שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מיקרוסופט מציגה: היו אתם האח הגדול
    ynet חושף פיתוח ישראלי חדש שמוצא את הפנים שלנו בסרטוני וידאו. צולמתם בהפגנה? מחטטים באף ברחוב? בקרוב כולם, גם הממשלה, ידעו על זה. ומה לגבי וידאו חינם ברשת? הרשת מתהדקת

    << המצלמה יודעת איפה הייתם. איך נזהרים?

     

    פיתוח חדש של מיקרוסופט, שייחשף רשמית בימים הקרובים, יאפשר לזהות פנים בסרטי וידאו, ובכך לשנות, ייתכן שמן הקצה אל הקצה, את הדרך שבה אנחנו משתמשים ברשת האינטרנט. החיפוש הזה יאפשר לנו לחפש את דודה שרה במאגר התמונות המשפחתיות שלנו - אבל גם יאפשר על אולפני הסרטים לחפש סרטים המפרים את זכויות היוצרים שלהם (כן, זה כולל גם פורנו); ויקל על ממשלות ועל הבוסים שלנו למצוא אותנו עוברים על החוק או סתם מתחמקים מהעבודה בסרטונים שיעלו לפייסבוק, למשל.

     

    הפיתוח הזה עשוי לחסל, הלכה למעשה, את גלימת האנונימיות של האינטרנט.

     

    פיראטים, ימיכם ספורים

    אומרים שהמלחמה במשתפי הקבצים ומפירי זכויות היוצרים היא אבודה. לך תדע מי העלה איזה סרט לרשת. את המשתמשים זה דווקא משמח: היום כבר אפילו לא צריך להוריד קבצים למחשב או להתעסק עם תוכנות הורדה מסובכות ומפוקפקות. גולשים שיש להם חיבור אינטרנט מהיר מספיק (או שכנים נדיבים) פשוט נכנסים לאתר צפייה ישירה, בוחרים להם סרט, מתרווחים וצופים בו - באופן בלתי חוקי, אבל בחינם. לא פלא שתעשיית הקולנוע נוקטת באמצעים קיצוניים כדי להגן על הרווחים שלה, בארץ ובעולם

     

    מיקרוסופט חשפה בחודש שעבר תכונה חדשה בבינג, שמשלבת זיהוי פנים עם חיפוש תמונה. תכונה החדשה מדויקת בהרבה מאלו של פיקאסה, Face.com ואחרים. אבל טכנולוגיית זיהוי הפנים של מיקרוסופט מאפשרת לעשות הרבה יותר מאשר לגלות מי העלה תמונה שלכם לרשת: היא יכולה להרוג את אתרי הצפייה הישירה, ובקלות.

     

    בחודש הקרוב ייחשף שירות שישלב זיהוי תמונה גם בחיפוש וידאו. האלגוריתם מסוגל לזהות פנים בכל סרטון – גם אם הפנים המופיעות בו לא פונות למצלמה באופן רציף. איך זה עובד? החיפוש משתמש ביותר מקורות מידע ומצליב ביניהם. סרטון מסווג של מיקרוסופט שהגיע לידי ynet מציג את יכולותיו של האלגריתם החדש: אם שחקן לובש מכנסים כחולים וחולצה בצהוב – שחור, בפריים אחד, ובפריים אחר הוא מופיע עם הגב למצלמה, עדיין ידע האלגוריתם לזהות אותו. המערכת מסוגלת להתחשב גם בצבעי הרקע, מועד פרסום הסרטון ופרטים נוספים כדי לתת מקסימום מידע על מי שמופיע בו.

     

    קייג' וההתאחדות

    לתעשיית הקולנוע קשה להילחם באתרי שיתוף הקבצים ופורטלי הצפייה הישירה כי יש מיליונים מהם. בני אדם, ללא עזרת מחשב, לא יוכלו לעבור על כל אתר ולראות מי מציג סרטים ללא אישור. האלגוריתם של מיקרוסופט מאפשר לא רק לדעת אם מישהו העלה ליוטיוב סרטון מביך. הוא מאפשר, למשל, לחפש את כל קטעי הווידאו בו מופיעות פניו של שחקן הוליוודי כמו ניקולס קייג' - ולתת לעורכי הדין את הכלים להוריד את הסרטונים מהרשת. האלגוריתם יכול לראות מה מופיע בסרט גם בלי לצפות בו. לפחות, לא בצורה מקובלת – אלא על ידי סריקת פריימים. המשמעות: אחרי קצת זמן חיפוש, ל-MPAA תהיה רשימה של כל אתר שמחזיק סרט בכיכובו של קייג'.

     

    שימוש נרחב יותר בטכנולוגיה כזאת תוכל לעשות תעשיית הפקה אחרת הנאבקת בימים אלו על חייה: תעשיית הפורנו, שמוצריה נגנבים ברשת בצורה נרחבת. המשמעות היא משהו שלא היה לו תקדים בתולדות הרשת: פורנו יתחיל לעלות כסף. כל פורנו.

     

    אבל השימוש האפשרי הזה לטכנולוגיה החדשה הוא רק קצה הקרחון: יתכן שבעתיד הקרוב תהפוך האינטרנט למאגר ביומטרי עצום.

     

    המאגר הביומטרי המקוון

    הפיתוח של מיקרוסופט יוכל להפוך את האינטרנט כולה למאגר ביומטרי המבוסס על זיהוי פנים: מספיק שמישהו העלה תמונות וסרטים שלכם לאתר כלשהו – וניתן לקשר ביניהן ולדעת מי המצולם. מי שישתמש בפייסבוק בצורה ספרטנית, בלי להעלות תמונות ובלי לתייג או להיות מתויג, יוכל לטוס מתחת למכ"מ של האלגוריתם החדש. עם זאת, המשמעות היא לחיות כמבוקש נרדף ברשת.

     

    אחד היישומים הגאוניים לטכנולוגיה זו הוא המלחמה בפשע. במקום לסרוק את הרשת החברתית בחיפוש אחר תמונות וסרטונים של עבריינים מבוקשים או של נעדרים – אפשר פשוט למצוא אותם בקלות על ידי הזנת תמונה עדכנית והצלבתה עם פרופיל פייסבוק. רשויות האכיפה במדינות רבות מחזיקות מאגרי נתוני זיהוי פנים, אולם הרבה יותר קל לרשויות לפעול כשיש כלי פתוח ופשוט לזיהוי פושעים, בו יכול גם ישראל ישראלי להשתמש בלחיצת כפתור.

     

    הסרטון שלפניכם עלה בשבוע שעבר ליוטיוב, ובו סטודנט צעיר ביקש את עזרת הצופים בזיהוי פושע שגנב לו את הלפטופ.

     

     

    מעתה יהיה קל מאוד לאתר עבריין כזה, אם פניו ייסרקו על ידי האלגוריתם של מיקרוסופט. במקום לבקש את עזרת הציבור, מספיק שבן דוד של הפושע יתייג אותו בתמונה בפייסבוק, ויגדיר אותה כחשופה לכל: העבריין יזוהה בתוך שניות. כל מי שפרץ לחנות וצולם במצלמת אבטחה או העלה סרטון ליוטיוב בו הוא מבצע עבירה או אומר משהו פוגעני כבר לא יוכל להתחבא באנונימיות של המוני הגולשים ברשת.

     

    המפרסם מחפש את החיוך שלך

    בכל יום, רואה הגולש הישראלי מאות פרסומות באינטרנט. באנרים, קישורים טקסטואליים, המלצות בתוצאות חיפוש ומה לא. המפרסם לא יכול לדעת כמה אפקטיבית הפרסומת, כי גם אם אלפי ישראלים יקליקו על הבאנר, זה לא אומר שהם יקנו. אפילו כשחל גידול במכירות, קשה לדעת בוודאות כמה תרם הבאנר להצלחה, אם בכלל.

     

    ישנם הרבה קמפיינים יצירתיים ומעניינים (כמו זה, למשל. תראו עד הסוף, אם יש לכם אומץ), פרסומות שנונות וכלים אחרים שנועדו לגרום לנו לקנות. כלי חדש שמשתמש באלגוריתם של מיקרוסופט יוכל ללמד את המפרסם משהו חשוב מאוד: אם תוכן שקראתם או צפיתם בו ברשת הצחיק אתכם.

     

    אלגוריתם זיהוי החיוך כבר הוטמע כמעט בכל מצלמות הפוקט, מאז 2008 לערך. האלגוריתם יודע למקום את החיוך על הפנים ולהתמקד בו. הפעלה מרחוק של מצלמת הרשת שלכם, בצורה אנונימית וללא עין אדם שתראה מה אתם לובשים (או לא לובשים) באותו רגע, יוכל לדעת מה חשבתם על תוכן בו צפיתם. או יותר נכון - האם הוא הצחיק אתכם.

     

    מי יתן למיקרוסופט גישה למצלמה? כולנו

    איך זה יעבוד? עדיין לא ברור, שכן מדובר ביישום טרי למדי של הטכנולוגיה. להערכתנו, לאחר מתן אישור ראשוני (בכל זאת, אף חברה לא רוצה להסתבך משפטית בתביעת מציצנות) של המשתמש, תידלק המצלמה בכל פעם שהוא מקליק על באנר או סרטון ספציפיים, ותגלה אם הפרסומת העלתה חיוך על פניכם או לא.

     

     

    מודל השימוש בטכנולוגיה כזו לא ברור. ישנן כמה וכמה דרכים לדרבן את הצרכן לחשוף את עצמו, אבל רובן עולות כסף למפרסם. יעבור עוד זמן עד שיקבעו פניה של הפרסומת שקוראת חיוכים, אבל המשמעות היא פשוטה: יותר תוכן שיווקי משעשע ופחות פרסומות זבל מעצבנות.

     

    הראש היהודי, ו-Windows הבאה

    הטכנולוגיות החדשות פותחו במעבדת מיקרוסופט בהרצליה. המעבדה מפתחת טכנולוגיות חדשות ומשפרת קיימות, ומעבירה אותן לקבוצות מוצר שהופכות אותן למציאות בשוק. לדוגמה, מצלמת הקינקט - בקר זיהוי התנועה המתקדם של האקסבוקס, פותח בארץ בסיוע המעבדה.

     

    חוקרי המעבדה הם אלו שגילו את טכנולוגיית זיהוי התנועה של פריימסנס, והובילו את החברה הישראלית צעד אחר צעד עד שהפכה מצלמת הקינקט ממיזם שאפתני למציאות. 

     

    "תחום המחקר הלא-אקדמי של מיקרוסופט, MSR, הוא זה שמתמקד בתחומי מחקר עתידי תיאורטי, ביניהם Machine Vision ו- Machine Learning, שהם היכולת של המחשב ללמוד ולהכיר את המשתמש". מספר עדי דיאמנט, שעומד בראש המעבדה הישראלית. דיאמנט מספר שמחקרי מיקרוסופט מתמקדים גם בממשקים טבעיים, כלומר - היכולת לשלוט במחשב ללא מקלדת או אמצעי פיזי אחר (כמו למשל, זיהוי הפעילות החשמלית שבשרירים). המעבדה בישראל היא מרכז אסטרטגי בתחום זה, ונכס חשוב למיקרוסופט העולמית.

     

    דיאמנט סיפר לנו על תפיסת עיצוב חדשה במיקרוסופט. בעבר נבנו מערכות ההפעלה בחברה כך שיציגו כמה שיותר פיצ'רים ותכונות. על אף השליטה הטוטאלית של החברה בשוק זה, ספגו מערכות ההפעלה ביקורת: משתמשים רבים מצאו בה שלל תכונות שהם לא היו צריכים. התפיסה החדשה היא חשיבה משימתית: מיקרוסופט מבינה עתה שכל פעולה שמתבצעת בחלונות נועדה להשיג מטרה עבור המשתמש, ואת המטרות ניתן למפות ולצפות.

     

    כך ייבנו המערכות בצורה פשוטה ויעילה בהרבה, כדי שתוכלו להשיג מה שאתם רוצים בפחות קליקים. אפשר לראות את התפיסה החדשה מגולמת בחלונות פון 7, מערכת ההפעלה הניידת של החברה שנסקרה כאן בערוץ, וככל הנראה היא תבוא לידי ביטוי גם בחלונות 8, מערכת ההפעלה הבאה של החברה.

     

    המעבדה פיתחה גם כלים חדשים לבינג מובייל. אחד הפיתוחים החמודים הוא בינג Reminder. קרה לכם שעברתם ליד חנות מגניבה, ולא היה לכם זמן להיכנס? הפיתוח מאפשר לכם ליצור סימניה וירטואלית, ובפעם הבאה שתעברו בסביבה יזכיר לכם בינג שהיא היתה שם.

     

    טכנולוגיית זיהוי הפנים בווידאו, ועמה מספר פיתוחים חדשים, ייחשפו באופן רשמי באירוע Think Next, שעורכת מיקרוסופט בהרצליה בשבוע הבא.

     

    אנונימוס נגד HBGary>>

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    האנונימיות תמות. איך תראה הרשת?
    צילום: ליז בצ'ינס
    מומלצים