שתף קטע נבחר

SSX: סנובורד ליום שרב

חוזרים למדרונות הלבנים לאחר מנוחה של כמה שנים: חובבי הז'אנר יאהבו, למי שעוד לא התנסה זו הזדמנות טובה. סקירה באקסטרים

סדרות משחקים לא יכולות לשגשג לנצח, למרות ש-Call of Duty מנסה בשנים האחרונות להוכיח את ההיפך. בשלב מסויים מתעייפים מהן, הזמן חולף על פניהן והן מוחלפות באהבות חדשות. זה קרה לסדרת ניד פור ספיד, לפחות עד אתחולה המוצלח ב-2010, וגם למשחקי טוני הוק ו-SSX.

 

עוד ב-games:

 

משחקי הסנובורדינג של SSX ניסו להחיות ולסגנן מחדש את הסדרה כבר מספר פעמים בעבר, אבל בהצלחה מוגבלת. SSX 3 ו-SSX Tricky אמנם הציגו אלמנטים חדשים למשחקיות המונוטונית, אבל לא הצליחו לחדש את ההתלהבות ממדרונות השלג הוירטואליים, והסדרה יצאה למנוחה של מספר שנים. הכותר החדש בה נושא את השם SSX בלבד, אות לנסיונו להוות התחלה חדשה ומרעננת. סובייקטיבית, הוא הצליח; אבל אני עדיין לא בטוח אם תחושת הרעננות מגיעה מהחידושים במשחק או פשוט עקב כך שלא שיחקתי משחק מהסוג כבר מספר שנים.

 

 

שכרון פסגות 

SSX החדש צועק את הקוליות הלוהטת שלו מכל פסגה מושלגת. הכותר מסוגנן עד אפס מקום והולך עד הסוף בניסיון, מוצלח לרוב, להיות "מגניב" ולספק רגעי וואו! - החל מהתפריט המונפש בתלת-מימד שמציג לכם את ההרים המושלגים, דרך הטריקים המטורפים שתלושים מהמציאות ועד המסלולים דמויי פארק השעשועים למזוכיסטים – זה משחק הסנובורדינג הכי רחוק שאפשר לדמיין מהאפרוריות המרותקת לקרקע של Shaun White's Snowboarding.

 

אחד החסרונות הבולטים, מבחינתי, ברבים במשחקי המירוצים והאקסטרים הם הגבולות, מלאכותיים יותר או מלאכותיים פחות, שמציב לכם עולם המשחק כדי לכוון אתכם למסלול צר, בלי להביט ימין ושמאל. בגלל זה תמיד העדפתי סדרות כמו Midnight Club, שמירוציה מתרחשים בעיר פתוחה ומאפשרים לי לתכנן ולאלתר נתיב אל קו הסיום. SSX גם מתכבד להיות משחק פתוח שכזה, ומאפשר לכם לרדת במדרון איך שרק תרצו. תהומות וסלעים עדיין יגבילו את נתיב הגלישה שלכם, אבל לא תתקלו בגבולות מוחלטים אלא אם תנסו בכוח לברוח רחוק הצידה מהמסלול.

 

 

מסביב לעולם בתשעה הרים

המסלולים עצמם מגוונים כמו שרק מסלולים במשחק מחשב יכולים להיות. הם נחלקים בין תשעה רכסי הרים שונים שמבוססים - בפירוש חופשי - על הרים מסביב לעולם, וכל אחד מהאזורים בעל סגנון משלו. אחדים מלאים במנהרות קרח, אחרים כוללים צוקים תלולים במיוחד - אלה אינם מסלולים משוכפלים שהודבקו על גבי רקעים מעט שונים, אלא מדרונות שונים באופיים שיספקו לכם חווית גלישה שונה מאוד בכל פעם שתעברו להר אחר.

 

למרות השוני ביניהם, כל המדרונות פתוחים ועשירים מספיק כדי לענות על רוב סגנונות הגלישה, בין אתם אלה שמחפשים את הרמפה הבאה או מעדיפים לצבור מהירות על ישורת. הזדמנויות לטריקים, קיצורי דרך ומסלולים אלטרנטיביים יש בכל מסלול בשפע.

 

It's Tricky! 

עם כל היופי שבמסלולי הגלישה המושלגים, אנחנו כאן בשביל לבצע קפיצות מוטרפות ותרגילים אקרובטיים שלא מכבדים את חוקי הפיזיקה, אפילו לא על הירח. גם בזמן תחרויות מסוג מירוץ תצטרכו לבצע טריקים כי אלה ממלאים את מד ההאצה שלכם, שדרוש לכיבוש והחזקת ההובלה.

 

התרגילים עצמם, מטורפים ככל שיהיו, פשוטים לביצוע ומגוונים. תוכלו לעשות סלטות, להניף את הסנובורד שלכם מעל לראש, להסתובב, לקפוץ על מעקים ואפילו לשלב את המסוק שירחף מעליכם בפעלולי האוויר. האתגר העיקרי הוא תזמון הנחיתה: אם תחזיקו את הטריק רבע שניה יותר מדי לא תהיו מוכנים לנחיתה, לא תקבלו ניקוד על הטריק ותהרסו לעצמכם גם את הבונוס. עם זאת, המשחק סלחני גם בעניין הנחיתות ויחשיב לכם נחיתה מושלמת גם אם לא תהיו בזווית מושלמת ביחס לקרקע.

 

אם הטריקים של המשחק לא מאוד מאתגרים ונמצאים פה כתמיכה בפעילות העיקרית, שהיא תמרון זריז ומציאת נתיב אופטימלי דרך המסלול, הבינה המלאכותית של המשחק הרבה פחות סלחנית והיא תעמיד את כישורי הסנובורדינג שלכם במבחן אמיתי. לא הופתעתי כל-כך מ-AI במשחק מאז "מלך האופרה" על האייפד. המתחרים הממוחשבים לא רימו, הם גולשים לפי אותם חוקים וכוחות - רק יודעים את העבודה שלהם ממש טוב.

 

בורד בלוג 

במידה ותרצו לשחק נגד בני אדם אחרים, תגלו כי ל-SSX יש לא מעט אפשרויות אונליין מתקדמות, אך חסרים לי כאן צמד מצבי משחק בסיסיים למדי – מסך מפוצל ומצב תחרותי כללי. אמנם תוכלו לשחק עם ונגד עוד 3 חברים ברשת, אבל תצטרכו ליצור מצב משחק ולהזמין כל חבר להצטרף. לשחק נגד אנשים אקראיים אי אפשר.

 

מנגד, המשחק מציג לנו את ה-RyderNet, קהילה שמחברת את כל שחקני ה-SSX ומאפשרת להם להשוות תוצאות ואף להשתתף באירועים גלובאליים, בהם עשרות אלפי שחקנים יתחרו זה בזה בו זמנית – אך כל אחד על גבי הקונסולה שלו, לבד. כמו באוטו בלוג, השירות המקביל של משחקי Need For Speed האחרונים, הרשת תוכל גם להקפיץ לכם התראות בכל זמן נתון. חבר שלכם שבר את השיא שלכם? רוצים לקחת את הכתר בחזרה? תוכלו מיד לעזוב הכל ולנסות להחזיר לעצמכם את התואר.

 

 

 

שלג דהשנה

כל האירועים בהם תשתתפו יזכו אתכם בנקודות, או "קרדיט", בלשון המשחק. בנקודות אלה תוכלו לרכוש סנובורדים חדשים וציוד קוסמטי, ולהיכנס לתחרויות אונליין שונות. עד כאן הכל בסדר. המשחק מאפשר לשחקנים לרכוש קרדיטים גם בכסף, שזו התפתחות מצערת, אבל במשחק הספציפי הזה יחסית קל להתעלם מזה ולהעמיד פנים שהאפשרות הזו לא קיימת, למי שחשוב לו להתקדם ולהשתדרג בזכות המיומנויות שלו ולא נפח הארנק.

 

בעיה אחרת, שהיה לי קשה יותר להתעלם ממנה, קשורה רק למרכיב הבסיסי של עולם המשחק - השלג. החומר הלבן פשוט לא נתן לי הרגשה של שלג. הוא לבן ומבריק, אבל איפה האופי האבקתי והמתפורר שלו? הוא לא מתפזר ולא ניתז ולא נדבק לבגדים של הדמויות, ובאופן כללי היה הרבה יותר משעמם מאיך ששלג נוטה להתנהג בתחרויות סקי.

 

באשר לסאונד, רוב המשחק מלווה בפס-קול מצוין וקצבי, המופרע רק על ידי אפקטי פגיעה בשלג אמינים. עם זאת, מפעם לפעם המשחק מחליט להשמיע לכם דאבסטפ ולא יכולתי לעשות שום דבר בנידון פרט ללכבות את הרמקולים.

 

SSX, למי שהתגעגע, הוא עדכון איכותי לסדרת משחקים שאין לה הרבה תחליפים בשוק, ומקום מצויין להכיר בו את הנאות הסנובורדינג הדיגיטלי, למי שלא התנסה עדיין. החידושים העיקריים שלו הם בתחום המולטיפלייר, שבאמת התפתח מאוד על הקונסולות בשנים האחרונות, בעוד המשחקיות הבסיסית עצמה מרגישה מוכרת ולא מאוד משודרגת, אבל נהנית ממבחר ומגוון מסלולים שמעט משחקי מירוץ יכולים להתגאות בו.

 

עכשיו אני מחכה שחידוש ה-HD הקרוב של טוני הוק יעשה את אותו הדבר למשחקי הסקייטבורד.

 

יאהבו: חובבי מהירות וגבהים

ישנאו: אם משחקי אקסטרים קודמים שעממו אתכם, SSX לא משנה את התמונה.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים