שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    האופניים יעלו לאוטובוס - בלי לשלם

    שר התחבורה ינחה בימים הקרובים את חברות האוטובוסים, לאפשר הסעת אופניים מתקפלים בתאי המטען, מבלי לדרוש תשלום כלשהו עבור ההובלה. באגד מברכים על ההחלטה

    בשורות טובות לרוכבים: הובלת אופניים באוטובוסים בינעירוניים תהיה פטורה מתשלום. שר התחבורה, ישראל כץ, ינחה בימים הקרובים את חברות האוטובוסים, להעניק פטור מלא מתשלום לרוכבים המבקשים להוביל אופניים בתאי המטען של אוטובוסים בין-עירוניים. בנוסף, השר החליט להעניק פטור מתשלום לאופניים מתקפלים בקווי אוטובוס עירוניים. החלטת השר התקבלה למרות התנגדות נמרצת של פקידי משרד התחבורה, שהביעו התנגדות למהלך, ואף ניסו ברגע האחרון למנוע את מתן הפטור להובלת אופניים בקווים הבינעירוניים.

     

    במכתב ששלח השר לאחרונה לח"כ שלי יחימוביץ', מציין כץ כי "חשיבות השימוש באופניים בתווך העירוני הינה רבה, ותורמת לצמצום הגודש בכבישים, להעלאת איכות האוויר, ולמניעת תאונות דרכים. על-כן הונחו אנשי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לבצע מספר פעולות למתן אפשרות להעלאת אופניים על כלי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולעודד את השימוש בהם".

     

    יש לציין כי מחר (ד') תובא להצבעה במליאת הכנסת הצעת החוק של יחימוביץ', לפיה תצומצם חובת חבישת הקסדה. על-פי הצעת החוק, שזכתה לאישור הממשלה, יחויבו רוכבים בוגרים לחבוש קסדה רק ברכיבה בינעירונית, או ברכיבה במסגרת תחרותית.

     

    "פתרון טכני הולם"

    השר כץ גם הנחה את פקידי משרדו למצוא "פתרון טכני הולם" להעלאת אופניים לא-מקופלים בקווים עירוניים. יש לציין כי חברת דן ערכה בעבר ניסוי במתקן מיוחד להובלת אופניים, שהותקן בקדמת האוטובוס. אלא שהתנגדות מצד משרד התחבורה, הביאה לכך שהניסוי לא הורחב, ולא יושם בסופו של דבר בקווים הסדירים של החברה.

     

    התנגדות הדרג המקצועי במשרד התחבורה מגיעה בעיקר לאור חששם כי העלאת אופניים לאוטובוסים, תפגע ברמת השירות הניתנת לכלל הנוסעים. רק לפני חצי שנה, דחתה הממשלה הצעת חוק פרטית לעידוד השימוש באופניים, בעיקר בגלל סעיף בהצעה הקובע כי כל מפעילי התחבורה הציבורית יחויבו לאפשר העלאת אופניים לאוטובוסים ורכבות.

     

    למעשה, הנחיית השר בעניין הפטור בקווים הבינעירוניים אמורה הייתה להיות מיושמת כבר ב-1 בינואר, אך פקידי המשרד טענו עד הרגע האחרון - למעשה, עד היום - כי לפני הענקת הפטור, יש למצוא "פתרונות עגינה" לאופניים. זאת, למרות שניתן להוביל אופניים בתאי מטען של אוטובוסים מזה שנים רבות - אלא שהדבר כרוך בתשלום.

     

    "איך תיושם ההנחיה"

    בארגוני הרוכבים מברכים היום על החלטת השר. יותם אביזוהר, מנכ"ל עמותת ישראל בשביל אופניים, אומר ל-ynet כי "הצעד הזה מצטרף לשורת החלטות שהתקבלו לאחרונה, שיתרמו לעידוד השימוש באופניים". עם זאת, אביזוהר מציין כי המבחן האמיתי יהיה ביישום ההחלטה: "אנחנו מחכים לראות איך יוסדרו ההנחיות של השר, ואיך ישולבו בפועל האופניים באמצעי התחבורה הציבורית", מסכם אביזוהר.

     

    בחברת אגד, מפעילת האוטובוסים הגדולה בישראל, אומרים כי "כל החלטה שתקדם את השימוש בתחבורה ציבורית, ותביא להעדפתה על-פני כלי רכב פרטיים,

    תהיה מבורכת". אלא שגם באגד, סבורים כי ההחלטה תיבחן ביישומה בפועל: כך למשל, העלאת אופניים בזמני עומס יכולה להתברר כבעייתית, שכן היא עלולה לגרום עיכובים או למנוע את העלאת מטענם של נוסעים אחרים.  

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים