שתף קטע נבחר
 

פסטיבל 'עתיד התיאטרון' יציג את צ'כוב וחנוך לוין

גם השנה, יציג פסטיבל "עתיד התיאטרון" מרתון הצגות ממיטב ההפקות של בתי הספר למשחק ברחבי ישראל. בתפריט: מחזות על פי צ'כוב, אתגר קרת, ניסים אלוני וחנוך לוין

פסטיבל "עתיד התיאטרון", שייפתח ב-29 באפריל בצוותא, יאפשר גם בשנתו השביעית חשיפה נרחבת למיטב ההפקות שעלו בשנה החולפת בבתי הספר למשחק ברחבי ישראל. הפסטיבל, שנועד לחשוף את הדור הבא של התיאטרון הישראלי בפני קהל ויוצרים, ייתן במה לעשר הצגות שנוגעות בין היתר בישראליות, בעידן של מותגים ומלחמת הישרדות כלכלית, במלחמת מעמדות ובתקוות שנגוזו.

 

ברשימת ההפקות הנבחרות השנה ישנם לא מעט עיבודים ליצירות שהפכו לחלק מהרפרטואר הקלאסי הספרותי והתיאטרוני. כך למשל "דונה פלור נשואה לשניים" מאת ז'ורז' אמאדו שיציגו בוגרי הסטודיו לאמנויות התיאטרון של יורם לוינשטיין; "עכשחף" על פי צ'כוב שיציגו בוגרי בית הספר לאמנויות הבמה של סופי מוסקוביץ, או "חובזה" - תיאטרון פיזי על פי סיפורים מאת אתגר קרת שיציגו  בוגרי בית הספר לאמנויות המחול בסמינר הקיבוצים.

 

"חובזה". על פי סיפורים מאתר אתגר קרת (צילום: אלון ארמוני) (צילום: אלון ארמוני)
"חובזה". על פי סיפורים מאתר אתגר קרת(צילום: אלון ארמוני)

 

ויש גם את שני ענקי המחזאות העברית, נסים אלוני וחנוך לוין, שזוכים השנה לייצוג עם "נפוליאון חי או מת", של אלוני שתמלה המחלקה למשחק ותיאטרון של בית הספר מנשר וכן "נעורי ורד'לה" של לוין שמציג בית הספר למשחק ובידור בהנהלת ענת ברזילי.

 

לצד כל אלה ישנן גם הפקות מקור כמו "פריחה שם יפה" של החוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב, קולאז' של שירה חברתית-פוליטית, שמבקש להשמיע את קולות הפריפריה החברתית ותוהה מה זה אומר להיות אישה, פועלת, מזרחית, מהגרת בישראל 2012. גם הסטודיו לאמנויות הבמה בחולון יחשוף הפקה מקורית משלו. "מה יהיה", פסיפס של תמונות וסיפורי ילדות, מציגה מציאות כאוטית, החל במלחמת המפרץ וכלה ברצח רבין, שבה שולטים בלבול, ספק וחרדה.

 

"פרחה שם יפה". קולאז' של שירה חברתית-פוליטית (צילום: אני אטדגי) (צילום: אני אטדגי)
"פרחה שם יפה". קולאז' של שירה חברתית-פוליטית(צילום: אני אטדגי)

 

הפקות נוספות שיעלו במסגרת זו הן "רחוב", עיבוד ישראלי למחזה מאת ג'ים קרטרייט, שנכתב בתקופת שלטונה של מרגרט תאצ'ר ובמרכזו דמויות שנרמסו תחת המדיניות הכלכלית של הממשל ("הדרך" בית הספר לביטוי בימתי), "לצאת מכאן", עיבוד למחזה מאת מרשה נורמן שבמרכזו אסירה משוחררת שמנסה להתחיל בחיים חדשים (בית הספר למשחק ואמנויות הבמה בנגב), "בוקר חום" עיבוד לטקסט מאת פרנק פבלוף על אדישות שמובילה להפרת זכויות אדם (בית הספר לאמנויות בסמינר הקיבוצים).

 

"לצאת מכאן" מאת מרשה נורמן  (צילום: עמית זמיר) (צילום: עמית זמיר)
"לצאת מכאן" מאת מרשה נורמן

 

כמדי שנה, כך גם הפעם, יעניק הפסטיבל פרסים ע"ש ישראל פלס לשחקנים מבטיחים. בנוסף יעניקו מרכז סדנאות הבמה והמכון הפולני שתי מלגות לסטודנטים מצטיינים שיאפשרו השתתפות בסדנה של הבמאי הפולני, תומס רודוביץ'.

 

לצד ההפקות שיעלו בתי הספר, ייערכו במקביל שורה של סדנאות פתוחות ללא תשלום ובהן: סדנה לליהוק ואודישנים בהנחיית אורית אזולאי, סדנה שתוקדש למשחק מול מצלמה בהנחיית רם נהרי, סדנה שתוקדש למחזות זמר בהנחיית משה קפטן, סדנת בובנאות בהנחיית שמוליק שוחט ושתי סדנאות שיוקדשו לעבודת השחקן בהנחיית סופי מוסקוביץ' ואודי בן משה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים