שתף קטע נבחר

מנסה לכעוס, מצליחה להכעיס

באלבום החדש שלה "Rated R", ריהאנה מאוד מתאמצת לצעוק, לקלל ולסגור חשבון עם בן זוגה המכה. מפעם לפעם זה עובד, אבל רוב הזמן היא פשוט מעצבנת


 

"הלכתי לישון ריהאנה וקמתי בריטני ספירס" היה אחד ממשפטי השיא בראיון רווי הדמעות של ריהאנה לדיאן סוייר, ששודר לא מזמן בארצות הברית. ריהאנה ריגשה את הצופים, שמצדם נצמדו לראות את שעל לבה של הכוכבת. אבל צריך לומר את האמת, והיא כואבת כמעט כמו סטירה מכריס בראון.

 

אין דרך נעימה יותר לכתוב זאת. אותה שיחה, באמתלה של ראיון חושפני, אישי וכואב, היתה למעשה שימוש ציני בתקיפה האלימה והמחרידה של בראון, בן זוגה לשעבר של הזמרת, לקידום האלבום החדש והרביעי שלה, "Rated R", שיצא היום (ב') בכל העולם. תשעה חודשים עברו מאז אותו לילה אלים, ועד עכשיו היא בחרה לשתוק. הבחירה שלה לפתוח את הפה דווקא עכשיו, רגע לפני צאת האלבום, לא רק שלא עשתה טוב לתחושתי בבואי להאזין לאלבום, אלא אפילו הזיקה ופגמה באמינות ובכנות של כמה מהדברים שהיא שרה בו.

 

"Rated R" נפתח בקטע קריינות ושירה בשם "Mad House", המזמין אותנו להיכנס אל בית המשוגעים, הדימוי שריהאנה ומפיקיה רצו ליצור לאלבום המלווה את החיים הכל כך קשים שלה כרגע. הקטע מופק היטב, נשמע מעולה ויוצר כבר בתחילת האלבום ציפייה רבה לבאות. למרבה הצער, הציפייה מתרסקת כבר בשיר שלאחר מכן, "Wait Your Turn". גם כאן, הפקה של Chase & Status הבריטים שעבדו איתה על רבים משירי האלבום מוצלחת מאוד, אבל ריהאנה עצמה פשוט נשמעת לא טוב.

 

הברות מיותרות בטונים משונים

אם צריך להצביע על מה שמעצבן באמת בריהאנה, מעבר לקונספט המרגיז של האלבום והתאמצותה הלא אמינה לקלל ולצעוק בשירים, הרי שהדבר שבאמת יכול להוציא מהכלים הם קולות הרקע וה"פילרים" חסרי המשמעות שהיא מוציאה מפיה. מדובר בהברות, לרוב בטונים שונים ומשונים (ממש כמו ב"Umbrella, ella, ella" הישן יותר שלה) שרובן ככולן פשוט מיותרות.


ריהאנה. לאן נעלמו הלהיטים האהובים?

 

דווקא בשירים הרגועים יותר באלבום, כמו "Stupid In Love" והסינגל המצליח מתוך האלבום "Russian Roulette", היא נמנעת מאותם קולות הבוקעים מגרונה וההפקה המפרגנת מצליחה להוציא את הזמרת המדהימה שחבויה בה.

 

אותו "Stupid In Love" הוא אחד השירים בהם מנסה ריהאנה "לסגור חשבון" עם בן זוגה המכה. כמו בכמה שירים נוספים באלבום ("Rude Boy" למשל), היא עושה זאת באמצעות טקסטים מטופשים לחלוטין ("I May be Dumb But I’m not Stupid", או בעברית "אני אולי סתומה אבל לא מטומטמת").

 

אחת מנקודות האור הבודדות באלבום, בסופו של דבר, מגיעה לקראת סופו והיא "Cold Case Love", שיר שעל כותביו נמנה ג'סטין טימברלייק ועל הפקתו הופקדו The Y’s, הרכב מפיקים שטימברלייק הוא אחד מחבריו. בניגוד לחוסר הכיוון הכללי של שאר האלבום, כאן מדובר ביצירה מגובשת שמצליחה לעניין והתעלות על רמתו הכללית של הדיסק, שגם שיתופי הפעולה הרבים האחרים בו (עם וויל איי אם וסלאש, בין היתר) לא הצליחו לסייע לריהאנה ליצור אפילו שיר אחד שמתקרב למגה-להיטים ששמענו ממנה בעבר כמו "Umbrella" ו"Don’t Stop The Music".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים