שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    האם הנשיא אובמה מגביר את צריכת פורנוגרפיה?
    כשגברים מנצחים בתחרות רמת הטסטוסטרון שלהם עולה וכך גם החשק המיני. חוקרים רצו לגלות אם גם ניצחון פוליטי בבחירות משפיע באופן דומה, ובדקו את הצריכה של פורנוגרפיה אחרי בחירת אובמה לנשיא, עם קצת עזרה מהחבר "גוגל"
    קיימות לא מעט עדויות שמראות שרמת ההורמון טסטוסטרון אצל גברים משתנה בתגובה לסיטואציות שונות שעשויות להגדיל או להקטין את הסיכוי לרבייה מינית. כך למשל, רמת הטסטוסטרון של גברים עולה בזמן תחרות, ובמיוחד כזו עם גברים אחרים.

     

    כשגברים מנצחים בתחרות כלשהיא (בין שמדובר במשחק כדורסל, בטניס או אפילו בהטלת מטבע) רמת ההורמון אצלם עולה בעוד שהמנוצח חווה ירידה ברמת הטסטוסטרון.

     

    לעיתים הגברים אפילו לא צריכים להיות מעורבים ישירות בתחרות: כך למשל, נמצא שאוהדים של קבוצות ספורט חווים אף הם ירידה או עלייה דומה ברמות הטסטוסטרון כתלות בתוצאת ההתמודדות.

     

    ליל הבחירות היה סוער מתמיד

    בשנים האחרונות בוחנים החוקרים שינויים בטסטוסטרון שנובעים מתוצאות הבחירות. מחקר אחד מצא עלייה ברמות ההורמון בליל הבחירות בארה"ב בשנת 2008 בקרב בוחרים שבחרו בברק אובמה לנשיא. מי שבחר במקיין, לעומת זאת, חווה ירידה.


    האם ניצחון בבחירות מגביר את צריכת הפורנוגרפיה? (צילום: AFP)

     

    היה זה רק הגיוני שהצעד הבא יהיה לבדוק כיצד צריכה של פורנוגרפיה מושפעת מתוצאות הבחירות וזה בדיוק מה שנעשה במחקר הבא. פורנוגרפיה משמשת בהרבה מחקרים כמשתנה שמעיד על דחף מיני באופן עקיף.

     

    רוב צרכני הפורנוגרפיה הינם גברים וההסבר האבולוציוני המקובל הוא שפורנוגרפיה מבטאת את העניין הגברי המוגבר בסקס מזדמן עם מספר רב של פרטנריות מיניות.

     

    כל התשובות בגוגל

    מה שמעניין במיוחד במחקר הנוכחי הוא המתודולוגיה ששימשה את עורכי המחקר. השערת המחקר המרכזית היא שתהיה עלייה בצריכת פורנוגרפיה בקרב אנשים שבחרו במועמד שניצח, מיד לאחר היוודע תוצאות הבחירות. אבל איך בדיוק בודקים את זה?

     

    בשביל זה נוצר Google Trends. האתר הזה מפיק דו”חות שבועיים שכוללים מילות חיפוש נפוצות. מכיוון שבערך 25% ממילות החיפוש ביום ממוצע קשורות לפורנוגורפיה, אפשר לעקוב אחרי דפוסי החיפוש לפורנוגרפיה בזמן הבחירות.

     

    המידע שמנותח במאמר כולל שלוש מערכות בחירות: הבחירות לנשיאות בארה”ב ב-2004, ב-2008 ובחירות אמצע הקדנציה ב-2006. השערות המחקר התבססו על החלוקה למדינות השונות: ב-2004 ניצח בבחירות ג'ורג' בוש ולכן אפשר לצפות שתהיה עלייה בצריכה הפורנוגרפית במדינות ה”אדומות” שבהן בוש הוביל.

     

    ב-2008 ניתן לצפות לעלייה בצריכת הפורנוגרפיה במדינות ה”כחולות” שבהן אובמה ניצח, וב-2006, השנה שבהם הדמוקרטים השתלטו על בית הנבחרים והסנאט, אפשר לצפות שתהיה גם כן עלייה בצריכה במדינות “כחולות”.

     

    אמצעי נוסף בו נעזרו החוקרים הוא האתר Word Tracker הממפה מילות חיפוש בנושאים שונים בהתבסס על מיליוני חיפושים. דרכו הגיעו החוקרים למילות החיפוש המרכזיות שמשמשות אנשים בחיפושם אחרי פורנוגרפיה ברשת. המחברים השתמשו בעשר המילים הפופולאריות ביותר, אולם לצערנו הם לא מציינים אותם במאמר ולכן נותר לנו רק לשער מה הן היו.

     

    החוקרים ניתחו את התוצאות הממוצעות לפי חלוקה למדינות “כחולות” ו”אדומות” וגילו כי בדיוק כפי ששוער, ממוצע החיפושים של פורנוגרפיה עלה במדינות שהמועמד שזכה בהן ניצח גם בבחירות הכלליות (או סך כל הקונגרס בבחירות אמצע הקדנציה).

     

    כמובן שמחקר זה לא בדק ישירות עלייה ברמות הטסטוסטרון של הגברים, ויתכן למשל שהבוחרים היו פשוט בעלי מצב רוח טוב במיוחד לאחר שהמעומד שלהם ניצח בבחירות ולכן חיפשו יותר פורנוגרפיה ברשת. כך או כך, נראה שאנשים התעניינו יותר ביחסי מין.

     

    המאמר התפרסם בבלוג של ד"ר גיל גרינגרוז, אנתרופולוג אבולוציוני המלמד באוניברסיטת ניו-מכסיקו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים