שתף קטע נבחר
 

תביעה הוגשה נגד הפקת פסטיבל "אנת'ם"

כמעט שנה וחצי אחרי שבוטל, הגישו שני רוכשי כרטיסים תביעה יצוגית נגד מפיק פסטיבל המטאל ג'רמי נקש, וכן נגד שותפיו ומוקדי מכירות הכרטיסים, בטענה שטרם פוצו

תביעה יצוגית הוגשה הבוקר (ד') לבית משפט השלום בתל-אביב נגד מפיק פסטיבל המטאל אנת'ם, ג'רמי נקש, שותפיו להפקה בישראל ומוקדי מכירות הכרטיסים בתל-אביב, דרכם נרכשו כרטיסים לאירוע. הפסטיבל, שהוגדר כפסטיבל המטאל הגדול בישראל, אמור היה להתקיים באוגוסט 2008 אך בוטל על ידי חברת "אנת'ם" שבוע לפני התאריך. התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין רם אפרתי ופלורי ניסן.

 

אלפי כרטיסים נמכרו לפסטיבל, אך על פי טענות הציבור בפני כלי התקשורת, המפיקים ומוקדי המכירה בישראל, רוב הרוכשים טרם קיבלו את כספם חזרה. נקש, שלפני "אנת'ם" הביא לישראל את הופעותיהן של להקות המטאל האמריקאיות "מאשין הד" ו"הייטבריד", מתגורר בצרפת.

 

לפני כשנה, בראיון ל-ynet, ענה נקש לטענות באמרו, "העובדה שאנחנו חברה לא ישראלית לא עזרה לנו, בכל הקשור לתנאי ההחזרים, ודווקא עבדה לרעתנו. בעיות חוקיות וחוקים לוגיסטיים לא אפשרו לנו להחזיר את הכסף לרוכשי הכרטיסים בזמן סביר. מעולם לא חשבנו שזה ייקח כל כך הרבה זמן".

 

בראיון גם הבטיח נקש כי רוכשי הכרטיסים יקבלו את ההחזר הכספי תוך כמה ימים. עכשיו, כאמור, הגישו שניים מרוכשי הכרטיסים תביעה ייצוגית. התובעים, אמיר דוליצקי והילה כהן, טוענים כי למרות ההבטחות להחזרת הכסף, ההחזר עדיין לא התקיים.

 

בתגובה לתביעה, הגיב היום ג'רמי נקש ל-ynet: "חשוב לנו לציין את העובדה ששארית היתרה להחזר נוצרה לאור אסון הקשור במצב הכלכלי של החברה בעקבות ההפסד הגדול שנגרם עקב ביטול הפסטיבל, זאת לאחר שניתנו מקדמות ללא החזר לטובת טיסות, כרטיסי טיסה וכו'. זה הביא לידי כך שלא יכולנו לעמוד בהתחייבות שלנו לתת החזרים על כרטיסים שנרכשו. בשלב זה יכולנו, כמו הרבה חברות אחרות, פשוט לסגור את החברה מבלי שנחויב באי אילו תשלומים. אך בחרנו לנסות ולהגיע להסכם פירעון שיאפשר לנו להציל את החברה ולשם את החוב. התהליך הזה עדיין בעיצומו.

 

"להלן פירוט הסכומים שעדיין לא הוחזרו: כרטיסים שנרכשו בחנות המטאלשופ בתל-אביב בסכום כולל של 165,259 שקל, כרטיסים שנרכשו בחנות ה-UFO בתל אביב בסכום של 877,132 שקל, כרטיסים שנמכרו בחנות Atrium בחיפה בסכום של 19,508 שקל, כרטיסים שנמכרו לצוותי שטח בסכום של 22,500 שקל וכרטיסים שנמכרו דרך האינטרנט בסכום של 16,250 שקל. סל כל הסכום שצריך להחזיר עבור הכרטיסים שנרכשו הוא 356,394 שקל. מתוך אותו הסכום חילקנו 282,920 שקל למנהל ההפקה הישראלי שלנו, שאמור להעביר את הכסף למשרדי הכרטיסים ולצוותי השטח. לא שמענו ממנו עדיין, למרות נסיונות חוזרים ונשנים ליצור איתו קשר באמצעות טלפון ואימייל. מדובר באדישות פזיזה או טמטום שגרם לנו לנזק נוסף והוביל אותנו לפעול.

 

"הפקנו שלושה מופעים נהדרים בארץ, אחד מהם אף נמכר מראש. לא תיארנו לעצמנו שהפסטיבל יהיה כישלון מבחינת מכירת כרטיסים. בנוסף לכך שלא היינו ערוכים למכירת הכרטיסים הדלה, נתקלנו בכמה בעיות של הרגע האחרון הקשורות במשטרה, ביטחון וכיו"ב. כמו כן, לא נהסס לנקוט בצעדים משפטיים כנגד כל מי שיפיץ סיפורים שקריים אודות החברה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קהל בהופעת מטאל. תובעים
צילום: גלעד קוולרצ'יק
לאתר ההטבות
מומלצים