שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קבלו את הליברטי

    רכב השטח החדש של ג'יפ אינו פורץ גבולות, אך שומר על מקוריות וייחוד

    כנראה שזו החדשה החשובה ביותר בתערוכת דטרויט הפותחת היום את שעריה. קוראים לו ליברטי, הוא מיוצר על-ידי ג'יפ והנעליים אליהן הוא עומד להיכנס הן במידה גדולה מאד, אלה של הצ'ירוקי האגדי.
    למרות ההצגה שתזכה ללא ספק לרעש תקשורתי גדול ורב, בשבועות האחרונים קצת פחות בטוחים בקרייזלר בהחלפה מיידית, נראה כרגע כי יציאת הצ'ירוקי לגמלאות תהיה הדרגתית ואיטית מהצפוי. בכל מקרה, גם אם הצ'ירוקי לא היה איתנו מאז תחילת ימי תעשיית הרכב כפי שנדמה לעתים, אלא רק 14 שנים כפי שמלמד לוח השנה, עדיין מדובר במהלך חשוב ביותר. צריך להבין כי הצ'ירוקי היה למעשה הרכב שנתן את האות לתחילת השנים הטובות יותר בג'יפ, והם היו צריכים אותן, האמריקאים.
    הליברטי החדש, שיגיע כאמור בעתיד הלא רחוק כל-כך לאולמות התצוגה, מזכיר בעיצוב את הדקר והג'יפסטר, שני כלי תצוגה של ג'יפ-קרייזלר מהשנים האחרונות. למרות שינויים רבים במרכיבים, המראה הכללי עדיין מזוהה מאוד עם ג'יפ והצללית מזכירה במשהו את קווי הצ'ירוקי המוארכים. אבל למעשה, זהו רכב חדש לחלוטין עם שינויים מהותיים ביותר לעומת קודמו. בג'יפ אמנם מתלהבים כאילו המציאו זה עתה את הגלגל מחדש, אבל אם להיות הוגנים מדובר בסך הכל בנטישת פריטים ארכאיים לטובת יישור קו עם המקובל בטכנולוגיה המודרנית של היום.

    שלום לטור

    ראשית, ג'יפ נוטשת את מנוע השישה צילינדרים בטור (בנפח 4.0 ליטרים) ההיסטורי שמקומו במוזיאון. מעתה תתמקם יחידה קצת יותר מודרנית בחזית הרכב, במבנה V עם שישה צילינדרים וגל-זיזים-עילי. ארבעה שסתומים לצילינדר? לא צריך להגזים, אנחנו בכל זאת באמריקה, אבל יש שרשרת תזמון מתכתית ארוכת חיים וגל איזון. בג'יפ מתגאים בכך שיחידת הכוח החדשה נגזרה ממנוע ה-V8 של הגרנד-צ'ירוקי. בכל מקרה, המנוע בנפח 3.7 ליטר מייצר 210 כ"ס. עבור השוק האירופאי תיוצר גם גרסת טורבו-דיזל בנפח 2.5 ליטר עם הזרקה ישירה, 16 שסתומים והספק מרבי של 140 כ"ס. כן יהיה בהיצע מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר.
    גם מערכת המתלים מקבלת טיפול הולם, ומדלגת מספר שנים קדימה. את מקום הסרן החי מלפנים תפס מתלה עצמאי מקובל יותר. זאת מתוך רצון לשפר את התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה. אולם מאחור, שלא כמו ברוב המתחרים העירוניים, ממשיכה ג'יפ לדבוק בסרן החי. החברה מסבירה זאת ברצון לשמור על יכולת שטח וכך גם על ייחוד הליברטי לעומת המתחרים החדשים באותו סדר גודל (אשר אינם יכולים להתמודד מול שטחים קשים). בכל מקרה, מבנה הסרן החי מגיע מהאח הגדול, הגרנד-צ'ירוקי. אגב, גם כאן יש חידוש מדהים עם נטישת ג'יפ את קפיצי העלים שהיו לצי'רוקי לטובת קפיצי סליל.
    עוד מספרים בקרייזלר על מעבר להגה במבנה מודרני של גל משונן (כמו שיש, להזכירכם, כמעט לכל המכוניות העכשוויות). ועוד חידוש אחד קטן - הדלת האחורית תתפצל לשתי יחידות. אפשר להרגע - הליברטי יגיע גם לארץ בשנת הדגם 2002.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    נראה טוב באדום
    נראה טוב בכסף
    גם סביבת הנהג מעודכנת
    ואפילו יכול בשטח...
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים