שתף קטע נבחר

העתיד של פולקסווגן דומה להפליא להווה

סדנת העיצוב שנרכשה לפני כשנה על-ידי קונצרן פולקסווגן אינה מבזבזת זמן, ומעניקה לנו הצצה למראה העתידי של מכוניות המותג. ספוילר - אל תעצרו את הנשימה

מכוניות עתידיות של פולקסווגן יראו, ובכן, כמו פולקסווגן. סדנת העיצוב איטלדיזיין, השייכת למעצב העל ג'וגארו, נרכשה על-ידי פולקסווגן אשתקד במטרה לבנות בסיס מוצק לשינויי מראה מתבקשים בעתיד הקרוב והרחוק. אלא ששני המוצרים הראשונים שהוציא הסטודיו לאוויר העולם, שתי מכונית קונספט בשם גו (Go) ו-טקס (Tex), אינן מבשרות על מהפכה כלשהי. למעשה, אפשר לומר כי השינוי המוצג בהן מעט מאכזב. אחרי הכל, את השירוקו הרי כבר ראינו.

 

שני אבות הטיפוס, כך הסטודיו, מציגים את פרשנות מעצבי החברה למכוניות העתיד בפולקסווגן. ה-Go הוא מיניוואן (MPV) שמתמקד בניצול מיטבי של מרחב הפנים, תוך שמירה על ממדים חיצוניים קומפקטיים, לדברי ג'וגארו. ה-Tex מציג את פרשנות הסטודיו לדגמים ספורטיביים עתידיים - ולא חשבנו אחרת.

 


הנעה חשמלית למיניוואן - גו

 

"כחברה מלאה בקבוצת פולקסווגן, איטלדיזיין מהווה מרכז קריאטיבי לרעיונות חדשים ומכוניות קונספט עבור המותג" אומר מרטין וינטרקורן, יו"ר פולקסווגן. האיש העומד בראש הקונצרן הוסיף כי הסדנה האיטלקית היא אבן יסוד במאמצי פולקסווגן להפוך ליצרנית הרכב המובילה בעולם עד שנת 2018.

 

 


טקס, ספורטיבית אמתית עם טווח נסיעה חשמלי 

 

שתי המכוניות מציעות אורך (399 ס"מ) דומה, וגם רוחבן כמעט וזהה. עם זאת, לאור ההבדלים בשימושיות הנדרשת, גובהו של המיניוואן  155 ס"מ, בעוד מכונית הספורט נמוכה ממנו בלא פחות מ-20 ס"מ. לעומת זאת, יחידות ההנעה של השתיים שונות למדי. המיניוואן עושה שימוש במנוע חשמלי עם הספק מרבי של 114 כ"ס וטווח נסיעה מוצהר של 240 ק"מ בין טעינות.

 

המכונית הספורטיבית מוסיפה מנוע 1.4 ליטר בנזין מוגדש (148 כ"ס) ליחידה החשמלית, ושניהם מניעי את הגלגלים הקדמיים. נתון המומנט המשולב של שני המנועים עומד על 40.8 קג"מ, ובהתאם היא משיגה גם זינוק נאה של שש שניות בלבד מ-0 ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית המוצהרת עומדת על 220 קמ"ש, ויכולת התנועה בעזרת חשמל בלבד מוגבלת ל-35 ק"מ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טקב - הספורטיבית מהשתיים
מוביל הנוסעים הבא? גו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים