שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הצפון ניצח - רכבת רגילה בין עכו לכרמיאל
    בעקבות לחץ מתמשך של ראשי הרשויות בצפון, והתגייסות תומכת של שרים, החליט היום שר התחבורה לזנוח את הכנית להקמת רכבת קלה בצפון, ולהעדיף עליה רכבת רגילה. השר כץ: "מדובר בעוד פרויקט של משרד התחבורה לקירוב הפריפריה למרכז

    האוצר היה מעוניין ברכבת קלה בצפון, ראשי הרשויות דרשו רכבת כבדה. היום (ה') הכריע שר התחבורה: הרכבת בצפון תהיה רגילה. לשכתו של השר כץ הודיעה היום כי הוא מעדיף את חלופת הרכבת הרגילה בצפון המדינה, על-פני התכנית להקמת רכבת קלה, בה תומך האוצר. זאת בין היתר עקב לחץ ראשי רשויות

    מקומיות, שהחלו זה מכבר במאבק למניעת הקמת רכבת קלה, וחיבור צפון הארץ לרשת המסילות הארצית - עליה תנוע רכבת "כבדה". במשרד האוצר הופתעו לשמוע על ההחלטה והבהירו: "עד היום הציג משרד התחבורה רק את חלופת הרכבת הקלה".

     

    סילבן שלום, השר לפיתוח הנגב והגליל, אמר לפני כשבועיים (10.11) כי הוא תומך בתביעת תושבי הצפון לוותר על אפשרות הקמת רכבת קלה בצפון הארץ, ולהעדיף על פניה רכבת רגילה, שתגיע מעכו לכרמיאל ומשם לצפת ואף קרית שמונה. היום (ה') הודיע שר תחבורה כי הוא מעדיף להקים בצפון קו רכבת רגיל, לאחר שהתברר - כך אמר - כי פתרון זה עדיף ומהיר יותר. את הפרויקט יניח השר לפתחה של רכבת ישראל, אשר תהיה כנראה גם המבצעת של המשך הפרויקט, לכיוון  הערים צפת ולבסוף אף קרית שמונה.

     

    בשלב ראשון מדובר בהקמת מסילה כפולה שתחבר בין הערים עכו וכרמיאל על-פני 23 ק"מ ובמקביל לכביש 85 מעכו לכרמיאל. עלות הפרויקט, לדברי לשכת השר, נאמדת בשני מיליארד שקלים. זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יעמוד להערכת שר התחבורה על כשעה ו-50 דקות בלבד. לאורך התוואי אמורות לקום שתי תחנות, האחת באחיהוד והשניה בכניסה לכרמיאל. עוד בתכנית - מנהרה באורך חמישה קילומטרים.

     

    להערכת השר כץ, השלמת המכרזים הראשוניים של הפרויקט צפויה תוך מספר חודשים, ורכבת ראשונה תנוע בין שתי הערים עם נוסעים תוך כשלוש וחצי שנים בלבד מתחילת העבודות. במילים אחרות - לא לפני 2014. "מדובר בפרויקט נוסף של משרד התחבורה שנועד לקרב את הפריפריה למרכז הארץ", אמר.

     

    במשרד האוצר, הגוף אשר אמור לממן את הפרויקט, הגיבו היום בתמיהה להצהרות השר - "עד כה, בכל הדיונים שהתקיימו בנושא, הובהר לנו על-ידי דרגי המקצוע במשרד התחבורה, כי יש לקדם רכבת קלה באזור עם ממשקים לרכבת הכבדה. לא ידוע לנו כי חל שינוי בעמדה זו. במידה ומשרד התחבורה יציג עמדה אחרת, נדון יחד בכל החלופות", הודעת האוצר.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים