שתף קטע נבחר

בכיר במסטרקארד העולמית: הלקוח הישראלי מוגן

החברה הבינלאומית מנסה לשכנע את חברות כרטיסי האשראי הישראליות לשלב טכנולוגיות תשלומים מתקדמות. בכיר במסטרקארד בהתייחס לאירועי ההאקר הסעודי: "המצב הזה מטריד אותנו, אבל הלקוח הישראלי נמצא בהגנה גבוהה"

"יש הרבה מאוד אנשים שמשקיעים הרבה מאוד זמן והרבה מאוד אנרגיה ומשאבים כדי לפרוץ את המערכת, וזה נכון בכל העולם. המצב הזה מטריד אותנו, אבל הלקוח הישראלי נמצא בהגנה גבוהה", כך אמר ל-ynet ג'ורן למברט, הממונה על ניהול ופיתוח טכנולוגיות תשלומים באירופה מטעם מסטרקארד העולמית.

 

 

למברט הגיע לישראל במסגרת כנס שערכה אתמול (ב') מסטרקארד להצגת אפשרויות תשלומים מתקדמים. הוא נזהר מלהצביע על בעיות ספציפיות של אבטחה בשוק הסליקה הישראלי, וציין כי למרות שבהיבטים מסויימים ישראל נמצאת הרבה אחרי אירופה ישנם תחומים בהם רמות האבטחה בישראל טובות מאשר במדינות אחרות.

 

לדברי למברט, נסיונות פריצה יכולים להיות, מלבד למאגרי הנתונים של אתרי הסחר, גם בכל שלב בתהליך הרכישה שמבצע הלקוח. "האתרים בישראל ובעולם מחוייבים לעמוד בסטנדרטים ובפרוטוקולים שלנו אם הם רוצים לאפשר ללקוחות שמחזיקים בכרטיס הנושא את הלוגו שלנו לבצע רכישות", אמר.

 

למברט הוסיף, כי דווקא שימוש בטכנולוגיות חדשות של תשלומים באמצעות הסלולר, יכול לשפר את רמת האבטחה, ואמר: "אנחנו משקיעים בזה הרבה ועורכים פיילוטים רבים . בתחום הזה יש מערכי הגנה רבים".

 

דניאל כהן, מנהל פעילות מסטרקארד בישראל, הדגיש כי החששות של הציבור הישראלי משימוש בכרטיסי אשראי, בעקבות פרשת ההאקר הסעודי, היו מוגזמים. "הנזק בפועל היה מאוד מצומצם", אמר כהן, "בסופו של דבר הנזק הפיננסי היה מאוד קטן הפעילות האבטחתית היתה מאוד מהירה. הבעיה הכי גדולה שנתקל בה לקוח היתה שהוא נדרש לקבל כרטיס חדש. המנפיקים הישראלים הגיבו מהר מאוד וביעילות".

 

לדבריו, "ראינו אנשים שאומרים: 'אני לא אקנה יותר באינטרנט'. זה תוצר של תגובה מוגזמת ולא נכונה. הרבה יותר מדאיג שהיו ברשימות הללו פרטים אחרים כמו שמות, תאריכי לידה, מספרי זהות ופרטים אישיים נוספים".

 

מקום שני בסמארטפונים, אחרי סינגפור

באירוע אתמול נטלו חלק, בין היתר, נציגי החברות המנפיקות (לאומי קארד, ישראכרט וכאל), נציגי חברות הסלולאר, ונציגי חברות העוסקות בתוכנה ויישום תשלומים. המשתתפים קיבלו סקירה נרחבת אודות אופני ביצוע תשלומים סלולאריים, בדגש על טכנולוגיית PayPass (המאפשרת תשלום ברשתות קמעונאיות ללא צורך בגיהוץ כרטיס) של מסטרקארד, ומיזם ה"גוגל וולט", בו מסטרקארד היא אחת השותפות. מסטרקארד, שכבר החלה בפיילוט עם ישראכרט בתחום טכנולוגית ה-PayPass, מעוניינת להעמיק את שיתוף הפעולה בשוק הישראלי גם עם חברות כרטיסי האשראי האחרות.

 

בתוך כך, סקר שערכה מסטרקארד לקראת הכנס בקרב מדגם מייצב בציבור הישראלי מעלה כי ל-51% מהישראלים יש סמארטפון, מקום שני בעולם אחרי סינגפור עם 54%, כאשר 43% מבעלי הסמארטפונים, ביצעו במהלך 2011 פעולות בנקאיות באמצעות הסמארטפון שלהם, 99.8% מהישראלים הינם בעלי מכשיר טלפון נייד, 10% מקרב בעלי הטלפונים הניידים מחזיקים ביותר משלושה מכשירים ו -26% בקרב בני 30 ומעלה.

 

מהסקר עולה עוד כי 50% מבעלי הטלפונים הניידים, יהיו מעוניינים להשתמש במכשיר הסלולרי שלהם לצורך ביצוע פעולות פיננסיות שונות כגון העברת כספים מחשבון לחשבון, רכישת מוצר, כניסה לאתר הבנק או אפליקציה בנקאית וכד'. 60% מתוכם הם גברים, 54% הם בגילאי 18-49 . 43% מבעלי הסמארטפונים, ביצעו במהלך 2011 פעולות בנקאיות (כגון בדיקת יתרה, העברת כספים וכד') באמצעות הסמארטפון שלהם. כמחציתם גברים ו 59% מהם הינם צעירים בגילאי 18 – 29.

 

לשאלה "עבור איזה מהשירותים היית מעדיף לשלם באמצעות הטלפון הנייד (ע"י גלישה באינטרנט סלולארי או אפליקציה בסלולר), ענו 36% מהמשיבים בעלי המכשירים הניידים, כי ירצו לשלם חשבונות משק הבית; 32% - כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית; 29% - כרטיסים לאירועי תרבות.

 

15% מהמשיבים סבורים כי היו משתמשים בכרטיס האשראי שלהם הרבה יותר, אילו ניתן היה לשלבו בטלפון הסלולרי, בגלל הנוחות ובגלל שהטלפון תמיד זמין להם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחוייבים לעמוד בסטנדרטים
מומלצים