שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קידום אתרים למתחילים, מתקדמים ומקדמים
    איך להביא את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש בגוגל? גיא בכר, מומחה לקידום אתרים, מסביר כיצד. ובשיעור הראשון: מדוע מילות מפתח הן חשובות?

    כולם רוצים להופיע שם, להיות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, ולגרוף את מירב ומיטב הגולשים האפשרי. זה נראה לאנשים מסויימים כמו קסם, ואחרים מתייחסים לזה כאילו  מדובר בענק גדול ומאיים.

     

    מנוע החיפוש גוגל הפך לשער הכמעט מוחלט דרכו אנחנו גולשים באינטרנט. הצורך הוא אבי ההמצאה, ועם צמיחתו של מנוע החיפוש הופיע גם תחום שיווקי חדש הנקרא קידום אתרים במנועי חיפוש. (SEO). איך להופיע במקומות ראשונים בגוגל? האם זה עולה כסף? ואם כן – אז למי משלמים? 

     

    לא, לא צריך לשלם לאף אחד, אלא אם שוכרים מישהו שיעשה את העבודה שתפורט בהמשך, עבורכם.  בגדול, כל אחד יכול.

     

    ללא מגע אנושי

    אחד הדברים שגוגל חרטה על דגלה הוא חופש המידע, ואמינות התוצאות המוגשות לקהל הגולשים אשר כמה לידע, שירות ומוצרים. גוגל היא מנוע מבוסס אלגוריתם, והכוונה היא שהתוצאות המוצגות בסופו של דבר לגולשים, הן תוצאה של חישוב מורכב של כמות פרמטרים גדולה מאוד שלא מתערבים בה שיקולים אנושיים.

     

    דברים כמו רלוונטיות התוכן של האתר, כמות האתרים האחרים שמעידים על איכות ורלוונטיות, הם אלה שקובעים את הדירוג שלו, ולא העדפות אנושיות שעוללות להיות מוטות רגש, שייכות או העדפה אידיאולוגית.

     

    לא אחת, גוגל מציגה גם תוצאות מביכות. למשל, המקרה של מישל אובאמה – לפני כשנה, גולשים אשר הקישו את שמה של הגברת הראשונה בארה"ב, ראו לנגד עיניהם תמונת מחשב מעובדת המציגה אותה כקוף.

     

    אבל השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא - תחת איזה ביטויי חיפוש נרצה להופיע? 

     

    המפתח הוא מחקר מילות מפתח

    בז'רגון המקצועי של אלה העוסקים בתחום, יש שלב הנקרא מחקר מילות מפתח. השלב הזה עוסק כולו במציאת הביטוי הנחשק ביותר אליו אנו רוצים להפנות את מאמצי הקידום שלנו במטרה בסופו של דבר להופיע בו במקום הראשון.

     

    הדבר הזה הוא הקריטי ביותר, מכיוון ואם לא נעשה מחקר כזה, אנו עלולים להשקיע משאבים רבים בביטוי שכשנכבוש את צמרתו -  נגלה שהוא כלל לא רלוונטי עבורנו.

     

    לדוגמה, אפשר לקחת את נושאי הנשיות למיניהם. במידה ואני מנחת מעגלי נשים, ואני מעוניינת להביא אל האתר החדש שפתחתי לעצמי נשים שמעוניינות בפעילויות שונות – אני עלולה לחשוב בטעות שהביטוי בו אני רוצה להופיע בראש התוצאות הוא "נשים", אך זוהי תהיה טעות גדולה, כי מירב האנשים שכותבים את הביטוי הזה הם למעשה... גברים!

     

    בחירה נבונה יותר תהיה ביטויים כמו "העצמה נשית", "מעגלי נשים", וכל ביטוי ספציפי אחר שאותו יקלידו נשים. אם כן, השאלה שמנחה אותנו בביצוע מחקר מילים מקצועי היא – מה מקישים הגולשים שמחפשים את מה שאני או האתר שלי יודעים לספק?

     

    גם אם ישנן הרבה נשים שמקישות את הביטוי "נשים", עדיף שנופיע בביטוי שהוא יותר ממוקד לתחום העיסוק שלי, כי עדיף עשר נשים שמחפשות מעגל נשים, מאשר אלף שלא ממש מתעניינות בהעצמה נשית...

     

    השלב הראשון במחקר, הוא לדמות את עצמי לדורש השירות אותו אני מספק, ולהתחיל למנות את הביטויים שאותם הייתי כותב בעצמי במנוע החיפוש, ביום בו היה הופך הצורך שלי לפעולה של חיפוש.

     

    השלב השני יהיה חיפוש הביטוי שאותו כותבים הכי הרבה – את הביטוי "מעגל נשים" מחפשות (נכון ליום כתיבת מאמר זה) כ-480 נשים בחודש, לעומת הביטוי "העצמה נשית" של נפח חיפוש קטן יותר העומד כרגע על 390.

     

    איך בודקים את זה? כחלק מהעובדה שגוגל מנסה לסייע לנו לסדר את האינטרנט, היא מאפשרת לנו לבדוק את נפחי החיפוש עבור מילים נבחרות בכלי מילות המפתח שלה.

     

    לך אל הנמלה עצל

    ועכשיו מתחילה עבודת הנמלים האמיתית – כלי מילות המפתח המופלא, עוזר לנו ונותן לנו רעיונות נוספים עבור כל ביטוי שאנחנו נקיש. כך שברגע שמקישים את הביטוי "מעגל נשים", יספק לנו הכלי עוד שלל רעיונות נוספים לביטויי מפתח מאותה קבוצה רעיונית – 'ערב נשים', 'העצמת נשים', ואפילו (כמו שצויין מקודם, גם גברים מחפשים ביטויים מהתחום הזה) 'נשים ערומות'... לצד כל ביטוי כזה ישנו כמות החיפושים הגלובאליים אשר מתקבלים מידי חודש עבור הביטוי המדובר.

     


     

    בהקישנו על לחצן האפשרויות המתקדמות (כמתואר בתמונה מעלה), תופיע האפשרות למקד את הרעיונות אשר מתקבלות על ידי הכלי לרעיונות ממוקדים יותר על ידי סימון 'רעיונות הכוללים את מונחי החיפוש שלי'. זה השלב לפתוח קובץ Word, או Excel, ולהתחיל לכתוב רעיונות נוספים לביטויים אותם נקיש שוב ושוב בכלי כדי להגיע למספר גבוה ככל האפשר של ביטויי חיפוש אשר רלוונטיים אלינו.

     

    הדבר החשוב ביותר הוא לבחור באפשרות של הצגת תוצאות בצורה מדוייקת (כמתואר בתמונה), כדי לקבל את מספר החיפושים המדוייק, ולא הנרחב (ההבדל בין אלה אשר מקישים "העצמה נשית", בצורה מדוייקת, במקום "העצמה נשית באילת") – שוב צריך להדגיש כי הדיוק בבחירת הביטוי הנכסף היא ההבדל בין הצלחה לכישלון.

     


     

    השלב הבא יהיה לנפות את הביטויים שאינם רלוונטיים וכך להישאר רק עם הרשימה המדוייקת ביותר עבורי.

     

    ידע הוא המקדם הטוב ביותר

    לאחר שיש בידינו רשימה ארוכה של ביטויים, שכולם קשורים לתחום העיסוק המרכזי שלי, יהיה עלי לבחור את הביטוי המרכזי, שעליו אמקד את התכנים אשר יימצאו בעמוד הבית של האתר שלי. זה לא אומר שזה יהיה הביטוי היחידי שבו אופיע במנוע החיפוש, מכיוון ואפשר לדמות את הפעולה הזאת למעין יצירת ראש של פרמידה, או מטריצה

    בה גם לוקחים בחשבון את כל יתר הביטויים השונים כביטויי משנה.

     

    בשלב מתקדם יותר של התהליך, יהיה עלי לכתוב תוכן עבור כמעט כל ביטוי שנשאר בקובץ המחקר שלי. במידה ואכתוב עמוד טקסט אחד (300-400 מילים למאמר כזה) על כל ביטוי, אהפוך למרכז מידע גדול בתחום המדובר, ולכן – סביר להניח – שגוגל יחשוב ששווה להציג אותי בראש התוצאות, שכן מרכז מידע כזה מהווה שירות גדול עבור הגולשים.

     

    לאחר שבחרתי את הביטוי המרכזי (משיקולים של נפחי חיפוש ורלוונטיות), השלב הבא יהיה לסדר את שאר הביטויים לקבוצות שונות, בסדר הגיוני, כך שבבוא היום אוכל לחלקם בצורה נבונה בתוך האזורים השונים באתר שלי.

     

    זהו! סיימנו את מחקר המילים שלנו, ועכשיו כל שנותר לנו הוא לכתוב את התוכן  שיהפוך למלך. ועל כך - במאמר הבא.

     

    גיא בכר הוא מומחה קידום אתרים , ומרצה בקורס קידום אתרים

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים