שתף קטע נבחר

המיתון בארה"ב: חנויות יד שנייה משגשגות

במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2011, מכירות מוצרי יד שנייה הגיעו לסך של 11.47 מיליארד דולר, המהווה עלייה של 26.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

בזמן שחנויות קמעונאות רבות מנסות למשוך את הקונים לקראת החגים הקרובים בעיצומה של תקופה כלכלית קשה, קיימת נישה שבדרך כלל מתעלמים ממנה, הנמצאת במגמה הפוכה.

 

 

חנויות של מוצרים משומשים היו אחת מהנישות שרשמו את הצמיחה הגבוהה ביותר בענף הקמעונות. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, המכירות בתחום הגיעו לסך של 11.47 מיליארד דולר, המהווה עלייה של 26.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - על פי הנתונים של הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה.

 

רשתות ללא מטרת רווח, כמו Goodwill או Salvation Army הן השמות המוכרים בתחום, אבל קיימות גם רשתות בבעלות פרטית, שמוכרות מוצרים איכותיים יותר ללקוחות ברמה גבוהה יחסית. רשתות אלו הן אלו שרושמות לאחרונה את קצב הצמיחה הגבוה ביותר בענף הקמעונות, על פי בריט בימר, יו"ר חברת המחקר הצרכני ARG.

 

לפני מספר שנים, רק 6%-8% מהאנשים הגיעו לחנויות שכאלה במהלך השנה, לדבריו. כעת המספר גדול פי 2.

 

"צרכנים רבים ממעמד הביניים מהדקים חגורות, אבל עדיין רוצים איכות", אמר בימר. "במקום ללכת לקניות ולקנות שמלת מעצבים שהם ילבשו פעמיים בשנה ב-300 דולר, הלקוחות נכנסים לחנות יד שניה וקונים שמלה דומה ב-50 או 60 דולר".

 

קן אלטרמן, מנהל רשת Savers, רשת החנויות הגדולה ביותר למוצרים יד שניה בארצות הברית, עם 287 חנויות, אומר כי היכולת של החברה לפתוח חנויות בשכונות נחשבות יחסית, שבעבר היא לא היתה יכולה להרשות לעצמה, הוא גורם מרכזי לעלייה האחרונה ברמת ההכנסה וההשכלה של הלקוחות של הרשת.

 

"מקומות רבים אליהם אנחנו נכנסנו פונו על ידי בתי עסק שקרסו, לכן קיבלנו חוזים משתלמים מבעלי החנויות", לדבריו. "ההפסד שלהם היה הרווח שלנו".

 

ג'ינס ב-50 דולר ועניבה ב-4 דולרים

הסניף החדש של הרשת באריזונה, למשל, התמקם לבשטח בו פעלה רשת מוצרי חשמל שנסגרה. הלקוח הנלהב פיט גריפין מחזיק בידו ג'ינס ב-50 דולר ועניבה ב-4 דולרים. לדבריו, המחיר של המוצרים החדשים מגיע ל-180 דולר לג'ינס ו-80 דולר לעניבה.

 

"אני אוהב את זה שאתה יכול לבוא לחפש משהו אחד, לראות הצעה שאי אפשר להתעלם ממנה, ולצאת עם משהו אחר לגמרי", אמר גריפין בן ה-33, שמנהל ארגון ללא מטרת רווח. הוא מוסיף שקניית מוצרים משומשים מסייעת לסביבה בעקבות המיחזור והשימוש מחדש.

 

בצד השני של העיר, בחנות My Sister Closet, מוצעים למכירה תיקים של פראדה, תכשיטים ומעילי פרווה שונים משונים. החנות ממוקמת ליד חנויות יוקרה ומסעדות יקרות, והיא נחשבת גן עדן למחפשי מציאות.

 

אן סינר, שייסדה את הרשת בשנת 1991, אומרת כי המכירות ב-9 הסניפים שלה צמחו בממוצע ב-20% בשנה במהלך 4 השנים האחרונות. "המצב הכלכלי הגרוע יצר הזדמנות מצוינת בשבילנו", לדבריה. "הרבה אנשים מחפשים בארונות שלהם בגדים שאולי יכניסו להם קצת כסף. הלקוחות מחפשים מציאות ומנסים את החנויות שלנו. ובעלי החנויות נואשים למלא שטחים ריקים ומציעים חוזים מצויינים במיקומים מעולים".

 

אמנם קשה לומר האם רשתות כמו Savers ו-My Sister's Closet ימשיכו להביא לקוחות ממעמד גבוה לאחר שהכלכלה תתחיל להשתפר, אך בימר אומר כי לדעתו הגישה החסכנית והזהירה של הצרכנים האמריקאים עמדת להישאר בסביבה לעוד הרבה זמן.

 

"ייקח הרבה זמן עד שאנשים ירגישו בנוח להוציא כסף בחופשיות", לדבריו. " החנויות האלו ימשיכו לשגשג במספר שנים הקרובות לכל הפחות". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים