שתף קטע נבחר

Dark Void: "רוקטיר" בממד אחר

זוכרים את הסרט רוקטיר? Dark Void הוא משחק פעולה שיאפשר לכם לטוס לשחקים, להילחם ולתפוס מחסות - וכלי טיס - במלחמה בין ממדית. מה חסר בו? בדקנו

משולש ברמודה. וויליאם, הטייס, זורק לאוויר משפט מזלזל על ההעלמויות המסתוריות של כלי הטיס והשיט באזור, ולפתע עולים מנועי המטוס באש; המטוס נקרע לשניים וצולל אל האדמה תוך כדי מאבק אימתני של הטייס לנחות נחיתת חירום. צעקה מפלחת את הדממה; אחד מהניצולים נאכל על-ידי יצור מסתורי: לא, זהו אינו תיאור של הפרק הראשון בסדרה "אבודים"- אלא סרטון הפתיחה במשחק הפעולה-יריות מגוף שלישי Dark Void ,מבית Airtight Games.

 

We're not in Kansas anymore

עלילת המשחק עוקבת אחרי וויליאם אוגוסטוס גריי, טייס מטען המתרסק עם מטוסו באיזור משלוש ברמודה, ומשוגר לעולם מקביל שבו נמצאים מספר בני אדם נוספים הנקראים "הניצולים". העולם המקביל רווי באוייב חייזרי מר ואכזר בשם "The Watchers", המזכירים סוג של טרמינייטור מצוייד בנורות ניאון, אם תרצו.

בעזרתו האדיבה של המדען ניקולה טסלה, שגם כן נמצא בעולם הזה, משתמשים הניצולים בטכנולוגיה של ה-Watchers עצמם על-מנת להילחם בהם ולחזור לעולמם הטבעי.

 

אך עם כל הכבוד לסיפור המושקע, החיבור לעלילה לוקה בחסר. העלילה אינה מתבהרת עם תחילת המשחק, ואותה לומדים בדיעבד, תוך-כדי ההתקדמות. גם אחרי שקיבלנו את הגביע של ה-"Prologue" לא היה לנו ברור איך וויליאם שלנו הגיע מטיסה פשוטה במטוס מטען, ליקום מקביל, חייזרים, ונשקי לייזר.

 

  

תלויים בין שמיים וארץ

המשחק מתחיל במצב המשחק הקשה ביותר- הטיסה, וחבל. עוד לא הספקנו להגיד שלום, וכבר מצאנו את עצמנו מרחפים בעזרת רקטה אישית סטייל "רוקטיר", רודפים אחרי חלליות חייזרים מהירות ומיומנות יותר. הרקטה תלווה אתכם לכל אורך המשחק ותעזור לכם בטקטיקות שימושיות כדי להביס את יריבכם במצב רחיפה, אבל היא כלל לא פשוטה להפעלה במצב טיסה.

 

עוד בגיימס: מסיבת ההשקה של DJ Hero

 

אחרי שהתאוששנו מהסחרחורת שקיבלנו ממשימות הטיסה, המשחק ממשיך במצב משחק יריות מגוף שלישי קלאסי (המצלמה מאחורי הדמות). בעזרת כלי נשק התחלתיים ומספר אחרים שתאספו בדרך, תפוצצו את האויבים בהם תיתקלו לאורך השלבים. 

 

אלו שחוסלו בהצלחה, יפלטו Tech Points למשך מספר שניות מההרג, שאותן תוכלו לאסוף אם תהיו מספיק זריזים. הנקודות יאפשרו לכם לרכוש שדרוגים לכלי נשק קיימים בתיבות מיוחדות הפזורות ברחבי השלבים. היצע הנשק במשחק מוגבל ביותר, מה שיוצר חוויה מונוטונית מעט, אולי הנקודה החלשה ביותר במשחק.

 


מפלצות מעופפות בממד אחר. dark void

 

המשחק מתרחש לרוב באיזורים הרריים ומצוקים המאפשרים לשחקן להלחם ואף לתפוס מחסה בצורה מאונכת (Cliffhanger), כלפי מעלה או מטה. זהו מצב המשחק המעניין והמרענן ביותר אך מאוד ליניארי וחוזר על עצמו, ודי ממצה לאחר מספר משימות.

 

לחימה בעצימות גבוהה

המשחק מורכב משלוש אפיזודות, כאשר כל אפיזודה בנוייה ממספר פרקים. פרקי המשחק בנויים לרוב בצורה זהה: תדרשו להגיע למקומות גבוהים במיוחד, מה שיצריך מכם לחימה אנכית, לצד ירי מגוף שלישי טיפוסי. בחלק מהמשימות ילוו אתכם "שורדים" אחרים, מצויידים בנשק אך לא בבינה, שינסו לסייע לכם בהתגברות על האוייבים הפרוסים. המשימות ה"פיקנטיות" יותר, כוללות פעילות אווירית שונות.

 

עוד בגיימס: סוניק 4 מגיע לקונסולות

 

את המשימות האוויריות תבצעו בעזרת הרקטה שעל גבכם ואיתה תוכלו לרחף ואף לטוס במהירויות גבוהות, אך היכולת לפגוע במטוס אוייב בזמן טיסה שמורה למיומנים ביותר בלבד, והיא נושקת לבלתי אפשרית. לרוב, נתמודד מול כלי טייס חייזריים על-ידי השתלטות על מושב המפעיל, בזמן נפילתו הכואבת של הטייס המקורי אל מצולות ה-Void.

 

דרוש ליטוש

הרעיון העומד מאחורי המשחק נחמד ביותר, אולם הביצוע פושר לגמרי. המשחק רצוף בבאגים שאינם אופייניים למשחק בסדר גודל כזה: הליכה דרך קירות, דמויות משחק אחרות ועצמים הפזורים בשטח מצד אחד, וחוסר יכולת להתקדם במקומות טבעיים לגמרי, כמו גרמי מדרגות או מסדרונות פתוחים מצד שני.

 

הבינה המלאכותית שבה מצויידים האוייבים במשחק נמוכה במיוחד.

 לא פעם ולא פעמיים, אוייבים פשוט עמדו לידינו במקום לתקוף אותנו.

 

חבריהם לא היו חכמים יותר, כאשר חלקם ירו ללא הפסקה על קיר מסכן, בעוד אנחנו מצויים בכלל שלוש קומות מעליהם וללא קו ירי כלל.

 

כמובן שעל שיפור עמדות של החייזרים אין כמעט על מה לדבר. גם אם כבר פגעתם באוייב מספר פעמים, הוא ימשיך לצוץ מאותו מקום בדיוק, מה שיקל עליכם להשיג את גביע ה-"50 פגיעות ראש" ובמקביל - יוריד משמעותית את האתגר במשחק.

 

כל זאת, בנוסף למוסיקת הרקע שבחלק גדול מן המשימות פשוט בלתי נסבלת (למרות שהולחנה על-ידי מלחין הסידרה Battlestar Galactica), המונוטוניות המשעממת שאותה כבר ציינו, היצע נשק מוגבל למדי וכמובן מחסור במצב משחק מרובה משתתפים לצד כ-8 שעות משחק בלבד במצב יחיד - פשוט הופכים את הכותר הזה למיותר בין הררי משחקי היריות למינהם, שחלקם טובים יותר בכל פרמטר אפשרי.

 

לסיכום

Dark Void הינו הכותר הרציני הראשון של Airtight Games, מפתחת המשחק, לצד Capcom, המפיצה. נקווה שהחברה הצעירה תפיק את הלקחים מהמשחק הראשון ותיישם אותם אולי, במשחק ההמשך.

 

הטוב: לחימה אנכית מרעננת

הרע: באגים למכביר, בינה מלאכותית נמוכה, מונוטוניות משעממת, אורך חיים קצר
שורה תחתונה: קונספט מעניין, אל מול ביצוע בינוני. טעון שיפור

 

זמין לפלטפורמות: Playstation 3, Xbox 360 ו-PC

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחימה אנכית מסחררת. dark void
games.co.il
מומלצים