שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    בעלי מוגבלויות נגד אל על: "אימללו אותנו"

    בשל תלונות רבות, התכנסה הוועדה לפניות הציבור בכנסת לדיון בו סיפר חירש-אילם: "התייחסו אליי כאל מפגר". אל על: דיון חד צדדי, אנחנו מקבלים שבחים מהרבה ארגונים

    "כדי לזהות אותי, הבודקים שאלו אותי שאלות פוגעניות שהופנו אליי כאילו אני מפגר". כך סיפר ש', גבר חירש ואילם שנתקל לטענתו ביחס מזלזל מצד עובדי חברת התעופה אל על כאשר שב מטיול שורשים בבלגיה, "שאלו אותי מהו החג היהודי האחרון ומהו זה שאחריו, ובסוף הודבקה לי תווית של בעל סיכון ביטחוני גבוה".

     

    ש' הוסיף: "הכבודה למטוס שלי לא עלתה, ובעמדת איתור הכבודה בנמל התעופה בן גוריון נאמר לי שהיא עוד בבריסל ותגיע תוך יומיים. הכבודה בסוף של דבר לא הגיעה כי הלכה לאיבוד, ולאחר התכתבויות עם החברה קיבלתי פיצוי בסך 450 שקל ושובר של 250 דולר למימוש באל על".

     

    על החוויה הזו סיפר ש' בדיון מיוחד שנערך בוועדה לפניות הציבור תחת הכותרת "בעלי מוגבלויות והוריהם שאומללו על-ידי אל על". בדיון שכונס לאור כמות רבה של תלונות, הופיעו בעלי מוגבלויות שונים שסיפרו על חוויותיהם והיחס המזלזל שקיבלו לטענתם מצד חברת התעופה.

     

    "גילתה אטימות ועוינות"

    באחד המקרים שהוצגו, נטען שאל על נמנעת ככל יכולתה מלהטיס בעלי מוגבלויות במחלקות היוקרתיות, משום שהיא לא רוצה ליצור רושם שלילי בקרב קהל לקוחותיה. נציגת הנכים בדיון, שמחה בניטה, סיפרה שהזדמן לה להיות נוכחת במקרה, שבו הבודקים הביטחוניים של חברת התעופה קרעו כרית ישיבה שנועדה למנוע פצעי לחץ מנכה ערבי בכיסא גלגלים.

     

    לאחר ששמע את המקרים השונים, מתח יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, ביקורת חריפה על אל על ש"גילתה אטימות ועוינות כלפי בעלי המוגבלויות. על שר התחבורה להתערב אישית על מנת לפעול להסדרת
    התקנות בנושא".

     

    בחברת התעופה דחו את הטענות בתוקף. "אל על מטיסה מידי שנה אלפי אנשים בעלי מוגבלויות, חלקם כקבוצות וחלקם כפרטים, וזוכה לשבחים רבים מהארגונים השונים על הטיפול המסור והרגיש והמענה לצרכים המיוחדים של הנוסעים", נמסר מהחברה בתגובה.

     

    עוד נמסר כי "חברת אל על עומדת בתקנות המחמירות ביותר בנושא טיפול בנוסעים בעלי צרכים מיוחדים ופועלת ברגישות מרבית כלפי לקוחותיה בעלי צרכים אלו. לצערנו הדיון בוועדה היה חד-צדדי, בין השאר כי לא ניתנה לאל על ההזדמנות להציג את העשייה הרבה והמבורכת המתבצעת בחברה בנושא ללקוחות אלו. הם רצויים באל על ונמשיך לשרתם גם בעתיד".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אל על. "טיפול מסור ורגיש"
    צילום: ירון ברנר
    מומלצים