שתף קטע נבחר
אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    פרסומת בדרא"פ: אל תנהג שיכור, כי תיאנס בכלא
    חברת משקאות ביקשה לגלות אחריות עם קמפיין בנוסח "אם שותים - לא נוהגים". לא בטוח שבמדינה מוכת עבירות מין כמו דרום אפריקה, הסיסמאות והתמונות שהציגה הן ההולמות ביותר
    עבירות המין הן אחת המכות החמורות ביותר שמהן סובלת דרום-אפריקה, אבל יש מי שחושב שאפשר גם להפיק מכך תועלת. העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" דיווח הלילה (יום ד') כי המדינה סוערת בימים האחרונים בעקבות קמפיין פרסומי, שבמסגרתו מוזהרים נהגים לבל ינהגו כשהם שיכורים, משום שהדבר עלול להביא לכך שייאנסו בכלא.

     

    בפרסומת שהפיקו גורמים מקומיים, נראים גברים חסונים ולא-מגולחים, שאומרים לצופים: "אני מחפש מישהו מיוחד",

    "מישהו שיוכל לעמוד במצבים קשים עם חיוך". בפרסומת נכתב: "הידיים האלה לעולם לא יתנו לך ללכת", לפני שהמצלמה מתרחקת ואז נראה בתמונה תא כלא הומה אדם, שבו אסירים שרועים על מיטות ומזרנים. אז נכתב על המסך: "הם ישמחו לפגוש אותך. אף פעם אל תשתה ותנהג".

     

    הפרסומת הופקה ברוחה של חברת משקאות מקומית ובתמיכת משרד התחבורה הלאומי, וגרמה לזעם בקרב ארגונים הפועלים נגד עברייני מין ולמען רפורמה בבתי הכלא. "הבעיה של מעשי אונס בכלא אמיתית ורצינית למדי, ונראה שיש מעט

    מדי רצון פוליטי לפתור אותה", אמרה רייצ'ל ג'וקס ממרכז מחר מקומי העוסק בעבירות המין. "הפרסומת הזו אינה מגבירה את המודעות לבעיה, כמו שהיא אומרת שזו צורה נוספת של ענישה".

     

    חברת המשקאות שעומדת מאחורי הפרסומת, לעומת זאת, טוענת כי המחקר שלה הוכיח ש-88 אחוזים מהדרום-אפריקנים יירתעו מנהיגה אחרי ששתו, אם יידעו שהם עלולים להיעצר ולהיענש. "רצינו ליצור קמפיין שלא רק ייצור מודעות, אלא ישנה את התנהגות הצרכן, כך שהוא לעולם לא ישתה וינהג שוב". כ-43 אחוזים ממשתתפי המחקר הודו כי נהגו תחת השפעת אלכוהול בחודש שלפני עריכת הסקר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    "הידיים האלה לא יתנו לך ללכת". פרסומת אפקטיבית?
    צילום: עדי אורנשטיין
    מומלצים