שתף קטע נבחר

הסיבות לאיחורים ברכבת - מזג אוויר סוער

רכבת ישראל אינה מצליחה להתמודד עם מזג האוויר הסוער. ביום שישי האחרון נרשמו איחורים כבדים, בגלל קצר במערכת. היום (ב') מדובר בעץ שנפל על המסילה. הרכבת: התקלות יכולות לקרות בימים סוערים במיוחד

121 רכבות יצאו לדרך, 73 רכבות איחרו, ממוצע איחור של כמעט חצי שעה - כך נראה יום שישי האחרון ברכבת ישראל. ואילו היום - עץ שנפל על המסילה באזור חדרה, גורם לעיכובים קשים בתנועת הרכבות, ומדד הדיוק עומד כעת על כ-50% בלבד - במילים אחרות, כל רכבת שניה מאחרת. בנוסף, נוסעים שהגיעו לתחנת הרכבת בהרצליה, נתקעו ללא יכולת לצאת מהתחנה עקב הצפה. ברכבת מסבירים כי מזג האוויר הסוער גורם לשיבושים מאז יום שישי.

 

איחור ממוצע של כחצי שעה

מסמך פנימי של רכבת ישראל, שהגיע לידי ynet, מלמד כי ביום ו' האחרון גרם מזג האוויר הסוער לאיחורים ב-60% מכל הרכבות שהופעלו באותו יום. במספרים זה נראה כך: 73 מתוך 121 רכבות איחרו להגיע ליעדן. עוד עולה מהמסמך, כי סך האיחורים ביום שישי הצטבר ל-2,075 דקות - או כ-28 דקות בממוצע לכל רכבת שאיחרה. בסיכום היום, עמד מדד הדיוק של רכבת ישראל על פחות מ-40% - במלים פשוטות, רק ארבע מכל עשר רכבות הגיעה ליעדה בזמן.

 

האיחורים הנחשפים בדו"ח מלמדים על מצבם האומלל של חלק גדול מנוסעי הרכבת ביום שישי. כך למשל, נוסעים ברכבת מספר 6167, שיוצאת בשעה 08:23 מנהריה לבאר-שבע, הגיעו באיחור של 48 דקות ליעדם. חמור עוד יותר היה מצבם של נוסעים ברכבת מספר 6175, שיצאה מנהריה למודיעין בשעה 12:23, והגיעה ליעדה באיחור של 76 דקות (איחור של למעלה משעה ורבע). אלא שזה עדיין לא שיא האיחור היומי: רכבת מספר 6273, שיצאה ב-12:32 מבנימינה לאשקלון, הגיעה ליעדה באיחור של 86 דקות - כמעט שעה וחצי לאחר שעת ההגעה המתוכננת.


חורף הרכבת ישראל: 2,075 דקות איחור ביום אחד (צילום: שמואל רחמני)

 

"נסיעה איטית עקב הגשם"

ברכבת מייחסים את מרבית האיחורים לתקלה אחת ויחידה: תקלה טכנית במערכת האיתות. בדו"ח הפנימי שהגיע לידי ynet, מיוחסות לתקלה 1,431 דקות איחור - כמעט 70% מסך האיחור המצטבר. מהדו"ח עולה כי רכבות בכל הארץ איחרו בגלל התקלה, שמקורה באזור תל-אביב. כך למשל, רכבת מספר 6173, שיצאה מנהריה ללוד ב-11:23, איחרה להגיע ליעדה ב-54 דקות בגלל תקלת האיתות. רכבת שיצאה מבנימינה לאשקלון, הגיעה ליעדה באיחור של 73 דקות בגלל התקלה.

 

תקלה חמורה נוספת אירעה במערכת רדאר המותקנת במחסום באזור חדרה. בגלל התקלה, הוציא מרכז הפיקוד של הרכבת הוראת הגבלת מהירות לקטע המסילה הרלוונטי, וכתוצאה מכך נגרמו שיבושים בתנועת הרכבות. סך האיחורים המיוחס לתקלה עומד על 269 דקות. מהדו"ח עולה כי לתקלה הייתה השפעה על תנועת הרכבות בכל הארץ, ולא רק באזור חדרה: כך למשל, רכבת שיצאה מבאר-שבע לדימונה איחרה ב-26 דקות, מתוכן 19 דקות מיוחסות לתקלת הרדאר.

 

בדו"ח אפשר למצוא גם איחורים שאירעו כתוצאה מתקלות חמורות פחות, שהשפיעו במידה פחותה על רמת הדיוק. רכבת 6271, שיצאה מבנימינה לאשקלון ב-11:32, התעכבה במשך מספר דקות בגלל חדירת מי גשם לתא הניהוג. רכבת מספר 6151, שיצאה מנהריה למודיעים ב-10:53, התעכבה בגלל "תקלה בדלתות". בדו"ח מופיעות גם מספר רכבות שהתעכבו בגלל "נסיעה איטית עקב מזג אוויר גשום".

 

"בשל מזג האוויר הסוער" 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה לאיחורים ביום שישי, כי "בשל מזג האוויר הסוער חדרו מים לכבל חשמלי מבעד לבידוד, שככל הנראה היה תקול, וגרמו לקצר. לאחר איתור התקלה, היא תוקנה בידי טכנאים". ברכבת מציינים כי לא מדובר בתקלה נפוצה, "אך היא יכולה לקרות בימים סוערים במיוחד".

 

עוד אומרים ברכבת כי בשל מיקום התקלה - באזור איילון, הנחשב ל"צוואר הבקבוק" של רשת המסילות בישראל - נגרמו עיכובים משמעותיים בתנועת הרכבות בכל הארץ. עם זאת, ברכבת אומרים כי דאגו "להסעות חלופיות בשל העיכובים, והביאו את הנוסעים ליעדם בסיוע שירות מוניות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכבת ישראל: מזג האוויר הסוער גורם לתקלות ואיחורים
צילום: חגי אהרון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים