שתף קטע נבחר

Heroes VI: רשמים מהבטא

המשחק החדש בסדרת Heroes נגיש יותר לשחקנים חדשים והוסרו ממנו כמה מרכיבים ביחס למשחק החמישי, אך המשחקיות עצמה נשארה מאתגרת ומהנה כמו תמיד. עוד כמה שיופים והשחקנים הוותיקים יהנו

 


 

ההיכרות הראשונה שלי עם סדרת Heroes of Might & Magic הייתה עם הכותר השלישי. הייתי אז ילד בן 12, קיבלתי מחשב חדש ליום ההולדת וזה היה אחד המשחקים הראשונים (והבודדים) שקניתי באותה תקופה בחיי.

 

אחריו הגיע הכותר הרביעי שניסה להכניס הרבה שינויים לסדרה, אך לא הצליח לשכנע בטובו של השינוי את המוני המעריצים שרק רצו עוד מ-Heroes III הישן והטוב. הכותר החמישי כבר לא פותח ב-New World Computing, שנסגרה לצד חברת האב שלה, 3DO, אלא תחת השגחת Ubisoft, בעלי המותג החדשים.

 

Heroes V חזר למקורות בעודו משפר את הממשק, המשחקיות והויזואליות ומביא את בשורת משחקי ה-Heroes להמוני גיימרים צעירים שלא ידעו את HoMM.

 

מאז צאתו של הכותר החמישי עברו כבר חמש שנים - יותר ממספיק זמן להמתין למשחק חדש בסדרה פופולרית. תאריך היציאה נקבע לשמונה בספטמבר השנה, אבל בקיץ התחילו לקבל לידיהם שחקנים ברי-מזל מפתחות לגרסת הבטא הסגורה של המשחק.

 

 

מה נשתנה ההירוז הזה

במבט ראשון לא תראו הרבה שינויים ב-Heroes VI לעומת קודמו. הוא נראה מאוד דומה (פרט לכמה שיפורים מינוריים באנימציה), למרות שהוא משתמש במנוע משחק מעודכן של Armies of Exigo, ולא במנוע Silent Storm הישן.

 

ניכר כי המנוע עדיין לא בשל במאת האחוזים ואנומליות כגון טקסטורות שנטענות לאחר 5-10 שניות ונפילות תכופות בקצבי הרענון תמצאו כאן בשפע. גם חלק מהאפקטים הקוליים עדיין לא נמצאים במקום. עם זאת, צפוי למצוא דברים כאלה בגרסאות בטא.

 

לפני שתגיעו למשחק, אגב, תצטרכו לעבור מספר תפריטי אימות. אני יכול רק לקוות שתפריטים אלה יעלמו בגרסה המלאה של המשחק, זאת משום שכרגע הם דורשים חיבור תמידי ויציב לרשת האינטרנט ומצביעים, ככל הנראה, על נוכחות ה-DRM הידוע לשמצה של Ubisoft, זה שזורק אתכם מהמערכה לשחקן יחיד אם הרשת שלכם נופלת.

 

תפריט המשחק הראשי נראה סטנדרטי למדי, פרט לסרגל כלים עליון שמכיל "וידג'טים", ממש כמו Windows 7. את הוידג'טים האלה תוכלו להוסיף למסך המשחק הראשי ולהתאים אותו אישית, כאשר בינתיים תמצאו רק תוספים של סקייפ וחלון חדשות (כרגע ריק מתוכן) מה שאולי מצביע על השקעה ניכרת מבעבר בצד המולטיפלייר המקוון של הכותר.

 


 

מישהו נגע בעיר שלי

מבחינת משחקיות יכולים שחקני הבטא לגשת רק ל-2 שלבי טוטוריאל ועוד 2 שלבים מהקמפיין הראשי. שלבי הטוטוריאל עושים עבודה טובה בהצגת הממשק ומרכיבי משחקיות בסיסיים, זאת מבלי להכביד במידע יתר ומבלי לקחת את המושכות מהשחקן. תדעו כל מה שאתם צריכים לדעת אחרי רבע שעה של משחק.

 

האם זה אומר שהמשחק נהיה פשוט יותר? כן ולא. הפכו אותו לנגיש יותר לשחקנים חדשים והוסרו ממנו כמה מרכיבים ביחס למשחק החמישי, אך המשחקיות עצמה נשארה מאתגרת ומהנה כמו תמיד.

 

המשאבים שתוכלו לאסוף במשחק צומצמו לאבן, עץ ו"קריסטל דמים", בנוסף למטבע הזהב הרגיל. הערים, גולת הכותרת של המשחק הקודם (לצד הקרבות הטקטיים, שתמיד כיכבו בסדרה), איבדו את יכולת ההתפתחות וההתאמה האישית הגדולה שלהן. כל מה שתקבלו כשתיכנסו אליהן הוא מסך לקניית יחידות. אולי זה ישתנה בגרסה הסופית, אבל נכון לעכשיו אני לא מרוצה מהשינוי שנעשה כאן.

 

פיצ'ר חדש מאפשר לכם להסב ערים כבושות לערים מהסוג שלכם. מאחר והמשחק מוריד את מורל הצבא שלכם במידה וזה מכיל יחידות מצדדים שונים, כנראה שגם תשתמשו בה.

 

 

דם ודמעות, היזע עליכם

מרכז המשחק נותר כמובן הקרבות הטקטיים. כאן תבחינו בגרפיקה משופרת ובכפתור עם סמל תקשורת שלא עושה כלום עכשיו, אבל כנראה ישמש לפיצ'ר Drop In שיאפשר לשחקנים להצטרף בצורה נוחה ומהירה לקרבות של חבריהם.

 

היחידות עצמן עדיין לא מאוזנות כראוי וחלקן רומסות את השאר בלי שום חשבון. בעיות האיזון הן בדיוק מה שהבטא באה לבדוק ולשפר, כך שאני מאמין שהן יעלמו לקראת תאריך היציאה. למרות חוסר האיזון ניתן לראות שהבינה המלאכותית מתנהגת באופן הרבה יותר רציונלי ומרמה הרבה פחות, במיוחד בדרגות הקושי הגבוהות יותר.

 

שינוי נוסף היא מערכת "טוב ורע". כל משימה ניתן יהיה לפתור בדרך חיובית יותר ובדרך חיובית פחות. בהתאם לבחירות האלה תקבלו נקודות מוניטין שיתחלקו לנקודות "דמעות" (Tears), הנקודות הטובות, ונקודות "דם" (Blood) – הרעות. בעזרת נקודות משני הסוגים תוכלו לרכוש לדמותכם כוחות שונים, וכן תהיה השפעה פאסיבית של מספר הנקודות שתצברו מכל סוג על המשחק.

 

למשל, התקפת החשמל שלכם תהיה חזקה יותר ככל שהפגנתם את דורסנותכם וצברתם נקודות דם, בעוד קסמיכם ההגנתיים יהיו אפקטיביים יותר ככל שתזכו בעוד נקודות דמעות.

 

לא נותר עוד הרבה זמן עד למשחק המלא. בינתיים יש לצוות זמן להקשיב לפידבק של שחקני הבטא ולשייף כמה פינות, ועם הליטוש הנכון Heroes VI אולי יהיה היורש ל-Heroes III לו פיללנו.

 

עוד בגיימס: Need For Speed The Run: טריילר נבאדה >>

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים