שתף קטע נבחר

מהבוקר: אין שאטלים במקום רכבות

רכבת ישראל מבטלת את מערך השאטלים שהחליף באופן זמני את מערך הקרונועים המושבת. המשמעות - התחנות סגורות, ולא תהיה מהן כל הסעה חלופית. ציבור הנוסעים נדרש למצוא תחבורה חלופית. מתי זה יסתיים? ברכבת לא יודעים לומר

סיום השבתת הקרונועים אינו נראה באופק, והנוסעים צריכים למצוא פתרון. מערך ההסעה בעזרת שאטלים מתחנות הרכבת הסגורות, הופסק היום (ג') לחלוטין. המשמעות היא כי נוסעי הרכבת יאלצו למצוא לעצמם הסעה חלופית, אם באמצעים פרטיים ואם באמצעות האוטובוס או המונית - כך מבהירים היום ברכבת. מתי תסתיים השבתת הקרונועים, שהוכרזה מספר ימים לאחר שכמה מהם נשרפו? עדיין לא ברור.

 

 


השריפה ברכבת, סמוך לקיבוץ יקום (צילום: אילן ארד)

 

לאחר שריפת הקרונות ביום ג' האחרון, כתוצאה מכשל בטיחותי שעדיין לא הוברר, החליטה כזכור הרכבת להשבית את כל מערך הקרונועים הפעיל בחברה. המשמעות היא כי מתוך 340 רכבות יומיות ירד ההיקף ל-220, תוך צמצום מספר המושבים ב-15%. עוד הוחלט ברכבת לסגור מספר גדול של תחנות לחלוטין, ולהעמיד במקום הרכבות שאמורות היו לצאת מהן, מערך אוטובוסים אותם שכרה.

 

"ביום הראשון להשבתה העמדנו כ-250 אוטובוסים מיוחדים כדי שישמשו כשאטלים עבור נוסעים בתחנות הסגורות. אתמול (ב') הורדנו את המספר כמתוכנן לקצת יותר מ-100, והחל ממחר יסתיים השירות הזה לחלוטין". כך אומרים ברכבת ישראל. עוד מבהירים שם כי משרד התחבורה קיבל את כל המידע הדרוש, וכי מפעילי תחבורה ציבורית שונים באזורים הרלוונטיים, אמורים לדאוג לתגבור הקווים הקיימים. אנשי משרד התחבורה מבהירים כי הם קיבלו את המידע הרלוונטי מהרכבת, וכי הם פועלים להגברת הקווים בהתאם.

 

ברכבת טוענים כי לא ניתן עדיין לדעת מתי תסתיים בדיקת הקרונועים, אשר משביתה מעשית את כל הקווים הקצרים של הרכבת. לטענת דוברי החברה, שני מהנדסים נוספים הגיעו מדנמרק, המדינה היחידה הנוספת אשר עושה שימוש אינטנסיבי בקרונועי ic3, במטרה לנסות ולעזור לצוות הבדיקה החוקר את הסיבות לדליקה. השריפה שפרצה בקרון הרכבת גרמה לפציעתם של 121 נוסעים.

 

מחברת מטרופולין, המפעילה קווי אוטובוס באזור השרון, נמסר כי לבקשת משרד התחבורה יופעלו קווי שירות ייעודיים בין תחנת הרכבת בכפר-סבא ובין הרצליה, במסלול קו 29.


פורסם לראשונה 03/01/2011 18:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מעכשיו, עוד יותר צפוף - נוסעי הרכבת עוברים לאוטובוס
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים