שתף קטע נבחר

דו-גלגלי: המכירות בירידה

ייקור הביטוח נותן את אותותיו במספר הקטנועים והאופנועים החדשים. הרבעון הראשון של 2010 הסתיים עם ירידה של כ-13.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עצירה כמעט מוחלטת במכירת קטנועים חשמליים

בעוד שוק המכוניות מתאושש במהירות משנת 2009 החלשה, עם צמיחה של כ-30% ברבעון הראשון לעומת אשתקד, שוק הרכב הדו-גלגלי מצביע על ירידה בולטת. מתחילת השנה נמסרו לרוכבים כ-3,250 אופנועים וקטנועים חדשים, ירידה של כ-13.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. למרות שלא ניתן עדיין לקבוע את הסיבות לכך באופן חד-משמעי, נראה כי אחת הסיבות העיקריות לירידה קשורה לייקור ביטוח החובה.

 

יש להזכיר כי הנתונים הרשמיים שפורסמו על-ידי איגוד יבואני הדו-גלגליים באיגוד לשכות מסחר, מצביעים על כמות קטנה עוד יותר של אופנועים וקטנועים שעלו לכביש מתחילת השנה. נתוני האיגוד מדווחים על 3,032 כלים בלבד, אך לפי הערכות בענף, יש להוסיף להם מעל 200 כלי רכב שנמסרו בחודש מארס, ועדיין לא נכללים בנתונים הרשמיים.

 

מהנתונים עולה כי מעל 50% מכלי הרכב הדו-גלגליים שעלו לכבישים ברבעון הראשון של השנה, הם בנפחי מנוע של 125 סמ"ק (כ-1,600 כלים, לעומת יותר מ-2,060 בתקופה המקבילה אשתקד. עוד מופיעים בנתונים פחות מ-50 קטנועי 50 סמ"ק, אשר איבדו לחלוטין מקסמם בעקבות שינוי תקנות הרישיון. לפני השינוי תפסו כלים אלה נתח מכירות עיקרי בשוק הרכב הדו-גלגלי. הקבוצה השנייה בגודלה היא של קטנועי 126-250 סמ"ק, ממנה עלו לכבישים מעל 900 כלים, המהווים כ-28% מכלל המכירות - כמות דומה לזו של 2009. אופנועים בנפח מנוע של 500 סמ"ק ויותר, מהווים רק כ-3% מכלל המכירות, עם 100 יחידות בנפח 500-750 סמ"ק, וכמות דומה בנפח 750 סמ"ק ומעלה.

 

לקטנועים חשמליים אין אמנם כל השפעה על השוק (בניגוד להערכות מוקדמות), אך בכל זאת מעניין לגלות כי למרות המודעות הגוברת והולכת לאיכות הסביבה ולרכב חשמלי, קטנועים שאינם מונעים בעזרת מנוע בעירה פנימית אלא רק עם מצבר, נחלו כישלון חרוץ. רק שלושה מסוגם נמכרו במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה, צניחה משמעותית מהתקופה המקבילה אשתקד, בה נמכרו 14 יחידות.

 

מהנתונים עולה כי היבואן המוביל במכירות רכב דו-גלגלי היא חברת מטרו, עם כ-1,700 כלים לעומת 1,532 בתקופה המקבילה אשתקד. במקום השני ממוקמת עופר-אבניר עם כ-1,200 כלים (1,545 אשתקד). המותג המוביל הוא סאן יאנג, עם יותר מ-1,300 כלים ברבעון הראשון. קימקו הוא המותג השני, עם כ-1,000 כלים. הרחק מאחור ובמקום השלישי מדורגת ימאהה, עם 263 כלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דו-גלגלי - הביטוח עלה, המכירות ירדו
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים