שתף קטע נבחר

 

הסטרימר של בוקסי בישראל

קופסת המדיה האינטרנטית, בוקסי בוקס, שפותחה בישראל ושווקה רק בחו"ל, מגיעה גם לארץ בשיתוף פעולה עם טושיבה. המחיר: 1,200 שקלים. התוכן: מה שחברות הטלוויזיה שמות באינטרנט

החברה הישראלית בוקסי שהחלה חייה כתוכנת מדיה סנטר עבור מחשבים, הושקה בעולם לפני כמעט שנה כקופסה עצמאית, זאת בשיתוף עם יצרנית החומרה D-link.  עתה, היא מגיעה גם לשוק הישראלי.

 

עוד על טלוויזיות וסטרימרים

 

סטרימרים משמשים בעיקר עבור הזרמת קבצי מדיה שונים (וידאו, אודיו ותמונות) ברשת הביתית אל מסך הטלוויזיה. הקופסה של בוקסי מייחדת עצמה בכך שהיא משמשת קודם כל "לארגון וסידור תכני אינטרנט לצפיה בבית", כלומר, מלבד יכולת ניגון הקבצים הביתיים, ישנו דגש רב על הבאת תכנים מהאינטרנט.

 

תום סלע, מייסד שותף וסמנכ"ל תפעול הסביר באירוע ההשקה כי בוקסי בוקס מתיימרת להיות הדרך החכמה ביותר להביא סרטים, תוכניות וקליפים מהרשת אל מסך הטלוויזיה. על פי ראייתו, האינטרנט היא הדרך הנכונה להעביר תכנים ולא רשתות מסורתיות אליהן הורגלנו, כגון כבלים ולווין. המודל אליו הולכת התעשיה הוא תשלום על מה שרוצים לראות ולא על לוח שידורים מקובע, על פי תוכנית ולא על פי ערוץ.

 

לבוקסי יש כשני מיליון משתמשים בעולם, בארה"ב, אירופה ואוסטרליה שהם השווקים המובילים. על פי נתוני החברה, יש כ- 5,000 רכישות של תוכן בתשלום לחודש ואפליקציות מובילות במכשיר מקבלות בין 75,000 ל- 2 מיליון צפיות בחודש.

 

בוקסי מתנהלת בשוק עם המון מתחרים כמו סוני PS3, טלוויזיות חכמות, גוגל TV, מיקרוסופט, אפל וכו'. על פי הצהרות אנשי החברה, היא מתמודדת איתם ע"י ממשק המציג איחוד תכנים, חיפוש אוניברסלי, טיפול חכם במדיה מקומית והתבססות על קוד פתוח.

 

לשאלה מדוע לא כדאי להטמיע את המערכת בדגמי טלוויזיה, ענה סלע כי מסך טלוויזיה חי כ- 5-7 שנים, זאת לעומת הטכנולוגיות החכמות בחוץ שמתקדמות או מתחלפות כל חצי שנה. לאחרונה, הושקה גם אפליקציית אייפד והיא מאפשרת להציג תכנים על מסך האייפד או לשלוח אותם אל מסך הטלוויזיה.

 

 

תכנים אינטרנטיים לצרכן הישראלי

בחו"ל יש גישה לכ- 10,000 פרקים של סדרות טלוויזיה, אך לצרכן הישראלי, יש היצע קטן בהרבה נכון להיום. לעת עתה, ניתן לגשת מהמכשיר לתכנים של הוט ויס מאתרי ה- VOD האינטרנטיים והם ניתנים לצפיה ישירה, אנשי החברה, נמצאים בקשר עם מספר גופי תוכן בארץ לפיתוח אפליקציות ופתיחת גישה ישירה לאתרי וידאו מקומיים נוספים.

 

באירוע, דובר גם על פתרון גמיש של רכישת שירות VPN באינטרנט במחיר 5$-10$ לחודש, מה שמדמה כתובת IP אמריקאית ומאפשר לצפות בתכנים אמריקאיים מקומיים כמו NETFLIX למשל.

 

נושא רלוונטי נוסף לקהל המקומי הוא כתוביות עברית, הבוקסי תומך בהן ומאפשר גם לגשת למאגר תוכן אינטרנטי לכתוביות ולמשוך את התרגום המתאים לסרט בו צופים. שלט המכשיר הינו דו צדדי וכלל גם מקלדת Qwerty, אך כרגע אין הדפסת אותיות עברית על המקלדת.

  

באירוע הושק באופן רשמי גם מסך הדגל של טושיבה, ה-CEVO. במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, יוצע ערוץ תוכן בלעדי למשתמשי מסכי טושיבה. נכון לעכשיו, הוא מכיל שמונה סרטי קולנוע מלאים (כמו "המכונאי") והיצע התכנים צפוי להתרחב.

  

מחיר המכשיר, יעמוד על 1,200 ש"ח בישראל. לקוחות ניופאן שירכשו מסכי LED טושיבה יקבלו את בוקסי בוקס ללא עלות. טכנאי ניופאן יתקינו את הבוקסי בבית וידריכו את המשתמשים. לקוחות טושיבה שכבר קנו מסך, יקבלו שובר עם הנחת 25%, כך שמחיר המכשיר עבורם יהיה 900 ש"ח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים