שתף קטע נבחר

למון קאר ושמו סיטרואן ברלינגו

מה קורה כאשר איש עבודה רוכש מסחרית משומשת מהיבואן, ומגלה כי בעצם שודך לו רכב עמוס תקלות מנוע? גם אתם יכולים לנחש - שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה

לח' היו דרישות צנועות מאד. כל מה שרצה הוא לרכוש טנדרון שיוכל לשרת אותו בעבודה. לאחר חיפושים ממושכים נראה היה כי מצא את מבוקשו: בתחילת ינואר רכש בטרייד-אין של חברת דוד לובינסקי (יבואנית פיז'ו וסיטרואן) בבאר שבע, טנדרון מסוג סיטרואן ברלינגו משנת 2008, שצבר עד אותו רגע 80 אלף ק"מ - קילומטרז סביר לרכב מסחרי מסוג זה. הסכם הרכישה כלל אחריות לתקופה של 12 חודשים או 20 אלף ק"מ למנוע, ואחריות לתקופה של שלושה חודשים לתיבת ההילוכים.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

סיטרואן ברלינגו ()
סיטרואן ברלינגו

 

שמח וטוב לב יצא עם רכבו לכביש, תוך שאינו מתאר לעצמו כמה מהר יצטרך לממש את האחריות שקיבל. "כבר למחרת יום הקניה", כך כתב לנו, "החלו להשמע רעשי דפיקות מהמנוע. הרכב הוכנס למוסך המרכזי של חברת לובינסקי בבאר שבע, והתברר שצריך לשפץ את ראש המנוע. זאת לאחר נסיעה של 400 ק"מ בלבד. הרכב אושפז במוסך למשך שבועיים וחצי. התיקון בוצע ללא תשלום, במסגרת האחריות".

 

חשבתם שעכשיו הכל יסתדר וכי מדובר בתקלה יוצאת דופן? טעיתם. 10 ימים ו-2,000 ק"מ מאוחר יותר, "תוך כדי נסיעה כבה לפתע המנוע", מוסיף ומספר ח'. "נאלצתי לגרור אותו שוב למוסך, ושם אמרו לי שהלך המנוע. שוב אושפז הרכב למשך שבועיים וחצי נוספים, הפעם במוסך המרכזי של לובינסקי בבני ברק לצורך החלפת מנוע. גם הפעם בוצע התיקון במסגרת האחריות, וללא תשלום".

 

עכשיו כבר טוב? לא.  "עברו שלושה שבועות ו-6,000 ק"מ נוספים, וכל נורות הבקרה בלוח השעונים נדלקו בשלל צבעיהן. הרכב שוב הועבר למוסך והפעם התברר שיש להחליף את צמת החוטים הראשית. הפעם הובהר לו שיאלץ לשלם, והרבה. הבוחן במוסך המרכזי בבני ברק אמר לו שצמת החוטים אינה מכוסה באחריות, וכי החלפתה תעלה לו כ-7,000 שקל.

 

"נדהמתי", כותב לנו האיש. "מכרו לי רכב דפוק שגרם לי הפסדים של ימי עבודה ועוגמת נפש, ועכשיו רוצים שאשלם גם עבור המוצר הפגום שסופק לי? רכשתי רכב מהטרייד-אין של היבואן כי ידעתי שכאן 'יש אבא לרכב'. אלא שמהר מאוד התברר לי שהרכב לי יתום".

 

ח' בדק את כתב האחריות שקיבל וגילה כי אכן, צמת החוטים אינה מופיעה בין הפרטים שהמכוסים באחריות. במקביל גילה אגב שהיא אינה מופיעה ברשימה הארוכה והמפורטת של חלקי הרכב שאינם באחריות. "איני מוכן לשלם את הסכום שדורשים ממני עבור החלפת צמת החוטים", אמר לנו. "אני דורש להחליף לי את הרכב ברכב תקין וראוי לשימוש, נסיעה ועבודה, שכן מיום שרכשתי אותו לא היה לי חודש אחד רצוף טוב איתו, ונאלצתי להפסיד ימי עבודה. איני יודע לומר אם התיקון שבוצע ברכב נעשה ברשלנות וגרם לשרשרת התקלות, אבל איבדתי בו אמון".

 

ולנו נראו טענותיו מוצדקות. פנינו לחברה דוד לובינסקי כדי לקבל הסברים, והנה התשובה כלשונה: "הרכב נמסר ללקוח בתאריך 2.1.12 עם 80,000 ק״מ. במעמד הכנת הרכב למסירה, בשרודר באר-שבע, התגלה כי יש רעשים מראש המנוע. בידיעת הלקוח הוחלט להחליף לרכב את ראש המנוע טרם המסירה וכך נעשה. לאחר כ-400 ק״מ הלקוח חזר למוסך בטענה שעדיין ישנם רעשים מהמנוע. המוסך שיפץ את ראש המנוע בשנית.

 

"לאחר כ-3,000 ק״מ הלקוח גרר את הרכב למוסך המרכזי ולדבריו המנוע עדיין הרעיש. הוחלט להחליף מנוע לרכב במסגרת האחריות של החברה על הרכב. בזמן שהרכב שהה במוסך המרכזי, הוצע ללקוח להחזיר את הרכב ולקבל רכב אחר מפאת התקלות החוזרות במנוע. לאחר דין ודברים הלקוח החליט לא להחליף את הרכב שברשותו מכיוון שלדבריו היה מרוצה מהתיקון.

 

"לפני כשבוע הלקוח הגיע עם רכבו למוסך אחרי שנסע כ-6,000 ק״מ בחודשיים האחרונים, והתגלתה תקלה בצמת המנוע שאיננה קשורה בהחלפת המנוע, ואינה כלולה במסגרת האחריות. בשיחה של מנכ"ל לובינסקי טרייד עם הלקוח, הגיעו הצדדים להבנה וסוכם כי צמת המנוע תוחלף על חשבון החברה. הלקוח הביע את שביעות רצונו מכך. כמו כן הובטח לו שבמידה והתקלה לא תיפתר, יוצע לו שוב להחליף את הרכב כפי שהוצע לו בעבר".

 

נשמע טוב, נכון?

 

לח' כך מסתבר, יש גרסה קצת שונה: "מפריע לי שהחברה בתשובתה אומרת כי 'הלקוח חזר בטענות כאילו יש רעשים מהמנוע', או 'הלקוח חזר למוסך בטענה

שעדיין יש רעשים מהמנוע', או 'הלקוח גרר את הרכב למוסך ולדבריו המנוע עדיין הרעיש'. הכל הלקוח טוען, והרכב למעשה בסדר. האם מישהו באמת מאמין שהחברה היתה משקיעה כסף, זמן וטיפולים בשיפוץ ראש מנוע בראשונה והחלפת מנוע כמה ימים לאחר מכן, סתם ככה?.

 

"נכון שהציעו לי - כשהרכב היה במוסך - להחליף את הרכב באחר. אבל לאחר שבוע של שוטטות והמתנה לכלי רכב שנכנסו ויצאו מהטרייד אין, לא הצלחתי למצוא אף רכב ראוי או בגזרת התקציב שלי. איך אפשר לומר שלא רציתי להחליף את הרכב כי הייתי מרוצה מהתיקון? אדם יכול להיות מרוצה מתיקון של מנוע שנעשה - לפי גירסתם - 3 פעמים? קוראים לזה חוסר מקצועיות ולא שביעות רצון.

 

"אם היו מציעים לי להחליף ברכב אחר במצב מכני וכללי טוב עם קילומטרז' דומה ובאותה רמת מחיר פחות-או-יותר, לא הייתי מהסס לרגע. אבל כל מה שהוצע לי היה במחיר גבוה בהרבה. מעבר לאפשריות הכספיות שלי. אז נאלצתי להשאר עם הרכב 'המחודש'. ואז החל סיפור צמת החוטים, שלמרות מה שהם טוענים, אני לא בטוח שאין לה קשר לתיקונים שהרכב עבר אצלם.

 

"לדרוש ממני כסף על התיקון הזה אחרי מה שעברתי זו חוצפה. בוודאי להציג את זה כאילו הציעו לי בצמת החוטים תוחלף ללא תשלום. את ההצעה הזו קיבלתי מהם רק אחרי שאתם התערבתם בפרשה ועל כך תודה גדולה לכם", כותב ח'.

 

ואנחנו שואלים, למה זה צריך לקרות? מדוע מזלזלים בתיקון הרכב - אולי בגלל שזה נעשה באחריות, ולא תמורת תשלום? - כך שצריך לחזור שלשו פעמים על אותו תיקון? ואם כבר ברור שלאיש נמכר מותר פגום ונגרם לו סבל, למה לא ללכת לקראתו מראש?

 

לנו אין תשובות מספיק טובות. אבל אנו מקווים שהפעם סוף סוף יוכל ח' ליהנות מרכבו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברלינגו משומש? המנוע לא משהו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים