שתף קטע נבחר

ג'יפ קומפאס - כשלון מדאיג במבחני ריסוק

רכב הפנאי הקומפקטי נכשל באופן מביך במבחן הבטיחות שערך לו ה-Euro NCAP. לעומת זאת, הונדה סיוויק האצ'בק החדשה זכתה במחמאות גורפות

מכה מפתיעה למותג ג'יפ. דגם הפנאי שהפך לאחד החשובים בארסנל הדגמים של המותג האמריקאי, נחל כשלון חרוץ במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP. גוף בלתי-תלוי, שהפך עם השנים לאמת המידה באשר לבטיחות כלי רכב. הקומפאס זכה לציון של שני כוכבים בלבד מתוך חמישה, אחד הציונים הנמוכים שהושגו במבחני ריסוק של דגמים חדשים בשנים האחרונות, והתוצאה הנמוכה ביותר בשיטת הדירוג העדכנית, יחד עם לנד ווינד CV9 הסינית.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

כדאי להזכיר כי בשנים האחרונות הפך ציון של חמישה כוכבים לרף בטיחות מקובל עבור מכוניות חדשות. סטייה מתוצאה זו כלפי מטה, נתפסת במרבית המקרים ככישלון. כ-80% מכלל המכוניות שנבחנו בשלוש השנים האחרונות, מתוך כ-130 שנבחנו, זכו לציון חמישה כוכבים. ארבע מכוניות קיבלו ציון גרוע של שלושה כוכבי בטיחות - דצ'יה דאסטר, סיטרואן נמו, סוזוקי אלטו וטויוטה אורבן-קרוזר - וכאמור רק שתי מכוניות קיבלו שני כוכבי בטיחות: הקומפאס ולנד ווינד.

 

ג'יפ קומפאס. נכשל במבחן הבטיחות האירופי ()
ג'יפ קומפאס. נכשל במבחן הבטיחות האירופי

 

כל כשלי הג'יפ

ב-Euro NCAP ציינו בהודעה לעיתונות כי הקומפאס סבל ממספר כשלים, כאשר הבולט שבהם הוא רמת הגנה נמוכה מאוד במקרה של מפגש עם עמוד. למרות המצאותן של כריות וילון וצד (רכב המבחן צויד בשש כריות), נרשם סיכוי גבוה לפגיעה קשה בצלעות הנהג או הנוסע. במבחן זה זכה הרכב ב-0 נקודות. ג'יפ זכתה בציון נמוך גם במקרה של פגיעה חזיתית, בין היתר עקב סכנת פגיעה בברכי וירכי הנהג והנוסע, על-ידי הקונסולה הקדמית.

 

גם משענת הראש דורגה "גבולית" בהגנתה על צוואר הנהג והנוסע בפגיעה מאחור. זאת, למרות שמדובר במשענת אקטיבית שנועדה במיוחד להגנה בעת תאונות מסוג זה. בתאונה המדמה פגיעת רכב אחר בצד מרכב הג'יפ, המצב היה טוב יותר והרכב זכה לציון המרבי. בסך הכל זכה הקומפאס ב-22 נקודות בלבד (61%) בהגנה על נוסעים מבוגרים.

 

הגנה טובה מפגיעת רכב, אין הגנה כלל מפגיעה בעמוד ()
הגנה טובה מפגיעת רכב, אין הגנה כלל מפגיעה בעמוד

 

גם בכל הנוגע להגנה על ילדים נכשל הקומפאס כשלון חרוץ, עם הציון הנמוך ביותר (37 נקודות שהן 76%) מאז הוחמרו המבחנים ב-2009. לטענת ה-Euro NCAP, רמת ההגנה שהוא מספק להולכי רגל בעת פגיעה הינה עלובה. ב-Euro NCAP מסבירים כי מרבית אזורי החרטום מציבים סיכון גבוה להולכי רגל, בניגוד ברור למגמת השיפור בתעשיית הרכב, גם ברכבי פנאי מסוגו.

 

עוד כדאי לציין כי זהו המבחן הבלתי-תלוי הראשון אותו עובר הקומפאס, מאז עבר מתיחת פנים משמעותית לפני יותר משנה. בארגון הבטיחות האירופי התייחסו כמובן בכובד ראש לתוצאות, ובהודעה לעיתונות הדגישו כי השגיו השליליים של רכב הפנאי מוכיחים כי ג'יפ לא השכילה לשפר את רמת הבטיחות של כלי הרכב, בניגוד ליצרניות אחרות בתעשייה.

 

הונדה סיוויק האצ'בק מצטיינת

בניגוד גמור לתוצאות הקומפאס, הונדה סיוויק האצ'בק החדשה זכתה בציון לשבח. גרסת חמש הדלתות של הסיוויק (שתוצאותיה לא תקפות לדגם הסדאן הפופולארי יותר בישראל), זכתה לציון המרבי של חמישה כוכבים, עם ניקוד גבוה בכל קטגוריות המבחן. משענת הראש זכתה לציון המרבי, הגנה על מבוגרים דורגה גבוה (94%) וכך גם הגנה על ילדים (83%) והולכי רגל (69%).

 

בניגוד לקומפאס, הסיוויק האצ'בק החדשה עדיין לא הגיעה לישראל, אך צפויה לנחות כאן בחודשים הקרובים. בארגון הבטיחות מצינים את הונדה כדוגמה ליצרנית אשר מפגינה התקדמות מרשימה בבטיחות כלי הרכב שהיא מייצרת.


גיפ קומפאס מול המתחרים בקבוצה

ג'יפ קומפאס מול המתחרים בקבוצה
הדגם ציון בטיחות הגנה על מבוגרים הגנה על ילדים הגנה על הולכי רגל
ג'יפ קומפאס 2 כוכבים 61% 76% 23%
יונדאי ix35 5 כוכבים 90% 88% 54%
פולקסווגן טיגואן 5 כוכבים 87% 79% 48%
קיה ספורטאז' 5 כוכבים 93% 86% 49%
שברולט קפטיבה 5 כוכבים 88% 82% 48%

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיוויק במבחן פגיעת צד
סיוויק במבחן ריסוק חזיתי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים