שתף קטע נבחר

משרד התרבות: הוכרזו הזוכים בפרס עידוד היצירה

200 אלף שקלים יחולקו בין עשרת האמנים הזוכים בפרסי העידוד המוענקים מטעם משרד התרבות, ביניהם אורי ניר, עמית ברלוביץ, שי אזולאי וניר עברון

פרסי עידוד יצירה בתחום האמנות יוענקו לעשרה אמנים מצטיינים שנבחרו מתוך 174 תיקי עבודות שהוגשו השנה לתחרות. הפרסים, בסכום כולל של 200 אלף שקלים, מוענקים מטעם משרד התרבות, כשלצד הפרס הכספי תיערך בקיץ 2012 תערוכה משותפת לכלל הזוכים במוזיאון פתח תקווה לאמנות.

 

חבר השופטים בחר להעניק את הפרסים לאמן הרב תחומי דוד אופנהיים; לצלמת והמעצבת עילית אזולאי; לצייר שי אזולאי; לצלמת ואמנית הווידאו-ארט עמית ברלוביץ; לאמנית הרב תחומית מאיה ז"ק; לאמן הרב תחומי אורי ניר; לאמנית הווידאו רותי סלע; לצלם ניר עברון; לפסלת ואמנית המיצב אנג'לה קליין; ולאמנית דפנה קפמן, שעומדת כיום בראש תחום ההתמחות בזכוכית בבצלאל.

 

עמית ברלוביץ. מייצרת מקטעי קולנוע רוויי אווירת ספק, תקווה ואמונה ()
עמית ברלוביץ. מייצרת מקטעי קולנוע רוויי אווירת ספק, תקווה ואמונה

 

בנימוקיהם למתן הפרס לאופנהיים כתבו השופטים: "אופנהיים פועל בתפר שבין מוזיקה, עיצוב ואמנות פלסטית. מוזיקאי בעל לייבל למוזיקה ניסיונית, מעצב ואמן המייצר כלי נגינה ומכונות שמהוות כשלעצמן אובייקט פיסולי טעון קונוטציות. לאחרונה אצר את תערוכת פורמטולוגיה בבצלאל שבה הציג מבחר ממארזי המוזיקה הייחודים שייצר יחד עם אוסף נדיר שנאסף באמצעות החלפות עם לייבלים ואמנים מהעולם".

 

בנימוקיהם למתן הפרס לעילית אזולאי כתבו השופטים: "יצירתה של אזולאי מתבלטת במעוף מחשבה ואיכות אסתטית גבוהה ויוצאת דופן. היא שולחת אל העיסוק בשיח ובפרקטיקה הצילומית כמו גם לעומקים תיאורטיים הנוגעים בתפישת המרחב, במעמד האובייקט בעידן הוירטואלי-דיגיטלי ובערכים של קיטלוג, אספנות וליקוט. בעבודותיה החידתיות קיים שילוב מתעתע של צילום ישיר ועיבוד ממוחשב. עבודתה מאתגרת את גבולות השיח הצילומי המוכר".

 

אורי ניר. בדומה לשעון חול, זמן הופך לחומר ותנועה ()
אורי ניר. בדומה לשעון חול, זמן הופך לחומר ותנועה

 

בנימוקיהם למתן הפרס לשי אזולאי כתבו השופטים: "הצייר המחונן הזה מתברך ביד מהירה ובתפיסת צבע ומרחבים ציוריים נדירים. אמנותו מייצרת סביבה סיפורית נאיבית לכאורה אולם מכוונת למעשה למודעות עצמית ומקצועית עמוקה הנוגעת ברגע היצירה עצמו. אזולאי מצליח בפשטות לתפוס מורכבות".

 

בנימוקיהם למתן הפרס לעמית ברלוביץ כתבו השופטים: "האמנית פועלת במרחבים המשלבים עשייה בתחום הוידאו והצילום ושולחים אל הפואטי, המצמרר, הנוגה והמתריס. ברלוביץ מגיעה מתחום הקולנוע הניסיוני ומגייסת את מיומנותה זו אל מרחבי האמנות העכשווית. היא מייצרת מקטעים קולנועיים רוויים באווירה של חיפוש, ספק, תקווה ואמונה.עבודותיה, שלרוב מוצגות יחד על מספר מסכים או בתמונות סטילס, יוצרות מייצג קולנועי פרגמנטרי שמתייחס גם לתולדות הקולנוע ואיננו חושש מלהפעיל שפה מפתה ועיצובית".

 

ניר עברון. הצילום והעריכה מעלים שאלות על אופני ההיזכרות והייצוג ()
ניר עברון. הצילום והעריכה מעלים שאלות על אופני ההיזכרות והייצוג
 

 

בנימוקיהם למתן הפרס לאורי ניר כתבו השופטים: "מיצביו מאופיינים באיכות חומרית ורעיונית בלתי שגרתית. עבודותיו מציגות יחס מורכב לזמן ולמרחב, בדומה לשעון חול, זמן הופך לחומר ותנועה".

 

בנימוקיהם למתן הפרס למאיה ז"ק כתבו השופטים: "מדובר באמנית רב תחומית היוצרת בווידאו, ברישום, בצילום, בפיסול ובמיצב. ז"ק היא יוצרת מרתקת שבשנים האחרונות התגלה עושר כשרונה וייחודיות שפתה האמנותית. עבודתה משלבת עומק מחשבתי בנושאי תודעה אישית והיסטורית ואלה חוברים לשפה אסתטית מקורית ומאתגרת העוסקת לא פחות מכך בגבולות המדיום עצמו".

 

שי אזולאי. צייר מחונן שהתברך ביד מהירה ותפיסת צבע ומרחבים נדירים ()
שי אזולאי. צייר מחונן שהתברך ביד מהירה ותפיסת צבע ומרחבים נדירים
 

 

בנימוקיהם למתן הפרס לרותי סלע כתבו השופטים: "בעשור האחרון יצרה סלע עשרות סרטי וידאו שבהם היא מצלמת אנשים שמציירים דיוקן עכשווי של התנהגות חברתית ואנושית מורכבת. סרטיה מאופיינים בהומור ובהופעותיה הייחודיות".

 

בנימוקיהם למתן הפרס לניר עברון כתבו השופטים: "בעבודתיו מופיעים אירועים ומקומות היסטוריים כשבאמצעות הצילום והעריכה המוקפדים עולים שאלות על אופני ההיזכרות והייצוג. עברון מייחס חשיבות לאופי החומרי-טכנולוגי וההיסטורי של המדיום בו הוא פועל אם בצילום סטילס, בווידאו או בסרטי הפילם".

 

בנימוקיהם למתן הפרס לאנג'לה קליין כתבו השופטים: "מזה שנים פועלת קליין ביצירתם של פסלים ומיצבים מופשטים ומינימליסטיים בעלי חותם אישי מובהק.

עבודתה המוקפדת והאלגנטית מצטיינת ביכולת דקה ויוצאת דופן לבחון את גבולות המדיום בתוכו היא פועלת ולבטא מתוכו חריגה של הגדרות פורמליסטיות מגוונות רוויות הומור ומודעות עצמית הבוחנות סוגיות של מרחב וחומר. בעדינות, בשקט ובעבודה עקבית נטולת פשרות כבשה לעצמה קליין מקום בעל נוכחות במרחב האמנותי המקומי".

 

בנימוקיהם למתן הפרס לדפנה קפמן כתבו השופטים: "ביצירתה השכילה לשלב מיומנות וירטואוזית בחומר עתיק יומין כמו זכוכית עם עולם תוכן פואטי ופוליטי עכשווי נוקב ונוגע ללב. עבודתה שזכתה להכרה במוזיאונים ובגלריות בארץ ובחו"ל משלבת בין ערכי המקום באמצעות לקסיקון בוטני השולח אל מרחבי תודעה תרבותיים של הנצחה, הקרבה ואבלות. עוד נוגעות עבודותיה באמצעות עבודת כפיים עמלנית בזכוכית וברקמה, תחומים שהודרו שנים כמדיום מהאמנות העכשווית.

 

חבר השופטים, בראשותו של רועי ברנד, מנהל האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל בירושלים, כלל השנה גם את האמן בן הגרי, ראש תחום וידאו-ארט במדרשה לאמנות ואת איה לוריא, אוצרת לאמנות עכשווית. מטעם משרד התרבות שימשה כמשקיפה ראש מדור מוזיאונים, עדית עמיחי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שרת התרבות לימור לבנת. פרסים בסך 200 אלף שקלים
צילום: יובל חן
לאתר ההטבות
מומלצים