שתף קטע נבחר

מיקרוסופט מרקידה ילדים - הגולשים מוחים

גולשי אינטרנט הביעו מחאה על סרטון פרסומת של מיקרוסופט, בו מבצעים כ-400 תלמידי בי"ס יסודי שיר וריקוד לפרסום מנוע החיפוש בינג

במקביל לפרסום המסורתי, בחרה מיקרוסופט בדרך מקורית ליצור ג'ינגל פרסומי עבור מנוע החיפוש שלה, בינג.

 

ענקית התוכנה ערכה תחרות ברשת, בה גולשים מוכשרים יותר, ומוכשרים פחות התחרו על סכום של 500 דולר בתלושי קניה, לגולש בר-המזל שהשיר והקליפ שיצר ייבחרו על ידי מיקרוסופט לקמפיין קידום מנוע החיפוש המתחרה בגוגל.

 

הזוכה המאושר שהוכרז עוד בחודש אוגוסט השנה היה איש בשם ג'ונתן מאן, שמעלה מזה תקופה ארוכה שיר ביום ליוטיוב. מדי יום ביומו כותב מאן שיר, מצלם קליפ ומעלה לאתר שיתוף הווידאו. הג'ינגל לבינג היה השיר ה-202 שהעלה מאן.

 

 

איך עושה אינטרנט?

הג'ינגל הקליט נבחר על ידי מיקרוסופט שמיהרה לנצל את הבאז סביבו תוך שימוש במשאב חינמי – ילדים. נציגי מיקרוסופט התארחו בבית ספר יסודי בפנסילבניה, בארצות הברית, הלבישו את הילדים בחולצות אופיס ובינג, לימדו אותם את הריקוד שבקליפ וצילמו.

 

 

התוצאה התקבלה בתגובות מעורבות באינטרנט. מצד אחד, מדובר בג'ינגל קליט ונראה שהילדים נהנים מהשיעור החופשי, אך גולשים רבים לא אהבו את האופן בו ניצלה מיקרוסופט ילדים לצורך שיווק, אולי אפילו על חשבון שעות הלימודים.

 

בבלוג החברה נטען שמדובר ביוזמה של מורי בית הספר ולא של אגף השיווק של מיקרוסופט, אך זה לא הקטין את כמות התלונות והפרסומים המוחים על הפקת הקליפ.

 

חלק מהגולשים כתבו גם שאינם מבינים איך פרסומת עם ילדים רוקדים, תשפיע על הרגלי החיפוש של המשתמש ה"משרדי" הממוצע בעוד אחרים טענו שהמוסיקה לא מתאימה בכלל לג'ינגל כי היא איטית וחד-גונית מדי.

 

כמו כן, נטען שעל אף שהג'ינגל, שפשוט לא יוצא מהראש מהרגע ששומעים אותו, עושה החדרת מותג טובה ואגרסיבית לבינג, שבעצם, אינו מציג שום יתרון תחרותי מול גוגל.

 

ג'ונתן מאן, יוצר הקליפ המקורי כתב בתגובה, איך לא, שיר נוסף שהעלה ליוטיוב (שמהווה את השיר ה-301) של מאן ומוקדש לתלמידי בית-ספר "קית' וואלי" שהשתתפו בהפקה החוזרת של שירו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים