שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ברגע האחרון: צה"ל דחה את ההסכם עם הרכבת

    יום אחד לפני כניסתו לתוקף של הסכם בין צה"ל לרכבת, לפיו חיילים יוכלו לאחר לבסיס ביום א' בתמורה לתוספת בתקציב הביטחון, דחו בצבא את ההסכם. החיילים ימשיכו להדחק בבוקר ראשון, האזרחים ימשיכו לקטר

    מנכ"ל הרכבת בירך על המוגמר, צה"ל צינן את ההתלהבות, והדוחק של יום א' ברכבת צפוי גם מחר. ביום ג' האחרון (29.3) הודיע מנכ"ל הרכבת כי החל ממחר (3.4) יוכלו חיילים להגיע לבסיס מאוחר יותר, ויסעו ברכבת שלא בשעות הבוקר הלחוצות. זאת לאחר הסכם שנחתם בין צה"ל, האוצר ורכבת ישראל.

     

    ביום ה', 24 שעות לפני כניסת ההסכם לתוקף, התקבל במשרדי הרכבת פקס שמעדכן כי לצבא יש דרישות חדשות. ברכבת התאכזבו, בצה"ל טענו כי הסכם כלל לא נחתם. 

     

    • מנכ"ל הרכבת: מיום א' מותר לאחר לבסיס

     


    התגעגעתם? דוחק ימי א' המפורסם ברכבת לא משתפר בינתיים (תצלום: איאן כספר) 

     

    זה מברך

    מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, היה מרוצה מאד ביום ג' האחרון. במסגרת ביקור שערך במכללה האקדמית כנרת, אמר האלוף לשעבר כי הסכם הסעת חיילים שלא בשעות הלחץ, נחתם סוף סוף עם צה"ל. משמעות ההסכם, עליו עובדים ברכבת, בצה"ל ובאוצר כבר מספר שנים, היא כי שעת ההגעה הנדרשת מחיילים קרביים תהיה מאוחרת יותר בימי ראשון. התוצאה הצפויה - הקלה משמעותית של הדוחק המעיק והמוכר של ימי ראשון ברכבת.

     

    פרטי ההסכם פשוטים למדי, כפי שעולה מסיכום דיון שנערך ב-2.3 בין הגורמים השונים והגיע לידי ynet. בתמורה לנסיעת חיילים שלא בשעות הלחץ המוכרות - יום א' בין 06:00 ל-09:00 ויום ה' בין 16:00 ל-19:00 - יגדל תקציב משרד הביטחון ב-20 מיליון שקלים בשנה, וההנחה שמקבלת מערכת הביטחון על כרטיסי הנסיעה, תגדל משמעותית מ-22% ל-34% ממחיר כרטיס רגיל.

     

    ואלה מצננים

    אלא שההסכם שנחתם בין הצדדים, היה "כפוף לאישור הרמות הממונות", והסעיף האחרון בו קבע כי אם לא יאשרו אותן "רמות ממונות" את תקפות ההסכם, הוא יהיה "בטל מעיקרו". מנכ"ל הרכבת, יש להניח, ראה את ההסכם כסגור, שכן במשך חודש ימים לא מצאו בצה"ל כל סיבה לדווח על סירוב לאשרו. לכן הרשה לעצמו הראל להניח כי ההסכם יצא לפועל. בצה"ל כך מסתבר, חשבו אחרת והחליטו להודיע בדקה ה-90 על חוסר נכונותם.

     

    פקס שנשלח ב-30.3 ממשרד הביטחון לאוצר ולרכבת והגיע לידי ynet, מבהיר כי אותן "רמות ממונות" הנחו את משתתפי הדיונים להוסיף מספר תנאים להסכם. שאם לא כן, לא ניתן יהיה להסיע חיילים שלא בשעות הלחץ. ובכל מקרה, כך מסבירים בצה"ל, לא ניתן יהיה להפעילו לפני תחילת יוני הקרוב.

     

    30 אלף חיילים מדי שבוע יאלצו אם כן להגיע בזמן ולהדחק בקרונות צפופים, ועשרות אלפי אזרחים נוספים יתמודדו מדי יום א' בבוקר ויום ה' אחר הצהריים, עם קרונות עמוסים ורכבות מאחרות. ברכבת מבהירים כי הכדור נמצא בכל מקרה במגרשו של צה"ל, וכי זה הפתרון האפשרי היחיד לצפיפות בשעות העומס. בצה"ל אומרים כי "המהלך טרם נסגר סופית".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    "אז נצטופף שוב, לא נורא"
    צילום :ליאור גל
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים