שתף קטע נבחר

ארה"ב: הילטון נתבעה, ותתאים מלונות לנכים

לצד תשלום קנס בשל התעלמות מתקנות הנגישות, תתאים רשת הענק כ-900 בתי מלון בארה"ב לאירוח אנשים עם מוגבלויות. יו"ר נגישות ישראל אמר ל-ynet: "למלונות בארץ יש דרך ארוכה לקדם את הנגישות"

המהלך המשפטי כופף את רשת הענק - הנכים ירוויחו. משרד המשפטים של ארה"ב ורשת מלונות הילטון הודיעו השבוע כי הושג הסכם פשרה, שבמסגרתו תשופר הנגישות בכ-900 בתי מלון ברחבי ארה"ב, הנמצאים בבעלות הרשת או מנוהלים על ידה. במסגרת ההסכם תשלם הרשת קנס של 50 אלף דולרים.

 

משרד המשפטים תבע את הרשת בטענה כי מלונות שנבנו מאז 1993 לא כללו הסדרי נגישות למוגבלים, כמתחייב על פי התקנות שנכנסו לתוקף באותה שנה.

 

"התקנות מגנות על זכותם של אנשים עם מוגבלויות לשהות בחדרי מלון נגישים ולהזמין אותם באותה נוחות שמזמין כל אחד אחר", אמר עוזר התובע הכללי לענייני זכויות אדם, והוסיף: "אנשים מוגבלים היוצאים לנסיעות עסקים או חופשה חייבים לקבל את החדרים שהזמינו ועל המלון לספק את אותו מגוון שירותים כפי שמצופה מרשת גדולה כמו הילטון".

 

במשרד המשפטים אמרו כי בין הנקודות שעמדו במוקד התביעה נגד רשת הענק היו היעדר כמות מספיקה של חדרים נגישים, מגוון דל של חדרים נגישים בכמה מרמות המחירים שהוצעו, אי-מתן אפשרות להזמין חדרים נגישים באתרי האינטרנט של הרשת או דרך המוקד הטלפוני ועוד.

 

עוד הסבירו במשרד המשפטים האמריקני כי ההסכם שהושג הוא תקדימי, לאור העובדה שהוא מחייב את הזכיינים השונים של הרשת – הנוכחיים והעתידיים - לערוך סקר על אפשרויות ההנגשה של הנכסים המנוהלים על ידם.

 

"אחראי נגישות" בכל מלון

משרד המשפטים של ארה"ב פירסם כמה מהנקודות שכלולות בהסכם הפשרה:

  • כל בתי המלון של הרשת ואלה המנוהלים על ידה בזכיינות ושנבנו מאז 1993 - ייבדקו ויותקנו בהם אמצעים הכוללים בין היתר חדרי אמבטיה ושירותים המותאמים לכניסת כסאות גלגלים ואמצעים שיסייעו לכבדי שמיעה.
  • כל בתי המלון החדשים שייבנו עבור הרשת יותאמו גם הם לפי התקנות.
  • צוות הרשת יקבל הכשרה ייעודית לצורך הטמעת תקנות הנגישות עבור נכים.
  • מערכת ההזמנות של הילטון תשופר כך שבעלי מוגבלויות יוכלו להזמין חדרים מותאמים עבורם, ותהיה להם הזדמנות שווה לשיריון חדרים, כמו שניתנת לקהל הרחב. בנוסף, הילטון תשפר את הנגישות באתרי האינטרנט שלה.
  • רשת הילטון תמנה אדם מטעמה, שיהיה אחראי למהלכי ההתאמה הנדרשים לתקנות הנגישות. אחראי-שטח שכזה ימונה גם בכל מלון של הרשת.

 

המצב בארץ: "יש עדיין דרך ארוכה"

ומה קורה בבתי המלון בארץ? יובל וגנר, יו"ר ארגון "נגישות ישראל" שעודכן בשיחה עם ynet על הסכם הפשרה עם הילטון, אמר כי יש הרבה מה לשפר. "מפתיע לראות שרשת עולמית כמו 'הילטון' היתה צריכה בתי משפט בכדי להחדיר את נושא הנגישות במלונותיה", אמר וגנר.

 

"יש לשאוף כי רשתות בתי מלון בישראל יפעלו לקידום הנגישות, ובכלל זה יהוו דוגמה לעולם ולא יחכו לתביעות עתידיות שיכריחו אותם לעשות כן", הוסיף.

 

וגנר ציין כמה מהעזרים שמסייעים לאנשים עם מוגבלויות בבואם להתארח

בבתי מלון: חדר נגיש כולל מקלחת מרווחת שמאפשרת כניסה עם כסא גלגלים, מערכת המתריעה בפני כבדי שמיעה על דפיקה בדלת, או טלפון שמצלצל בחדר, והתקנת יכולת כניסה לבריכה עבור נכים.

 

לצד זאת, הסביר וגנר, גם מוקדי ההזמנות צריכים להיות מונגשים, ולאפשר למשל ללקויי שמיעה או דיבור לקבל מענה על ידי צ'אט, מיילים והודעות טקסט. "לבתי המלון בארץ יש עדיין דרך ארוכה על מנת לקדם את הנגישות ואנחנו, בעלי המוגבלויות בישראל, מצפים שאם טרם הובן הנושא עד כה, הוא יובן בעתיד הקרוב", סיכם וגנר.

 

  • נתקלתם בבעיות נגישות במלונות או באתרי תיירות בישראל? כיתבו לנו במייל: tourism@y-i.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מלון הילטון בלוס אנג'לס. התביעה עזרה
צילום: איי פי
יובל וגנר. דרוש שיפור
צילום: בועז אביגור
מומלצים