם ניתן למצוא את באקסטר, סטוקמן, קרנג ושרדר.

 

בהשוואה למשחק המקורי, ניתן להרגיש שהאינטליגנציה של האויבים הבכירים, זוכה לשיפור מסוים ובהחלט נזדקקנו למספר ניסיונות עד שהצלחנו לפצח את תבניות הלחימה שלהם.

 

אורך חיים - לא של צב

מלבד ממצב הסיפור (שמכיל שמונה שלבים בלבד), אורך החיים של המשחק לוקה בחסר. ההרגשה לאחר סיום המשחק (זמן ממוצע לסיומו הוא בסביבות השעה ברמת המשחק הבינונית), היא שיותר מדי קל לסיים אותו (בעיקר בזכות העובדה שניתן להמשיך ולשחק מאותן נקודות בהן נפסל השחקן).

 

למרות שניתן להאריך את חיי המדף של המשחק בזכות מצב ההישרדות (מצב משחק שבו על השחקן לסיים את המשחק בפסילה אחת בלבד), ומצב המשחק המהיר (מאפשר לשחקן לשחק בכל שלב באופן נפרד), מה שמשפר במידה מסוימת את אורך החיים הוא מצב הרשת. מצב הרשת של המשחק, בנוי בצורה טובה למדי ומאפשר לשחקן להגדיר את מצב המשחק הרצוי עליו במקביל לבדיקת מהירות החיבור (פינג) של שותפיו למשחק, במה שמקל משמעותית על משחק חלק ותקין.

 

לסיכום, על אף ההיכרות עם המשחק Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time על שלל גרסאותיו כבר שנים רבות (הן במשחק על הסופר נינטנדו והן במשחק על גבי אימולטורים), קיים פער בין חוויית העבר לחווית ההווה. התחושה היא ששדרוגה של נוסחת העבר, היה צריך לכלול גם מספר שינויים במנוע המשחק (תרגילים קבוצתיים, שלבים חדשים), כדי להישאר רלוונטי גם במאה העשרים ואחת.

 

נכתב על-ידי אורן נתן מאתר OGELive.net

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילומי מסך
הצבים חוזרים בזמן
צילומי מסך
בשיתוף עם games.co.il
מומלצים