שתף קטע נבחר
 

בלי גג, עם רוח - הפתוחות של הקיץ הקרוב

כמו בכל שנה, גם לקראת קיץ 2011 אנחנו בודקים איזו מכונית עם גג נפתח אתם יכולים להרשות לעצמכם. ההיצע השתנה רק במעט, והמחירים עדיין מרקיעי שחקים. בכל זאת, אתם מוזמנים לבחור אחת, לטובת הפנטזיה לפחות

בואו ונניח לרגע שמחיר מכונית בישראל, דומה למחיר מכונית דומה בארה"ב. אתם יודעים מה, לא נסחף, ונשווה את מצבנו לנהוג באירופה. במקרה כזה, חלק מהמכוניות הפתוחות שמוצגות בסקירה לפניכם, יעלו לא יותר ממספר משכורות חודשיות. ב"מספר" אנחנו מתכוונים לאצבעות יד אחת, ולא לכולן. ומכיוון שכך, מותר להניח במידה גבוהה של ודאות, כי לא מעט מכם היו מחזיקים במכונית בה ניתן להפשיל את הגג לאחור וליהנות מרוח בשיער. אחרי הכל, זו אופציה מעולה למדינה בה הטמפרטורה הממוצעת בחורף, אינה נמוכה משמעותית מזו שמקובלת בקיץ אירופי.

 

לצערנו הרב, זה ממש לא המצב. מדינת ישראל רואה ברוכשי מכוניות חדשות מקור הכנסה ראשון במעלה, עבור קופת האוצר התמיד-דלילה-מדי. על-כן, המיסוי הופך את מחיר המכונית לבלתי מתקבל על הדעת עבור אנשים מהשורה. גם הזולות שבהן, כפי שמיד תגלו, עולות כסף רב. למעשה, הפתוחה הזולה ביותר בישראל עולה 120 אלף שקל, יותר מ-13 משכורות ממוצעות. 

 

לכן, מכונית פתוחה היא מחזה נדיר על כבישי ישראל. מה שמותיר לנו את האפשרות בעיקר לפנטז. לא נורא, גם זה שווה.

 


 

פיאט - ה-500C שומרת על כתרה כמכונית הפתוחה הזולה בהיצע של שוק הרכב הישראלי, אם כי קחו בחשבון שהיא לא ממש-פתוחה - רק חצי. בכל מקרה, תמורת 120 אלף שקל, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו בררנות קיצונית מדי. בסך הכל מדובר במכונית חביבה למדי, במקרה הזה עם מנוע 1.2 ליטר ותיבה ידנית. מה שלא תוכלו לקנות בכסף, הם החיוכים שתקבלו מכל עבר. יש להניח שקהל מסוים יעדיף להתחבר לנהגי פורשה 911 טורבו פתוחה, אבל גם הם לא יקבלו כמות חיוכים מסחרית לה אתם יכולים לצפות.

 

סמארט - המכונית הקטנטנה מבית מרצדס, מאפשרת למעוניינים להתקרב הכי קרוב שניתן לאופנוע, מבלי הצורך לחבוש קסדה. אורכה המיניאטורי של המכונית הדו מושבית מאפשר לחנות במקומות בהם גם רוכבי קטנועי מנהלים יחשבו פעמיים, אז למה לא לנצל את הבטיחות שבארבעה גלגלים. המחיר הגבוה, להזכירכם של מכונית דו מושבית עם יומרות עירוניות נטו יכול לעלות לשלילה, אלא שכיום סמארט הנה המכונית הפתוחה הזולה בארץ, כמעט. אז בואו נוותר לה במעט.

  


 

מאזדה - אין הרבה סופרלטיבים מוטוריים שלא הוענקו לספורטיבית הקטנה והבסיסית יחסית של מאזדה, מאז הושקה, ובוודאי מאז שהגיעה ארצה. הדו-מושבית הפתוחה ממשיכה להציע גם היום, שנים ארוכות לאחר השקתה ובעידן של תחכום טכנולוגי קיצוני, חבילה אטרקטיבית מאד - הגם שלא זולה ונגישה כפי שהייתה בעבר. 200 אלף פחות עלות ביטוח חובה, יאפשרו לכם הנאה ממנוע ותיבת הילוכים בסיסיים, ביצועים סבירים ובעיקר המון הנאה מהנעה אחורית והרבה רגש בהגה. לחובבי הגה בלבד, שכן נוחות ושימושיות אינן הצד החזק של המיאטה. 

 

פיז'ו - אחת מהמכוניות הוותיקות ברשימה הנוכחית, ה-207CC, עדיין מגיעה ארצה ואפילו בגרסתה הפתוחה. אל תתנו למספר הישן לבלבל אתכם, שכן מדובר עדיין באחת מהמכוניות הפתוחות היפות בנמצא, עם הפתעה חשובה - לעומת מכוניות פתוחות יקרות ממנה בהרבה, לצרפתיה האלגנטית יש גג קשיח, כזה עמו תוכלו להרגיש גם במכונית סגורה, באותם יומיים בהם יפתחו ארובות השמיים. והמחיר? יחסית סביר - 180 אלף.

  

 


 

אודי - מותג הפרימיום של פולקסווגן מציע ללקוח הישראלי מספר אופציות לפדחת שרופה, כאשר הזולה שבהם עונדת תג-מחיר של 270 אלף שקל, פחות או יותר כמו בסקירה שערכנו לפני שנה. ה-A3 היא הקטנה בהיצע החברה, צעד אחד מעל ה-A1 העירונית. תמורת סכום הכסף המכובד הזה, תקבלו מנוע בנפח 1.8 ליטרים עם הספק מרבי צנוע יחסית של 160 כ"ס בלבד, וכמובן תיבת הילוכים אוטומטית. אילו היא הייתה נראית פחות טוב עם גג מופשל, היינו מציינים שבמחיר כזה מותר לצפות ליותר מגג בד רך. אבל כפתוחה היא נראית מצוין, אז לא נציין.

 

לעשירים בלבד - 200-400 אלף

או קיי. זה ממש לא סכום שווה לכל נפש. אחרי הכל, עם מחיר הקצה של הקטגוריה הזו, אפשר כבר לחשוב על דירה קטנה עם משכנתא גדולה. מכך אפשר להבין שלא מדובר במכונית אידיאלית לזוגות צעירים בתחילת דרכם. אפשר גם ללמוד על משהו על תחום המשכנתאות בישראל, אבל זה כבר שייך למדור הכלכלה.

 

בכל מקרה, בקטגוריה הזו ניתן למצוא לא מעט מכוניות ראויות. למשל פיז'ו 308CC, שמחירה 240 אלף שקל בלבד. מהעבר השני אפשר למצוא גרסה בסיסית לסדרה 3 בלי גג, ה-320 במחיר של "עודף מ-400 לטובת חופשת סוף שבוע משפחתית באילת".

 


 

כפי שציינו, גם אודי A3 נטולת גג נכנסת בתקציב הזה, במחיר "שווה לכל נפש עשירה" של כ-275 אלף שקל. אפילו זולה יותר היא המיני קופר, אבל אתם יכולים גם ללכת לכיוון מכונית שאנחנו ממש אוהבים - ניסאן Z370 בלי גג (בתמונה) ועם צליל לא פחות מאלוהי.

 

מי חושב על כסף? 400-בלי גבול

מכוניות פתוחות היו מאז ומעולם חביבות מאד על עשירי תבל. והאמת, אפשר להבין מדוע. אם עבדת כל-כך קשה כדי להשיג כל-כך הרבה כסף, אתה בטח רוצה שכל העולם ידע מכך. לחילופין, אם ירשת כל-כך הרבה ממון מההורים, שהם-הם עשו כל-כך הרבה כסף, אתה ודאי מעוניין להוכיח לעולם עד כמה מוצלחים הם היו. וישנה כמובן אפשרות אחרת, אלא שאנחנו נזהרים, ונמנעים מלהתבטא באופן שעשוי להזיק לנו בדרך כלשהי.

 

בסכום של 400 אלף שקל ועוד קצת, אפשר להשיג מכוניות לא רעות בכלל. סביב ה-400 מסתובבות למשל לקסוס IS250 פתוחה, מכונית חביבה לכל הדעות, שבדיוק כמו וולוו C70 במחיר דומה, תצהיר שאתם כאן לא רק כדי לנקר עיניים. גם, אבל לא רק. אינפניטי G37 עולה כמה אלפים פחות, אבל תגיע לסכום העגול הזה עם תוספת קלה פה ושם.

 


ב.מ.וו M3. המון כסף, נכון, אבל תראו איזה צבע, ואיזה נוף

 

קצת יותר מזומנים, בסביבות החצי מיליון למשל, יסדרו לכם ב.מ.וו Z4 מצוינת, או אפילו פורשה בוקסטר בסיסית, שזה ממש לא דבר רע אם תשאלו אותנו. הרבה יותר מזומנים, בסביבות ה-750 אלף, יסדרו לכם ב.מ.וו M3 פתוחה, ממש לא מכונית שהייתם זורקים מהמוסך.

 

אבל יש כמובן את הקצה הגבוה, כזה שעשוי להגיע לסביבות ה-2 מיליון די בקלות. למשל פורשה 911 פתוחה עם המון תוספות, או אפילו מרצדס SL עם מנועי AMG חזקים. קצת יותר צנועים הם אנשי יגואר, שיציעו XKR ב-1.2 מיליון, פחות או יותר. סכום שנראה פתאום כמו מציאה אמיתית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס SLK - החל מ-420 אלף
ב.מ.וו M3 - החל מכיף גדול
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים