שתף קטע נבחר

מיקרוסופט פיתחה ממשק קורא שרירים

ענקית התוכנה רשמה פטנט על פיתוח ממשק שמתרגם את הפעולה החשמלית בשרירי האדם לפקודות מחשב. האם זהו ממשק השליטה העתידי לקונסולות?

מיקרוסופט הגישה לרישום מספר פטנטים בנושא טכניקות שליטה במחשב באמצעות אלקטרומימוגרפיה (emg), במטרה ליישמן בממשקי מערכות מחשב וקונסולות משחקים, כך פירסם אתר bgr.

 

טכניקות אלו מנטרות פעילות חשמלית בשרירי האדם, ומתרגמות אותה לאותות אלקטרוניים אשר יכולים לשמש ככלי ממשק למחשב. טכנולוגיית ה-emg אינה דבר חדש ונמצאת בשימוש בפרוטזות מתקדמות ובמחקרים צבאיים, כמו תוכנית של צבא ארה"ב להפוך את בקרת השליטה במטוסיו לבקרת emg.

 

הפטנט של מיקרוסופט מסוגל לשלב טכנולוגיה זו במוצרי צריכה, לדוגמה: מכשיר ניווט לרכב שיופעל מבלי שהנהג יצטרך להרים ידיו מההגה.  הטכנולוגייה לממשק ה-emg של מיקרוסופט מתבססת על סדרת אלקטרודות אשר מונחות על אמת היד לשליטה איזורית, או על הראש, הזרועות, החזה והרגליים לשליטה מלאה.

 

natal על סטרואידים

על אף שיש שימושים רבים לטכנולוגייה זו - המרתקת מכולן היא משחקים. יתאפשר פיתוח של בגדי משחקים מיוחדים, אשר חיישני emg משובצים בהם - בגדים שיכולים לחוש כל תנועה של השחקן ברמה החשמלית ולתרגם אותה לתגובה תואמת של הדמות במשחק. התרגום החשמלי של תנועות השחקן מדוייק יותר מתרגום אופטי של תנועותיו, ועל כן חווית המשחק עשויה להיות עשירה אף יותר ממוצרי פרוייקט natal המתוכננים.

 

גם מעבדות מיקרוסופט בוחנות שילוב של הממשק בקונסולות משחק, כפי שניתן לראות בסרטון זה

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
vgames
ממשק נטאל. הממשק החדש יהיה מדויק יותר
vgames
צילום: ויז'ואל/פוטוס
קישור בין השריר ובין המשחק
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים