שתף קטע נבחר
 

גוגל מפחידה - ובכל זאת פופולרית

למרות ההתנגדות לה זכתה גוגל בעקבות שינויים בתנאי השימוש, ענקית החיפוש ממשיכה להיות חברת הטכנולוגיה הפופולרית ביותר. האם תנאי השימוש החדשים ירחיקו גולשים?

מחקר שערך מכון Pew האמריקני מגלה שלמרות תשומת הלב השלילית לה זכתה בגוגל בעקבות שינויים בתנאי השימוש, ענקית החיפוש ממשיכה להיות הפופולרית ביותר. לפי המחקר 83% מהגולשים בארה"ב דירגו את מנוע החיפוש של גוגל כמועדף עליהם. בפעם הקודמת ש-Pew ערכו סקר דומה, ב-2004, גוגל זכתה ל-47% בלבד. במקום השני והמכובד נמצא מנוע החיפוש של יאהו עם 6% תמיכה.

 

גוגל היא לא רק מנוע החיפוש המועדף ביותר, אלא גם מערכת פרסום אימתנית, שאוספת ומצליבה מידע על הגולשים כדי להעצים את פוטנציאל הרווח מפרסום. אותם גולשים שבוחרים במנוע החיפוש של גוגל לא מרוצים מהחלטתה של החברה לאסוף עליהם מידע נוסף, דבר שלכאורה עלול לסכן את מעמדה של החברה.

 

73% מהנשאלים מסתייגים מכל שמנועי חיפוש עוקבים אחר פעילותם ברשת, ומשתמשים במידע שאספו עליהם כדי להתאים את תוצאות החיפוש בעתיד. לטענתם, מדובר בפלישה לפרטיות. 68% מהנשאלים מתנגדים להתאמה אישית של מודעות פרסום לפי המידע שנאסף עליהם, מאחר והם לא רוצים שפעילות ברשת תהיה תחת מעקב וניתוח. במחקר השתתפו 3,253 גולשים, והוא נערך במהלך תקופה שכללה גם את תנאי השימוש הישנים, וגם לאחר שגוגל הודיעה על השינויים, אך טרם הוציאה אותם לפועל.

 

אך האם באמת הגולשים יפסיקו להשתמש בגוגל לאור תנאי השימוש החדשים? לא בטוח. עבור גולשים רבים גוגל היא האינטרנט. התרגלנו להשתמש במנוע החיפוש לכל דבר, מגדול עד קטן, ואנו עושים שימוש בשירותים נוספים של החברה כמו יוטיוב, גוגל מסמכים, וגוגל רידר. גם מתחרותיה של גוגל, כמו מיקרוסופט, יאהו ואפילו פייסבוק אוספות מידע על המשתמשים שלהן – כך שאין כל כך לאן לברוח. איננו מרגישים על בשרנו את הסכנות הטמונות באיסוף מידע עלינו, ולכן סביר שמעמדה של גוגל לא יתערער בזמן הקרוב.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים