שתף קטע נבחר

בקרוב אצלך

הסדרה "בקרוב אהבה", מצטרפת לפזל הקלישאה הנשית על האשה הכנועה שמתעקשת להישאר במקום בו היא לא מקבלת אהבה. התוצאה: דוקו-טראש מציצני וטלנובלי. על רזי הזוגיות


"למה אתן לבד בעצם?" זאת השאלה איתה פותח אירי ריקין, יוצר ומנחה הסדרה "בקרוב אהבה", את הפרק הראשון. השאלה הזו מקפלת בתוכה את הנחת היסוד שמייסרת כל רווקה באשר היא, ממשפחת האדם: לבד זה לא טבעי, זה לא הגיוני, זה לא מקובל. רווקות מפורסמות לא יוצאות מהכלל במקרה הזה. כי ממש כמו שהכוכבים שואפים אל האינסוף ככה הכוכבות שואפות למספר צנוע הרבה יותר - שניים.


שחמון. גם הסלבס שואפים אל הזוגיות (צילום: קרן נתנזון)

 

הנה הידיים שלי, אני מרימה אותן למעלה והן ריקות. לא אשלוף ממגירת הפמיניזם את המניפסט הלוהט והעסיסי על למה לבד זה לא פחות טוב מלהיות בזוג, או למה אף אחד לא מרחם על גברים רווקים. אין לי גם שום דבר נגד הרצון של לא מעט נשים - וגברים, אבל לא בגברים עסקינן פה, נכון? - בזוגיות. אבל אני חייבת להודות שבתור אשה יש משהו מבאס בצפייה בשש נשים רהוטות, רגישות, מעניינות ברמה כזאת או אחרת, במהלכה כמעט כל אחת מהן מוסיפה חלק לפזל הקלישאה הנשית על האשה המאוהבת שמתעקשת להתחפר במקום בו היא לא מקבלת אהבה חזרה.

 

גאיה טראוב, סיגל שחמון, מיכל שפירא, גילי שם טוב (שפגשה את בת הזוג הנוכחית שלה דרך הסדרה) ואמירה בוזגלו, הן חמש נשים מוכרות שהסכימו לחשוף מול המצלמה של ריקין את תהליכי חיפוש האהבה שלהן. זה עובד ככה  אם הן פנויות להובלה - ריקין שולח להם גברים (או נשים). אם הן מעורבות באיזו שהיא מערכת יחסים רגשית, הוא עושה להן אלון גל לְעוד יותר ענִיוֹת, ושולח אותן להתעמת מול המצלמה עם הגבר שלהן.

 

מיכל שפירא נפגשה עם המפיק המוזיקלי, משה לוי, שהסכים לעשות איתה שיחת "יחסייך עם עצמך לאן" אחרי שריסקה את המכונית שלו כאקט של ענישה. אמירה בוזגלו נשלחה ללונדון לבחור שהיא מאוהבת בו מזה שנתיים, אחרי שלא זיהה את הקול שלה בטלפון.

 

רווקות: מחלה חשוכת מרפא

מראה לא נעימה מעמידה "בקרוב אהבה", נשים לבד, מוצר שגם ככה שרוי תמידית בצניחת מניות מרהיבה במקרה הטוב או שמתייחסים אליו כאל מחלה חשוכת מרפא במקרה הפחות טוב. העריכה מדגישה את המבוכה: הן מצחקקות בנשיות ילדותית, מנתחות כל משפט שגבר זרק לכיוונן.

 

הן שוקלות כל מילה, מתמכרות לבועה שלהן, מתחננות שיאהבו אותן, שירצו אותן, נצמדות לגבר שהן נפגעות ממנו ומתעקשות שיום אחד הוא יחליט להתנרמל. מתחשק לי לסמפל את "תזרקי אותו" של ורדה רזיאל-ז'קונט ולהפוך אותו לפסקול הקבוע של הסדרה.

 

גם מצד ההפקה נושבת הרוח הזאת. כששחמון מעדיפה שלא לזנק על הבחור הראשון שנקרה בדרכה ולא לתת צ'אנס נוסף לדייט בגלל שבאמת, סיבה מופרכת, היא פשוט לא הרגישה שזה זה, ריקין נדהם. "על מה הפלת אותו?" הוא נזעק. או במילים אחרות - רצה אותך בחור, כמה פעמים את חושבת שנס כזה עוד יקרה?


"בקרוב אהבה". דוקו טראש ממכר (צילום: גבריאל בהרליה)

 

אז סדרת מופת היא לא, אבל אין ספק ש"בקרוב אהבה" שליוותה שלושה חודשים את הנשים המוכרות, מספקת את מנת הטראש הממכרת שלה. העובדה שמדובר בנשים מפורסמות יחסית מפלפלת את העניין. לראות את סיגל שחמון בדייט, להתחקות אחר סיפור הבגידה והאהבה של גילי שם טוב - סלבריטאים שמתפשטים תמיד ימצאו קהל, וקהל אדוק.

 

הנוכחות של אירי ריקין כרגע היא כמעט בלתי נסבלת. הוא זחוח ונותן תחושה שהוא מסרסר בבנות ולא מלווה אותן

בתהליך, אבל שיחות האינטרנט, טכניקה שניצל כבר בסדרה הקודמת שלו ("18", על בני נוער זועמים), עושה את העבודה. השפה המורכבת ממצלמות שמלוות אדם במקומות הכי פרטיים שלו: בית, דייט ראשון, שיחות ליבון עם בני זוג - כבר שגורה ומוכרת מספיק כדי שנאמין לה, ועושה רושם שלשיחות הנשים יש פוטנציאל.

 

רק בואו נקרא לילד בשמו - דוקו טראש, מציצני, VIP, רגשני וטלנובלי, שנשמח להתייצב עבורו גם בשבת הבאה. ועוד הערה קטנה: כמה עצוב לשמוע שאמא של גילי שם טוב מופתעת ממנה לטובה, כשהיא בוחרת לצאת עם גבר. מעניין מה היא חשבה כששם טוב החלה לצאת עם פרר אחרי הדייט השני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שם טוב ופרר. עדיף לרקוד בשניים
צילום: ענת מוסברג
לאתר ההטבות
מומלצים