שתף קטע נבחר

הונדה מחזירה את ה-CRX לחיים היברידיים

יצרנית הרכב היפנית מציגה שוב מכונית קופה קטנטנה עם מראה ספורטיבי ומקום לשני נוסעים. אלא שהפעם, כמעט 30 שנים לאחר הדגם המקורי, היא עושה את זה עם מערכת הנעה היברידית

"המכונית הזו מחזירה את הכיף לנהיגה, אבל עושה את זה בדרך שמתחשבת בעידן הנוכחי, בו ביצועים ספורטיביים לא יכולים להיות מנותקים מאחריות ציבורית". כך פחות או יותר אמר לי איש יחסי הציבור התזזיתי של הונדה, בדוכן הגדול של היצרנית בתערוכת דטרויט. כששאלתי אם 122 כ"ס נחשבים בעיניו הולמים להגדרה "מכונית ספורט", הוא הביט בי כאילו נחתתי הרגע מכוכב לכת ממש מרוחק - "הרי אם נעשה שימוש במנוע חזק יותר, נפלוט יותר זיהום", הוא ענה את מה שהסבירו לו שיש לענות.

 

תערוכת טוקיו: הונדה מדברת בחשמל וכלאיים

הונדה מודיעה רשמית: נייצר CR-Z

 

כשהונדה חשפה ב-83' לעולם את ה-CRX המקורית, מכונית קטנת מידות ונמרצת עם שני מושבים והמון כריזמה, היא לא ניסתה לעשות שום דבר מלבד לעניין את חובבי ההגה בכלי ייחודי, אטרקטיבי למראה וספורטיבי. כשהונדה חושפת את גרסת הייצור של ה-CR-Z ב-2010, למעלה משלוש שנים לאחר שהשיקה את מכונית התצוגה המקורית, היא מנסה לתת פירוש מקורי לנושא הנעת הכלאיים, בגוף שאינו סטנדרטי.

משמח לגלות כי ה-CR-Z צלחה את כל שנות ההמתנה בין הצגת גרסת האב-טיפוס לגרסת הייצור האמריקנית לפחות, עם מעט שינויים. יש להניח שהגרסה האירופית שתוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה, תדרש למעט יותר שינויים, בין היתר בהתחשב בכך שהיא תציע כנראה מקום לשני נוסעים (צנועי מידות) נוספים מאחור. היא קטנה עם ממד אורך של 408 ס"מ בלבד, ובסיס גלגלים של 243 ס"מ. גם מידות הרוחב (174 ס"מ) והגובה (139 ס"מ), נותרו בדומה למכונית התצוגה המקורית.

 

ה-CR-Z עושה שימוש במנוע המוכר של הונדה, ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, בתוספת מנוע עזר חשמלי. שניהם ביחד מייצרים הספק מרבי צנוע של 122 כ"ס, ומבטיחים בעזרת תיבת שישה הילוכים ידנית צריכת דלק מאכזבת מעט, של כ-16 ק"מ לליטר בתנאי מבחן מחמירים. הגרסה האירופית תעשה כנראה שימוש גם בתיבה רציפה, שתאפשר צריכת דלק מעט טובה יותר. משקלה של ה-CR-Z צנוע בהתאם - בין 1,210 ל-1,250 ק"ג בהתאם לתיבת ההילוכים, ועבור הגרסה האמריקנית.


הונדה CR-Z: מחזירה את הכיף לנהיגה? (צילום: הלל פוסק)

 

בעידן הנוכחי, ההונדה הקטנה אינה פורצת גבולות בכל הנוגע למנוע הכלאיים בו היא מצוידת. זה האחרון מיועד בעיקר לצורך תמיכה במנוע הבנזין, וכמובן אינו מאפשר נסיעה חשמלית מלאה. הונדה מציידת את הקופה הקטנה באפשרות לבחירה בין שלושה מצבי נסיעה - "ספורט", "רגיל" ו"חסכוני". בחירה באחד המצבים משפיעה על מפת ניהול המנוע, תגובת הדוושה ונוקשות ההגה החשמלי, כמו-גם השימוש במנוע החשמלי לצורך תוספת כוח, והקטנת השפעת המזגן לצורך אותה סיבה בדיוק.

 

בארה"ב תשווק ה-CR-Z עם חישוקי "16 וצמיגי 195-55, או אופציה לחישוקי "17 ספרטיביים יותר, עם גומי במידה 205-45. הונדה לא שוכחת לציין בהמשך, כי מיקום המצבר ושאר המערכות ההיברידות מתחת לאזור המטען מאחור, מסייע להתנהגות הספורטיבית, כתוצאה מחלוקת משקל אופטימלית. עכשיו נותר רק לבקש מנוע נורמלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה קופה קטנה
צילום: הלל פוסק
עם אחוריים מבטיחים
צילום: הלל פוסק
וסביבת נהג מקיימת?
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים