שתף קטע נבחר

Branda: מותגים למהירי החלטה

הרשת מאפשרת לנו להיות צרכנים נבונים יותר. לקרוא על מוצר מסויים, להיחשף לביקורות וגם: לקנות בזול. אתרים חדשים, כמו " הקטלוג", ברנדה" ו"עדיקה", מציעים לגולשים דרך נוחה וזולה לרכוש מותגי אופנה ולייף-סטייל, והכל בעברית

ככל שהזמן עובר נדמה שהרשת מנסה לנשל אותנו מנכסינו. נכון, התוכן ברובו חינמי, אך חלונות הראווה המקוונים והאינסופיים מקשים עלינו להשאיר את הארנק במכנסיים. קיומם של אתרי ה-Flash Sales (או ה-Private Sales) כמובן לא עוזר בשמירה על התקציב. אתרים אלו, שהפכו לטרנד בארה"ב ובאירופה, מבוססים על עקרונות מאוד ברורים: פרטי המותגים נמכרים בהנחות, ההיצע מוגבל בזמן ובכמות, וסגור למועדון מנויים הנרשמים באתר ללא עלות.

 

גם בארץ קיימים אתרים המאפשרים רכישת פרטי אופנה בצורה מקוונת, "הקטלוג" של Xnet, שמאפשר למעצבים שאין להם אתר לנהל חנות מקוונת ועצמאית ב"קניון אופנה" גדול, מרמלדה מרקט המתמחה במכירת פריטים של יוצרים עצמאיים או כמו Style River שמציע הנחות של עד 70%. לרשימה הזו תוסיפו את ברנדה, אתר הפלאש סייל הישראלי, שמציע הנחות של 40%-70% על פריטי מותגים ולייף סטייל.

    

לכל המדינות כבר יש

יוזמיות האתר הן נטע-לי גולדרט וליאור בש, חברות מגיל 14. לאחר שסיימו את התואר הראשון, החלו השתיים לעבוד יחד בקרן השקעות פרטית, ותוך כדי העבודה המשותפת החלו לגבש את הרעיון לאתר ברנדה. "טרנד הקופונים היה אז בתחילת דרכו, וצצו הרבה אתרים מקומיים לקנייה חברתית", אומרת גולדרט ל-ynet מחשבים. "הבנו שאין מענה ראוי לקנייה ברשת של פרטי אופנה ולייף סטייל לקהל הישראלי, ויש מקום לייצר פלטפורמה איכותית לצרכנים בארץ".

 

 

 

מה משך אתכן לאתר פלאש סייל?

גולדרט: ,בזכות אתרים כמו gilt.com , ideeli.com והאתר הצרפתי venteprivee.com שנכנס לשוק האמריקאי בשיתוף פעולה עם אמריקן אקספרס ועוד רבים אחרים, למדנו את המודל של הפלאש סיילס. ראינו שכמעט בכל מדינה בעולם קיימים אתרים מסוג זה, ובאופן די מפתיע התופעה דילגה על ישראל. החלטנו להביא את הבשורה לארץ ולייצר אתר כזה בישראל".

 

ברנדה עלה לאוויר ביוני 2011, ורשומים אליו עשרות אלפי מנויים מכל הארץ. השתיים מספרות שבהתחלה ניתן היה לרכוש באמצעותו בעיקר פריטי אופנה, אך עם הזמן נוספו עוד מוצרים כמו פריטי עיצוב לבית, טיפוח, בגדי ילדים ואפילו יין. רוב המבקרים הן מבקרות, אך בדיזל פינת קלווין קליין - גם הגברים ימצאו בברנדה משהו להוציא עליו את הכסף.

 

שיטוט באתר נותן תחושה שמספר הפריטים אינו גדול במיוחד. לרוב יש פחות מעשרה מוצרים לכל מותג, ולא נוצרת אותה תחושה פלאית של שיטוט בארון ללא תחתית. עם זאת, צריך לזכור שמדובר באתר עם תדירות החלפה מאוד גבוהה, וכל כמה ימים הוא מתמלא בסחורה חדשה. גולדרט ובש מגלות שבכל רגע נתון יש לפחות חמש מאות פריטים בברנדה.

 

בלי מוכרות מציקות

אתרי הקופונים שהזכרתן קודם גרמו ללא מעט אנשים להתמכר. ברנדה קיים כבר כמעט עשרה חודשים. האם שמתן לב לדפוסי התנהגות קובעים של גולשות?

גולדרט: "מנויי האתר רשומים לניוזלטר ומקבלים עדכונים בכל פעם שעולה מכירה חדשה באתר. בדרך כלל הניוזלטר נשלח בבוקר אך המכירה מתחילה כבר בחצות. מכיוון שהמלאי מוגבל ולפעמים יש כמויות ספורות מכל מידה, נוצרה קהילה של לקוחות שכבר מכירים את השיטה ומתחברים בדקה לחצות".

 

בש: "דבר נוסף שגילינו הוא שרבים מהלקוחות מבצעים את הרכישה הראשונה שלהם בפריטים שהם "על בטוח"- כאלו שאינם מצריכים מדידה, או זולים באופן יחסי. אחר כך הם ממשיכים לקניות גדולות יותר ומגוונות יותר".

 

טוב, לוקח זמן לוותר על המדידה.

גולדרט: "האמת שזה עוד יתרון של האתר: ניתן להזמין את הפריט, למדוד בבית, ואם זה לא מתאים לך - להחזיר ולקבל החזר כספי. בלי מוכרת מציקות, מראות מעוותות או תורים אינסופיים שצריך לעמוד בהם כדי להחזיר או להחליף את הפריט. לגולש יש כתובת אחת לכל מה שקשור בהזמנה, ובעברית".

 

ומה בנות ישראל הכי אוהבות לקנות?

בש: "מסתבר שאנשים אוהבים מאוד לקנות נעליים באינטרנט, זו בעצם נקודת המוצא של אתר זאפוס המפורסם. מעבר לכך נמכרים גם הרבה פריטי עיצוב לבית - אלו דברים שכיף וקל לקנות כי הם מעניינים ומגרים את העין. מכיוון שהאתר מציע מגוון של מוצרים, לקוחות בוחרים לעתים כמה מוצרים שונים כמו כלי בית מוצרי טיפוח וכדומה".

 

בש וגולדרט (צילום: דנה קרן) (צילום: דנה קרן)
בש וגולדרט(צילום: דנה קרן)
  

 

לפנטז כדי לממש

ישנם כאמור עוד אתרים שמאפשרים רכישה של פריטי אופנה ולייף סטייל, בהם אתר 'הקטלוג' הנרחב של Xnet (מבית "ידיעות אחרונות"). אתן מרגישות את התחרות?

גולדרט: "עולם הקניות הישראלי ברשת עדיין בחיתוליו, ואנחנו מאמינות שיש עוד הרבה לאן לצמוח ולגדול. מבחינתנו התחרות שלנו אינה אתרי אינטרנט מקבילים אלא בכלל רשתות האופנה גם בנקודות המכירה הפיזיות. אנחנו כמובן רוצות לחשוף עוד ועוד צרכנים לעולם הקניות אונליין, שמהווה אלטרנטיבה נפלאה לאנשים עובדים או למי שמתגורר במקומות רחוקים ממרכזי קניות".

 

 

שמלה של D&G (צילום: דנה קרן) (צילום: דנה קרן)
שמלה של D&G(צילום: דנה קרן)

 

לפני כמה ימים ציינו את יום האישה הבינלאומי, זו הזדמנות טוב לשאול איך שתי נשים צעירות מקימות עסק, מאיפה מתחילים?

בש: "כדי לשרוד את כל חבלי הלידה והקשיים בדרך חייבים להאמין מאוד במוצר ולחשוב קדימה על היעדים העתידיים. לפעמים הרגשנו שאנחנו קצת "חיות בסרט" ואז הבנו שרק עם תחושה כזו אפשר באמת להקים משהו יש מאין. המציאות מציבה כל הזמן קשיים במיוחד בעסק כזה המשלב טכנולוגיה, סחר ולקוחות. חייבים לדמיין ולפנטז כדי לממש את המחשבות לכדי מוצר אמיתי".

 

ומה אתכן, איפה אתן רוכשות את פריטי האופנה שלכן? טקבקט לנו.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זוהר שטרית
40%-70% הנחה. שמלה של Desigual
צילום: זוהר שטרית
מומלצים