שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרכבת קלה: המדינה שוב מעניקה ארכה
    בניגוד להבטחת שר התחבורה, המדינה מעניקה לזכיינית פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ארכה נוספת - עד ה-22.8. משרדי האוצר והתחבורה מאיימים שוב: במידה ו-MTS לא תעמוד ביעדי המימון, יבוטל ההסכם עמה

    עוד איום בביטול הזיכיון לרכבת הקלה בגוש דן, ועוד ארכה לזכיינית. הסחבת בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן אינה מסתיימת, והערב (ג') נרשם פרק נוסף במסכת האיומים מצד המדינה כי תבטל את ההסכם עם הזכיינית. למרות ששר התחבורה, ישראל כץ, אמר לפני מספר ימים כי השבוע יוחלט סופית אם להמשיך בהתקשרות עם הזכיינית, או לבצע את הפרויקט החשוב מכספי מדינה, זכתה חברת MTS לארכה נוספת, הפעם עד לתאריך 22.8. במידה והזכיינית לא תקבל את הצעת המדינה לגבי חלקה בפרויקט, יבוטל ההסכם.

     

    • הרכבת הקלה בתל אביב - כרוניקה של פארסה

     

    בהודעה לעיתונות הזהירו שני משרדי הממשלה, העומדים בראש הרשות הממונה מטעם המדינה על ביצוע הפרוייקט, כי ללא תשובה חיובית תוך שבועיים, יבוטל

    ההסכם תוך 30 יום, והמדינה תחרים ערבויות בנקאיות בסך 120 מיליון שקל שהופקדו על-ידי הזכיינית.

     

    ההחלטה על האולטימטום התקבלה בתום סבב פגישות עם בעלי המניות של הזכיינית, ועם גורמים נוספים המעורבים בפרויקט. מטרת הפגישות הייתה ליישב את הנקודות השנויות במחלוקת, ולהגיע ל"סגירה פיננסית" סופית של מימון הפרוייקט. יש לציין כי תאריך היעד לסגירה פיננסית חלף לפני כשנתיים וחצי - במאי 2008.

     

    בתום סבב הפגישות נותרו במחלוקת מספר סוגיות, והמדינה העבירה לזכיינית עמדה "משופרת" לגבי התנאים, תוך הדגשה כי זו הצעתה הסופית, שאין ממנה נסיגה או פשרה נוספת. להצעה זו הקציבה המדינה, כאמור, 12 יום לתשובה.

     

    גורמים המקורבים לפרויקט אומרים כבר תקופה ארוכה כי אם יבוטל ההסכם עם הזכיינית, תבצע המדינה ותממן בעצמה את הפרויקט המורכב. אותם גורמים מעריכים עוד כי ספק אם המדינה תוכל לעמוד במשימה, בעיקר מבחינת ניהול הפרויקט. יש להזכיר כי בשנים האחרונות העבירו מבקר המדינה וגופים נוספים ביקורת חריפה על הדרך בה מנהלת המדינה פרויקטי תשתית גדולים ויקרים. הן מבחינת העמידה בלוח הזמנים, והן מבחינת השמירה על היקף ההוצאות המתוכנן במקור.

     

    עלות פרויקט הקמת הרכבת הקלה בגוש דן עומד על כ-10 מיליארד שקל. בחברה הזכיינית - לתקופה של 32 שנה - שותפים בחלקים שווים אפריקה-ישראל, אגד, סימנס, וחברות מסין ופורטוגל. המכרז היה על חלקה של המדינה בפרויקט, והזכיינית הציעה שהמדינה תממן 7.1 מיליארד שקל. על סכום זה אין ויכוח. המחלוקת היא על תביעות נוספות של הזכיינית מהמדינה, כגון הגדלת "רשת הביטחון" והיקף הסיכונים שבאחריותה.

     

    התביעות עלו בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, והקשיים שהקבוצה נתקלה בהם במאמציה לגייס מהבנקים את ההון הדרוש. לפי תנאי המכרז, נדרשה הקבוצה לסיים את גיוס הכספים הדרושים עד 2008. אלא ש-MTS לא עמדה במועד, למרות דחיות חוזרות ונשנות.

    פורסם לראשונה 10/08/2010 22:19

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים