שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שיעורי נהיגה אמיתיים Out, סימולטור מתוחכם In
    כ-600 תלמידי נהיגה צפויים לקחת חלק בניסוי מקיף וראשוני מסוגו בישראל, בו תיבחן יעילות לימוד הנהיגה באמצעות סימולטור מתקדם. המחקר שינוהל על-ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, צפוי לצאת לדרכו כבר בשנה הבאה

    האם יחליף סימולטור מתוחכם את מורה הנהיגה שלכם? הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים צפויה לערוך בשנה הבאה מחקר בנושא יעילות השימוש בסימולטור נהיגה, וזאת מתוך כוונה לשלבו בעתיד בתהליך הכשרתם של נהגים חדשים. על-פי מתווה המחקר, תלמידי נהיגה שיוכשרו באמצעות סימולטור, יידרשו לעבור רק 22 שיעורים מעשיים, וזאת במקום 28 שיעורים שנדרשים לעבור תלמידי נהיגה כיום. בהתבסס על תוצאות הניסוי, שיימשך כשנתיים, צפויה הרשות להגיש למשרד התחבורה המלצה האם לכלול את השימוש בסימולטורים כדרישת חובה בתהליך הכשרת הנהגים.

     

    עוד בנושא סימולטורים ומשחקי נהיגה ב-ynet:

     

    הסימולטור אותו תבחן הרשות, אמור לדמות נהיגה במכונית אמיתית: מול תלמיד הנהיגה יוצבו שלושה מסכי LCD בגודל של 120 ס"מ כל-אחד, ועליהם יוקרנו תרחישי תנועה שונים. הלימוד באמצעות סימולטור יכשיר תלמידים להתמודד עם מצבים שאינם מהווים חלק ממערך הלימוד כיום, כמו למשל איבוד אחיזה והחלקה. עוד יידרשו התלמידים לעבור הכשרה בנהיגה בתנאי ראות ומזג אוויר משתנים, וכן בנהיגת לילה.

     

    בכל סימולטור תותקן עמדת נהג שתכלול מושב מתכוונן, הגה בעל התנגדות ריאלית עד כמה שניתן, ידית הילוכים וכמובן חגורת בטיחות. על-פי הדרישות שפרסמה הרשות, מול הנהג יותקן "לוח מחוונים כמו ברכב אמיתי", וכן ידיות ומפסקים להפעלת מערכות שונות, כמו תאורה, איתות ומגבים. ברשות גם מעוניינים לאפשר לתלמידי הנהיגה לבחור את דגם הרכב, מבין שלוש חלופות לפחות.

     

    קצב התקדמות אישי

    במסגרת המחקר של הרשות, תיבדק יעילות הסימולטור באמצעות שתי קבוצות של כ-300 תלמידי נהיגה כל-אחת. שתי הקבוצות ילמדו במרכז לימוד נהיגה (מל"ן), כאשר בקבוצה אחת יידרשו התלמידים לעבור לפחות 28 שיעורים מעשיים, ובאחרת יידרשו ל-22 שיעורים ועוד שישה שיעורים בסימולטור. הלימוד בסימולטור יעשה על-פי תוכנית של כ-10 שעות, וקצב ההתקדמות ייקבע על-פי הקצב האישי של כל תלמיד.

     

    יש לציין כי תחילת המחקר מותנית ביישום רפורמת נהיגה מקיפה, שאושרה בממשלה בשנה שעברה - אך עדיין לא אושרה בוועדת הכלכלה בכנסת. במסגרת הרפורמה יוקמו ברחבי הארץ מרכזי לימוד נהיגה (מל"נים), שיחליפו את שיטת הלימוד הנהוגה כיום: במקום הכשרה על-ידי מורה "אישי", יעברו התלמידים במרכזי הלימוד שיעורים עיוניים ומעשיים. במקביל ייושם גם רישיון נהיגה מדורג: מי שיעבור מבחן מעשי ("טסט") יקבל "היתר נהיגה", שיותנה בליווי של נהג מבוגר במשך שישה חודשים. רק לאחר מכן, אפשר יהיה לקבל רישיון נהיגה.

     

    בשבוע הבא צפויה ועדת הכלכלה לדון ברפורמה, אך אישורה כלל אינו מובטח. בחודש מאי האחרונה פנתה עמותת מורי נהיגה למשרד מבקר המדינה, וביקשה
    כי יחקור ניסוי ראשוני ("פיילוט") שערך משרד התחבורה, ואשר במסגרתו נבחנה יעילות הכשרת הנהגים במל"ן. במשרד התחבורה דיווחו כי הניסוי הסתיים בהצלחה מלאה, אך מורי נהיגה טוענים כי הוא דווקא נכשל נחרצות. בנוסף, נטען כי יישום הרפורמה גם ייקר את לימודי הנהיגה במאות שקלים, ובכך תיגרם פגיעה בתלמידי משכבות חלשות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    נשיא המדינה, שמעון פרס, לומד לנהוג
    צילום: משה מילנר ,לע"מ
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים