שתף קטע נבחר

קץ "הקצה": המחויבות למאזינים קודמת לכל

"אפילו אנחנו, חובבי האלטרנטיב, לא הצלחנו לשכנע את עצמנו שגלגלצ של אחרי שמונה בערב צריכה להתחפש למשהו אחר". עומר בן רובי, סגן מנהלת גלגלצ, מסביר בטור מיוחד ל-ynet את ההחלטה להוריד את "הקצה" אחרי 13 שנה

פרידה. 13 שנה שודרה "הקצה" בגלגלצ. תוכנית טובה, איכותית מאוד, מלאת אמונה ונשמה. אבל השנים חלפו. איכויותיה של התכנית לא השתנו. אנחנו, קהל המאזינים וחובבי המוזיקה, השתנינו. כבר שנים שכדי למצוא שיר אלטרנטיבי חדש, אמן צעיר או הרכב אינדי מעניין - אנחנו מחפשים בניו מדיה (בלוגים, כולל של זה קוואמי ונדב רביד, יוטיוב ואפילו בפייסבוק). את זה אגב, אומר אדם טכנופוב בן 35. כל חובבי המוזיקה שצעירים ממני - כבר מזמן מזמן עקפו אותי ברשת.

 

כתבות נוספות בנושא:

 

ההתלבטות. יותר משלוש שנים אנחנו, אנשי גלגלצ בהנהלת דלית עופר, חשבנו על עתידן של תוכניות הערב ("לינק", "המקור", "סינגלס" וכמובן "הקצה"). הפכנו בדבר שוב ושוב. מחד - אלטרנטיב, אסור להזניח את האלטרנטיב! מהצד השני, התחושה שלנו כאנשי רדיו ציבורי, שפונה לקהל רחב של נהגים בכבישים, הייתה פחות ופחות נוחה עם השנים: המשפט "אין מה לשמוע בגלגלצ בערב" הפך לסיסמה שגורה. נאלצנו לענות למאזינים, לחיילים ולנהגים: "יש לכם כל היום מגוון של פופ, רוק, ישראלי ובינלאומי, מוזיקה שחורה, מוזיקת עולם, מזרחית, אמנים ותיקים, צעירים. מגוון ז'אנרים. מה רע אם בכל ערב אנחנו משנים פאזה? משמיעים שירים שלא מקבלים חשיפה ביום?"

 

נדב רביד וקוואמי, מגישי "הקצה". עוד ניפגש (צילום: יהונתן צור) (צילום: יהונתן צור)
נדב רביד וקוואמי, מגישי "הקצה". עוד ניפגש(צילום: יהונתן צור)

 

ההחלטה. בשלב מסוים אפילו אנחנו, חובבי האלטרנטיב, לא הצלחנו לשכנע את עצמנו שגלגלצ של אחרי שמונה בערב צריכה להתחפש למשהו אחר. והאמת? אין צורך בתחפושת. אין לנו במה להתבייש. גלגלצ תחנת מוזיקה מצוינת. מגוונת. עולה ברמתה ובאיכויותיה על כל תחנת מוזיקה דומה בעולם. היא כוללת, במתכוון, אינספור שירים ואמנים שפעם יכולים היו להיחשב לאלטרנטיביים, ובשנים האחרונות מושמעים בגלגלצ כחלק מהזרם המרכזי. חלקם ביום, חלקם בלילה.

 

דוגמאות על קצה המזלג. יש עוד הרבה מאוד. נועם רותם. דניאלה ספקטור. אורן ברזילי. אלקטרה. ריף כהן. בום פם. מאיה איזקוביץ. גלעד כהנא. איטליז. אביב גדג'. נערות ריינס. איזבו. הקולקטיב. שי נובלמן. מריונטה סול. עמית ארז. העברית. אוי מרק. עוזי רמירז. טייגר לאב. xx. ג'יימס בלייק. The Rapture. הוט צ'יפ. MGMT.

 

המטרה של תחנת רדיו ציבורית מסוגה של גלגלצ: להרחיב את גבולות המיינסטרים. כן. כוחו של רדיו הפונה בראש ובראשונה לנהגים ("גלגלצ בשיתוף משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים...") הוא ביכולת להציע תמהילים מוזיקליים מושכים עבור קהלים שונים ומגוונים, להציע דרך מהנה, מאתגרת ומעשירה שמלווה את המאזין בשגרת חייו. בגלגלצ בפרט, במקום קהילות האזנה סגורות וממוקצעות, הכוונה היא לתמהיל פתוח ומזמין, שלבטח לא יספק את ה"מכורים", אבל יוכל להציע את אותם החומרים לקהל רחב יותר.

 

1 בינואר 2012. שירים ואמנים מסוגם של אלה ששודרו בשנים האחרונות בתוכניות סינגלס, הקצה, המקור והלינק (כמובן לא כולם, אלא חתכים מייצגים ובולטים), ישולבו יחדיו ברצועת ערב אחת. במקום מלל - יותר שירים חדשים. במקום ראיונות באולפן - חשיפה נוספת ורבה יותר לאמנים צעירים. בעברית ובאנגלית ולא רק. המאזינים שהרגישו שקשה להם עם רצועות הערב "הבלתי נגישות" יוכלו לחזור הביתה. לגלגלצ. לתחנה שעליה הם סומכים שתבחר בעבורם את המוזיקה הכי טובה, הכי עדכנית והכי מגוונת. בלי "גטאות מוזיקליים". לא גטו למוזיקה מזרחית או לשירי ארץ ישראל. לא גטו להיפ הופ,

לא גטו למוזיקה אלקטרונית ואפילו לא גטו לפיוטים או לשירי משוררים - אלא מגוון מוזיקלי רחב שמכיל בתוכו את כל הז'אנרים האלה. בימים אלה בדיוק אנחנו שוקדים על האופן שבו נוכל לעשות זאת בדרך המקצועית והרדיופונית ביותר.

 

עוד ניפגש. תודה למגישי תוכניות הערב בגלגלצ לדורותיהם. תודה לקוואמי ונדב רביד על שנים מופלאות. הקצה ימשיך לחיות בוודאי במקום אחר. המוזיקה שטיפחתם גם היא לא תיעלם. גלגלצ שומרת עליה. ביום ובלילה. הפרידה לא קלה, אבל מחויבת המציאות. היא נובעת ממחויבות עמוקה למאזינים, ומאמונה רבה שלהם בתחנה. בגלל המוזיקה.

 

(עומר בן רובי הוא סגן מנהלת גלגלצ)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עומר בן רובי. בלי גטאות מוזיקליים
צילום: עזרא פרג'
לאתר ההטבות
מומלצים