שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ימאהה X-מקס 250 - כמעט מושלם
    קטנוע ה-250 הטוב ביותר בשוק, עבר רענון לכבוד 2010. לקחנו אותו לרכיבת מבחן ארוכה, וחזרנו עם מסקנה חד-משמעית, ומאד מחמיאה

    לימאהה X-מקס יש אצלנו שם מצוין. לא במקרה, שכן שתי גרסאות הנפח שלו - 125 ו-250 סמ"ק - נחשבות למובילות בקטגוריות השונות. השנה החליטה ימאהה כי הגיע הזמן לעדכן את התרנגולת מטילת ביצי הזהב, וביצעה בשתי הגרסאות שינויים לא מעטים. אלינו הגיע ה-250 ראשון, בעוד ה-125 אמור לנחות כאן ממש בימים אלה.


     

    למרות שימאהה מגדירה את דגם 2010 כחדש לגמרי, היא מעט מגזימה. הממדים החשובים - בסיס גלגלים, גודל חישוקים, מהלך מתלים - נותרו ללא שינוי,

    וכך גם המנוע. ימאהה טוענת עם זאת לשלדה חדשה לגמרי וקשיחה מבעבר, ומגבה זאת בעיצוב מחודש של מספר מכללים. בעיקר המשקף מגן הרוח, שכעת - כמו במרבית קטנועי המנהלים - מקובע נמוך יותר, ואינו נע יחד עם הכידון כבעבר.

     

    שורה תחתונה ומחמיאה

    לטעמנו, הימאהה X-מקס הוא קטנוע ה-250 הטוב ביותר בשוק. למעשה, גם אם נכליל את קטנועי ה-300, הוא עדיין יצא וידו על העליונה. הוא שייך למשפחת הקטנועים הרב-משימתיים, המסתדרים היטב בתנועה עירונית צפופה, אבל מספקים די והותר נוחות וביצועים כדי להגיע לכל קצוות הארץ, גם עם מורכב מאחור.

     

    הוא אינו המהיר מכולם, סביר להניח שלא יתאים לרוכבים נמוכי קומה, והוא בפירוש אינו זול. אבל הוא מאד נוח לשימוש, מציע התנהגות כביש משובחת, מתלים מעולים, בלמים יוצאי-דופן, יחד עם תחושת איכות ותקופת אחריות ארוכה המצדיקות את תג המחיר העסיסי. לכן הוא לא רק ראוי לכינוי המחמיא "בייבי T-מקס", על שם האח הגדול והמאד-נחשב. הוא גם זכאי לתואר קטנוע ה-250 הטוב ביותר בשוק.

     

    חסר לכם פירוט? אחרי הטבלה תמצאו כזה בשפע.

     


    ימאהה X-מקס 250

    ימאהה X-מקס 250
      ימאהה X-מקס 250
    מנוע 249.8 סמ"ק, הזרקת דלק, קירור מים
    הספק 20.4 כ"ס
    משקל 180 ק"ג (כולל דלק)
    מחיר 32,000 שקל
    אחריות 24 חודשים, ללא הגבלת ק"מ

     

    מנועים וביצועים: "על הנייר", ה-X-מקס חלש במעט מרוב מתחריו הישירים. אלא שבפועל, המנוע חזק - והחלק בין ה-250 בהם התנסנו - די והותר, מאיץ בהחלטיות (לאחר היסוס-מה בזינוק), מרגיש "בשרני", ומאפשר מהירות מרבית דומה למתחריו. מעניין לציין כי ה-X-מקס דור-קודם שהצטרף למבחן, היה מהיר באופן ניכר מהחדש, למרות שהם מצויידים בדיוק באותו מנוע מוזרק. נראה כי במנוע הימאהה חבוי פוטנציאל שיבוא לידי ביטוי לאחר שיצבור מעט קילומטרים. מד המהירות הגזים באופן קיצוני כלפי מעלה.

     

    • מהירות מירבית מעשית (זקוף): 126 קמ"ש
    • זיוף מד מהירות: 11%+
    • צריכת דלק ממוצעת: 26.5 ק"מ לליטר
    • טווח רכיבה (מיכל מלא לריק): 331.5 ק"מ
    • קוטר סיבוב (בין מדרכות): 490 ס"מ
    • טיפוס מדרכה (עד מגע גחון): 20.0 ס"מ

     

    נוחות: מושב ה-X-מקס הקודם היה הנוח ביותר - לדעתנו - בעולם הקטנועים: שטוח ותומך, בדיוק בצורה הנכונה. המושב בדגם החדש עוצב כך שיהיה דומה למושב ה-T-מקס. הוא מעט ארוך, גבוה ומעוגל מבעבר. לכן הוא מעט פחות נוח, עלול להציב בעיה לרוכבים נמוכי קומה, אך עדיף לרוכבים גבוהים. מבנה החופה החדש משפר את המרווח לרגלי הרוכב, וכך גם תכנון המדרס החדש: בדגם הקודם לא ניתן היה להזיז את הרגליים לפנים, בחדש אפשר.


    המושב החדש. טוב לרוכב גבוה, פחות נוח לנמוכים וליושבים מאחור

     

    מושב הנוסע מאחור, יחד עם רגליות-נוסע מתקפלות, נוח למדי. עם זאת, הרגליים ממוקמות קדימה מדי, וחסרה תמיכה לגב (יש כזו, כאופציה בתשלום). מיגון הרוח פחות טוב מבעבר, ורעשי הרוח בקסדה התגברו. המיתלים מעט נוקשים מבעבר, אך עדיין מצוינים, סופגים היטב מבלי להיות נרפים, ומגיעים לאיזון מעולה בין נוחות לתחושת בטחון.

     

    התנהגות: זה הסעיף ששכנע אותנו כי ה-X-מקס 2010 זכאי להגדרה "חדש". ההיגוי המעולה משתווה לזה של אופנוע, לא פחות מכך. הוסיפו לכך סיוע מרשים של המתלים המעולים במלאכת הבלימה, ותקבלו רף חדש גם כאן. זאת, למרות שעל הנייר אין למערכת עדיפות כלשהי על-פני המתחרים.


    X-מקס 250 מודל 2009 מימין, לצד החדש. הקטנוע המצוין השתפר

     

    ביומיום: כושר התמרון של ה-X-מקס סביר יחסית לממדיו, אך בשל זוית צידוד מוגבלת מעט, לא יותר מכך. למרות זאת, תגובה מדויקת של המנוע יחד עם פעולת ואריאטור חלקה, מאפשרים תמרון נטול בעיות בתנועה צפופה. החישוקים גדולים יחסית ("14 מאחור, "15 מלפנים), מרווח הגחון נאה וכושר טיפוס המדרכות סביר-פלוס.

     

    מתחת למושב נמצא תא ענק, המכיל שתי קסדות שלמות. צרפו לקטנוע הזה ארגז אחורי, ותוכלו לשנע בו קניות שבועיות מהסופרמרקט בלי שום בעיה. מתחת לכידון יש גם תא כפפות גדול למדי וננעל. מעט מוזר שהימאהה אינו מצוייד בוו תליה. פתח התדלוק ממוקם עמוק מאד בתעלה המרכזית, ויש להתרגל לכך. מצד שני, טווח נסיעה מכובד (331 ק"מ) כתוצאה ממיכל גדול (12.5 ליטר) וצריכת דלק מצוינת (26.5 ק"מ לליטר) מבהירים כי לא תשמשו בו לעיתים תכופות מדי.


    יש מד סל"ד (מיותר), שני מדי מרחק מתאפסים , ומגן רוח פחות טוב מבעבר 

     

    אבזור, איכות: ה-X מציע לוח מחוונים עם מד-סל"ד שלא קיים היה בעבר (ולא ממש נחוץ בקטנוע אוטומטי). בין שני המחוונים הראשיים יש צג LCD עם שני מדי מרחק מתאפסים, וניתן לבחור בין תצוגת שעון זמן לטמפרטורה חיצונית.

     

    תחום איכות ההרכבה והחומרים מציב את הימאהה שוב מעל מתחריו. תחושת המתגים והמנופים, העיצוב, איכות ההרכבה והגימור, פשוט מעולים. דוגמה לתשומת הלב לפרטים ניתן למצוא במנגנון הרמת המושב. הוא מתרומם גבוה ורחוק לפנים, כשהוא נעזר במנגנון קפיצי החבוי בצירו. לכן אין שום מוט או בוכנה המגבילים את הגישה לתא. כך לגבי ג'ק-הצד שמתוכנן היטב, ותומך בקטנוע באופן בטוח ובזווית נוחה, ואפילו גימור המתכת בחלקו האחורי של המושב, המעניק לו מגע-פרימיום.

     

    אחזקה ואחריות: ה-X-מקס דורש טיפול החלפת שמן תכוף (ומטריד) - כל 3,000 ק"מ. טיפול החלפת רצועה יעלה לכם לא פחות מ-2,500 שקל, אבל הוא יקרה רק אחת ל-19,000 ק"מ. סך עלויות הטיפולים השוטפים ל-24,000 הק"מ הראשונים, מגיע לסכום גבוה למדי של כ-5,000 ש"ח.

     

    האחריות שמעניקות יצרנית ויבואנית ימאהה לישראל, 24 חודשים ללא הגבלת ק"מ, מצביעה על האמון שהן רוכשות לאמינות ועמידות הכלי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הטוב ביותר בקטגוריה
    צילום: טל שביט, בר אראל
    תא עצום מתחת למושב
    צילום: טל שביט, בר אראל
    תא ננעל לפנים
    צילום: טל שביט, בר אראל
    מדרס - נוח מבעבר
    צילום: טל שביט, בר אראל
    בלמים מעולים
    צילום: טל שביט, בר אראל
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים