שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עוברים לתקן האירופי: צמיגים יסומנו בפירוט רב
    תקנות חדשות של משרד התחבורה, יחייבו את יבואניות הצמיגים לשווק כאן צמיגים בתקינה האירופית - עם סימון מלא שיכלול גם דירוג אחיזת כביש וצריכת דלק

    משרד התחבורה עומד לעשות קצת סדר בענף הצמיגים, במטרה לשפר את רמת השרות לצרכן, ולצמצם את יבוא הצמיגים ה"לא איכותיים", בלשון המעטה, לישראל. שלב ראשון ביוזמה כבר יצא לדרך: יבואניות הצמיגים קיבלו בימים אלה חוזר ממשרד התחבורה ולפיו החל משנת 2013 תיושם בארץ התקינה האירופית, שתחייב יבוא צמיגים שעומדים בדרישות הסימון של אירופה - שיכללו מעתה סימון צריכת דלק, אחיזת כביש (יבש ורטוב) ורעש גלגול. סימונים אלה יצטרפו לסימונים הקיימים: מידה, תאריך וארץ ייצור, מהירות מירבית, משקל וכדומה.

     

    עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

     

    הסימון על הצמיגים יהיה מפורט יותר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    הסימון על הצמיגים יהיה מפורט יותר(צילום: רועי צוקרמן)

     

    משרד התחבורה החל כבר בתהליך התקינה של "סימון צמיגים", אשר יישומו מתוכנן ב-2013. במסגרתו יבואניות הצמיגים יחוייבו להצמיד תווית איכות

    סטנדרטית לכל הצמיגים שיימכרו בארץ. המשמעות היא כי צמיגים שיגיעו ללא התווית לא יורשו לשיווק, מה שעשוי להביא להפסקת שיווק מותגים עלומי שם.

     

    ביקורות של משרד התחבורה גילו בשנים האחרונות משלוחי צמיגים שהגיעו ממדינות שונות, ואשר הסימון שלהם לא עמד בדרישות התקן - כולל הדרישה לסמן בצורה ברורה את ארץ הייצור של הצמיגים. משלוחים אלו נאסרו לשיווק בישראל. הדרישות החדשות יקשו עוד יותר על יבוא צמיגים שלא יעמדו בתקינה האירופית.

     

    שינוי נוסף שיכנס בקרוב לתוקף יהיה הגברת אכיפת האחריות של יבואניות הצמיגים למוצר שהן מוכרות בישראל. בהתאם לדרישה החדשה, הן יחוייבו לבצע בדיקות לצמיגים בהם התגלו פגמים בתוך יומיים, ולהשיב לבעל הרכב תוך שלושה ימים את ממצאי הבדיקות.

     

    הדרישה הזו היא תוצאה של מצב בלתי נסבל שנוצר בשוק הצמיגים, כאשר יבואניות צמיגים משכו את הטיפול בתלונות של לקוחות על צמיגים פגומים זמן רב, בטיעונים שונים. בין היתר נטען כי על היבואנית לשלוח את הצמיג הפגום לבדיקת היצרנית, תהליך שנמשך לעיתים זמן רב. כתוצאה מכך נגרמה לבעלי רכב הוצאה - לעיתים מיותרת - ברכישת צמיג חדש במחיר מלא. בחלק מהמקרים התברר בדיעבד כי אכן היה פגם ייצור, ובעל הרכב זכאי לפיצוי מלא או חלקי (האחריות הניתנת לצמיגים תלויה במשך הזמן שעבר בין רכישת הצמיג למועד התקלה).

     

    ראוי לציין כי השינויים שמבצע משרד התחבורה, לא יטפלו בבעיה צרכנית מרכזית בשוק הישראלי: אחריות יבואניות הרכב לצמיגים שהן מוכרות. במכוניות חדשות, צמיגים מוחרגים בסעיף האחריות ובמקרה של פגם, יבואניות הרכב שולחות את לקוחותיהן ליבואניות הצמיג. אלא שאלו האחרונות לא תמיד מחזיקות במלאי צמיגים חדשים מסוג זה, מה שעשוי להוביל לעיכובים בטיפול בבעל הרכב.

     

    יתרה מכך, כאשר ליבואנית הצמיגים אין במלאי צמיגים זהים לאלה המורכבים על הרכב, בעל הרכב נאלץ לרכוש לפחות שני צמיגים בעלי סימון שונה (המותרים להרכבה על הרכב על ידי יצרנית הרכב), שכן אסור להרכיב על אותו סרן צמיגים בעלי סימון שונה. כך שגם אם יבואנית הצמיגים מכירה בפגם יצור של צמיג אחד, תאלצו במקרים רבים לרכוש שניים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ישראל מאמצת את תקינת הצמיגים האירופית
    צילום: רועי צוקרמן
    והסימון יהיה מפורט יותר
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים