שתף קטע נבחר

אוטינגר ואברהמי במרכז לאמנות עכשווית

התערוכה של אולריקה אוטינגר "film.kunst" מספקת התבוננות ציורית במונומנטים היסטוריים. תערוכתו של יוחאי אברהמי מתחקה אחר ממציא רובה העוזי

ב-11.2 תיפתח במרכז לאמנות עכשווית התערוכה "film.kunst", שמתמקדת בעבודתה הצילומית של אולריקה אוטינגר, אותה היא מבצעת לצד ספרי העבודה והתסריטים שהיא יוצרת. התערוכה והסרטים שיוקרנו גם בסינמטק תל אביב הם בשיתוף מכון גתה.

 

התערוכה של אטינגר מתמקדת בעבודתה הצילומית, אותה היא מבצעת בצד ספרי העבודה והתסריטים שהיא יוצרת. בנוסף, יוקרנו 6 מסרטיה בסינמטק תל-אביב.

 

צילום: אולרה אטינגר

 

אוטינגר היא בימאית אשר הדימוי הוא נקודת המוצא שלה; היא מפיקה הנאה מחקירתם של עולמות ציוריים, מאיסוף עדויות מתוך הקשרים היסטוריים-תרבותיים ומניתוח הקבלות אסתטיות או היסטוריות.

 

לדוגמה, בסרטה Prater היא לוקחת את הצופים לסיור בנבכי ההיסטוריה התרבותית וההווה של פארק השעשועים הווינאי העתיק. בצד זכרונות היסטוריים אשר עומדים בזכות עצמם, מזַמֵן "פראטר" גם התבוננות מדוקדקת על תפקודו העכשווי של אתר שעשועים נוצץ זה השב ומתחדש ללא הרף.

 

תערוכה נוספת שתיפתח היא של יוחאי אברהמי. בקיץ 2007, בעת שהות בוויימר, למד אברהמי על ראשית

תנועת הבאוהאוס בעיר. באותו זמן נודע לו כי עוזי גל, ממציא תת-המקלע עוזי, נולד בוויימר בשם גוטהארדט גלאס. במהלך בלשי הוא החל להתחקות אחר עברו של עוזי, מתוך רעיון שעל-פיו הנשק "עוזי", שנודע בעיצובו המודרני והנקי, ירש את ה"גנים" של הבאוהאוס.

 

יוחאי אברהמי בונה נרטיב היסטורי, ספק אמיתי, ספק בדוי, באמצעות עריכה סלקטיבית של עובדות, תחושות ודעות של אנשים, שנגעו בחייו של עוזי גל בתקופה זו או אחרת. הוא נע בין אתרים שונים בגרמניה ובישראל, ובוחן חומרים ארכיוניים. 

 

לכל כתבות המדור לחצו כאן

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוטינגר. הדימוי כנקודת מוצא
צילום: אולרה אטינגר
לאתר ההטבות
מומלצים