שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ח"כ זאב: סוסים וכירכרות במקום רכבת קלה

    חבר הכנסת ניסים זאב מעלה שוב רעיון מקורי לפתרון העיכוב בהפעלת הרכבת הקלה בירושלים: "במקום שתהיה רכבת - שאני לא רואה שהיא תהיה פעם - אולי להעמיד שם כרכרות, סוסים, אופניים. להחליף במשהו יותר פרקטי"

    ח"כ ניסים זאב מציע שוב אלטרנטיבות לרכבת קלה בירושלים. דקות אחדות לפני נעילת ישיבת מליאת הכנסת אתמול (ד'), עלה לשאת דברים ח"כ נסים זאב. למרות מיעוט הנוכחים, ועייפותו הניכרת של יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, העלה זאב הצעה לסדר היום בעניין הרכבת הקלה בירושלים: "במשך שנים מאז שזכתה "סיטיפס" (הזכיינית, ש.ה) - ששמה כבר פס על כל המדינה ועל כל העיר הזאת, עיריית ירושלים, (ו)משרדי הממשלה - אנחנו כל פעם שומעים על עוד תקלה נוספת", סיפר זאב לחמשת הח"כים הנוכחים.

     

    "אני רוצה להזכיר לכם", המשיך חבר הכנסת מש"ס, "שלאחרונה הרמזור הזמני נפל ועצר את התנועה במשך שעה ארוכה. אוטובוסים עמדו בשיירה שם - מאות נוסעים עזבו את האוטובוסים, נמאס להם לעבור בעיר ירושלים. נמאס להם. גם לי. ואני נאלץ לעבור כל יום מספר פעמים. אני גר במרכז העיר, מה לעשות".


    יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין: "הרכבת הקלה לא תפתור כלום" (צילום: AP) 

     

    את המחדל הזה, כמו רבים אחרים, סבור זאב כי יש לחקור. "אני חושב שכל הפרויקט צריך ועדת חקירה רצינית", הוא הבהיר לחבריו במליאה. "(כדי) לדעת (ל)איפה הלכו כל כך הרבה מיליארדים של שקלים. ובכל פעם שיש מצב שבו התכנית נתקעת, חברת 'סיטיפס' גם זוכה לעוד מלגות, כי היא נפגעה - 150 מיליון שקל נוספים נתנו רק לאחרונה. אני לא מבין. זה מצב של הפקרות. דבר בלתי נסבל".

     

    וכרגיל, לזאב גם יש פתרון יצירתי למצב: "אולי צריכים לחשוב שאת אותם מסלולים, במקום שתהיה רכבת - שאני לא רואה שהיא תהיה פעם - אולי להעמיד שם כרכרות, סוסים, אופניים, משהו. להחליף (ב)משהו שהוא יותר פרקטי. לפחות יבואו תיירים. אני מוכן לרכב על הסוס הראשון שיהיה שם... אני חושב שזה יהיה גן עדן לתושבים. לפחות יסתכלו על בעלי החיים - מה רואים שם (היום)? מנהרות, בורות, שיחין ומערות".

     

    לאחר דבריו של זאב, עלה לדוכן שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, להשיב בשם שר התחבורה, ישראל כץ. "פרויקט הרכבת הקלה בירושלים מצוי בשלבים מתקדמים ביותר. העבודות בשטח עומדות לקראת סיום, ונסיעות הבדיקה וההרצה של הרכבת כבר החלו - ואני יכול להעיד שזה כך, כי זה ליד המשרד שלי - אנו צופים שההפעלה תחל לכל המאוחר במועד שנקבע במסגרת הליכי הבוררות בין הצדדים - אפריל 2011".

     

    אלא שדבריו של אטיאס לא הרגיעו את זאב, או את יו"ר הכנסת, שהתערב בשיחה בין השניים: "אני מוכרח לומר שהרכבת הקלה כמעט לא תפתור כלום... משום שהיא (נוסעת) על ציר מסוים. וכאשר אדם בא ממקום - (ו)צריך לנסוע למקום אחר - הוא יצטרך לרדת ולעלות על אוטובוס. אז הוא כבר יחשוב, 'אם אני צריך להחליף אוטובוסים'. זאת לא רכבת שהולכת לכל מקום. היא הולכת על ציר מסוים... נו, אז מה יעזור - הילדים שלי ירדו מכאן ויתחילו ללכת ברגל עד השכונה?".

     

    לפני שהצביעו חברי הכנסת הבודדים שנכחו במליאה על העברת הטיפול בהצעתו של זאב לוועדת הכלכלה, סיכם היו"ר ריבלין את התייחסותו לרכבת הקלה: "דרך אגב, ללכת עם סוסים כשהסוס הולך ואין לו רמזורים, זה הולך יותר מהר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: זום 77
    ח"כ נסים זאב: "אולי להעמיד שם כרכרות?"
    צילום: זום 77
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים