שתף קטע נבחר
 

הכנסת החליטה: הנהגים יצילו את רשות השידור

האם נהגי המכוניות הם אלה שיצילו את רשות השידור, הנאנקת תחת פגיעה קשה בהכנסותיה? כנסת ישראל מאמינה שללא אגרת רשות שידור שנתית, לא ניתן יהיה לשלם את משכורות העתק לעובדי הרשות

נהגים, שימו לב: למען הצלת רשות השידור, אתם מתבקשים לפתוח את הכיס - הוזלת האגרה שגובה משרד התחבורה עבור הרשות, נדחית ל-2011. מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') להקפיא את הפחתת אגרת רשות השידור, הנגבית מנהגים כחלק מאגרת הרישוי השנתית. ההפחתה, בשיעור של 5%, תידחה לפחות עד אפריל 2011. הסיבה הרשמית להקפאה: תהליך הפחתת האגרה, שהחל ב-2004, פגע קשות בהכנסות רשות השידור ומאיים על המשך שידוריה.

 

אלא שלא ממש ברור מדוע בחרו חברי הכנסת - אשר אישרו את הקפאת ההפחתה ברוב עצום - לשלוח יד לכיסי הנהגים. וכל זאת כדי לממן את פעילות הרשות אשר לתקציבה אחראי בכל מקרה הציבור. דו"ח הממונה על השכר במשרד האוצר, שפורסם לאחרונה, מתאר מציאות שונה מזו שמציגה הממשלה. תקציב רשות השידור, כך מתברר, מאפשר לתגמל ביד נדיבה במיוחד את עובדיה - מזוטרים ועד הבכירים.

 

כך למשל, עלות העסקת מזכירת מערכת מגיע ל-45 אלף שקל בחודש, משרת רכז הפקה מגיעה ל-42 אלף, ועלות משכורתו של "טכנאי" מגיעה ל-43 אלף שקל. לפניכם טבלה המפרטת את עלות העסקתם של 14 עובדים ברשות - מדגם קטן אך מייצג:


שכר ברשות השידור - 2008

שכר ברשות השידור
תפקיד שכר חודשי בשקלים
פרשן לענייני ערבים 66,000
סגן מנהל וידאו 47.600
מזכירת מערכת 45,000
טכנאי 43,000
מפקח מחסן 42,500
רכז הפקה 42,000
נציב קבילות 40,000
מפקח קול חוץ 40,000
מפקח אחזקה 39,000
סגן מנהל אור 39,000
מפקח קול 38,000
עורך לשוני 37,500
טכנאי אור 36,000
מנהל בידור 36,000

 

"למנוע פגיעה קשה ברשות"

הרפורמה באגרה שגובה רשות השידור - הנגבית ישירות, וזו הנגבית כחלק מאגרת הרישוי - החלה ב-2004, ובוצעה בשלבים. כתוצאה מכך, הוזלה האגרה מ-515 שקל ב-2003 ל-350 ב-2007. בנוסף לאגרה זו, זוכה רשות השידור גם לתמיכת הנהגים, הנדרשים לשלם עבור מכשיר הרדיו במכוניתם: לאגרת רישוי הרכב השנתית מתווסף החל מ-1 באפריל 2009 סכום של 116 שקל, המועבר ישירות לרשות השידור.

 

הפחתת האגרה, כך אומרים בממשלה - שאישרה את הקפאתה בשבוע שעבר - פגעה "באופן קשה בהכנסות רשות השידור, יצרה גירעונות גבוהים והקשו על הרשות למלא את תפקידיה שנקבעו בחוק". בממשלה גם מסבירים כי הקפאת הפחתת האגרה נועדה "למנוע פגיעה קשה ברשות השידור וכתוצאה מכך בשידור הציבורי, וכדי לאפשר לרשות השידור לסיים את הליכי ההבראה שהחלה בהם". לכן, בוטלה ההפחתה ב-2008, 2009 - וכעת גם ב-2010.

 

"ברשות בחרו במשכורות"

מבין 32 חברי כנסת שנכחו אמש בהצבעה בעניין האגרה, 31 תמכו בהקפאת ההפחתה. השר יולי אדלשטיין, שייצג את הממשלה במליאה, אמר כי "אני רק רוצה להסביר, מכיוון שבימים האחרונים שמעתי כל מיני זעקות שבר על-כך שמעלים את האגרה - אף אחד לא מעלה את האגרה. האגרה בשנת 2010 תהיה בדיוק אותה אגרה ששולמה על-ידי המשפחות בשנת 2009".

 

ח"כ חיים אורון, שהצביע בעד ההקפאה, דווקא ייצג עמדה המנוגדת להגיון לפיו פועלת הממשלה: "לפני חצי שנה, הכנסת העבירה ברוב גדול חוק שבעצם מקצץ את היצירה המקורית ברשות השידור - שהיא בעצם טעם קיומה. למה? משום שהמשבר כזה גדול שאין כסף לזה, ובבחירה בין משכורות ובין יצירה בחרו במשכורות".

 

אז למה בכל זאת הצביע אורון בעד המהלך? "אני הולך להצביע בעד ההצעה הזאת בלב מאוד מאוד כבד... אבל אם לא נתעשת עכשיו ומהר, אם לא ייעשו מעשים מאוד מאוד מוחשיים בימים הקרובים, אולי האגרה תהיה מיותרת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ חיים אורון: "בבחירה בין משכורות ובין יצירה בחרו במשכורות"
צילום: דנה קופל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים